H προσθήκη του F-35C στις πτέρυγες μάχης των αμερικανικών αεροπλανοφόρων είναι κάτι που το USN περιμένει με ανυπομονησία. Παρά την ύπαρξη των ικανών -και αγαπημένων του Τραμπ- F/A-18E/F, και λίαν συντόμως και των F/A-18 BlockIII, η προσθήκη του F-35C θα προσδώσει στο USN ικανότητες διείσδυσης με ένα προηγμένο stealth αεροσκάφος, το πρώτο stealth σε υπηρεσία με το Αμερικανικό Ναυτικό.

CV-22 Osprey, 8th Special Operations Squadron (U.S. Air Force photo/Senior Airman Julianne Showalter)

Μέχρι σήμερα οι πτέρυγες μάχης των αμερικανικών αεροπλανοφόρων βασίζονται στα παλαίμαχα C-2A, που όμως μπορούν να μεταφέρουν τους απαραίτητους κινητήρες F-404/F-414 όπου κι άμα χρειαστεί. Ο F-135 όμως που φέρουν τα F-35C είναι πολύ πιο βαρύς και ογκώδης από τον F-404, και έτσι απαιτείται η προμήθεια του ικανού CMV-22, που μπορεί να μεταφέρει 5.500 λίβρες καυσίμου περισσότερο από το “κλασικό” V-22.
Πάντως, χωρίς τα CMV-22, τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα δεν μπορούν να μεταφέρουν τον “τεράστιο” F-135, και έτσι υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα στην υποστήριξη του αεροσκάφους. Σημειώνουμε πως το USN σκοπεύει να αρχίσει να αγοράζει CMV-22 από το 2020 και μετά, υπάρχει λοιπόν ένα κενό που ίσως επηρρεάσει την επιχειρησιακή χρησιμοποίηση των F-35C.
F-35C take off

Αντίστοιχο πρόβλημα με το USN αντιμετωπίζει και η Μεγάλη Βρετανία με τα δικά της F-35B και τα δυο νέα της αεροπλανοφόρα. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζεται η αγορά V-22, προκειμένου να μπορούν να μεταφερθούν κρίσιμα υλικά με ασφάλεια σε μεγάλες αποστάσεις στα νέα αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth. Ο μόνος που μπορεί να επιχειρήσει F-35 από πλοία χωρίς κάποιο πρόβλημα είναι το Σώμα των Πεζοναυτών. Το USMC έχει παραγγείλει 360 V-22, και έτσι μπορεί χωρίς πρόβλημα να υποστηρίξει τα F-35B του πάνω στα ελικοπτεροφόρα του USN. Το τελευταίο μπορεί να ζητήσει την υποστήριξη του USMC, αλλά αυτό θα ήταν κάτι που θα θέλαμε να το δούμε!
πηγή: http://www.aviationtoday.com/