Πριν μερικές ημέρες η είδηση που έπρεπε να προσέξει κάποιος ήταν η ανάθεση στην Sierra Nevada Corporation (SNC) του έργου αντικατάστασης των E-4B Nightwatch ή των αεροπλάνων της «Ημέρας της Αποκάλυψης» («Doomsday planes»).
ΗΠΑ: $13 δις για τα νέα ιπτάμενα στρατηγεία της πυρηνικής “Ημέρας της Κρίσης”
Πρόκειται για τις τέσσερεις ιπτάμενες πλατφόρμες, βασισμένες σε Boeing 747-200B, που διατηρεί η USAF ως ιπτάμενα κέντρα διοίκησης (SAOC, Survivable Airborne Operations Center), τα οποία εξασφαλίζουν τη συνέχεια της λειτουργίας της αλυσίδας διοίκησης στις ΗΠΑ, ακόμη και στην περίπτωση πυρηνικού πολέμου.
Η είδηση ήταν η ανάθεση του σχετικού συμβολαίου, που δυνητικά μπορεί να φτάσει και τα $13 δις σε ένα «μικρό» του χώρου όπως η SNC.
Η συνέχεια της είδησης είναι ότι σύμφωνα με το Reuters, αλλά και άλλα ΜΜΕ, η SNC φέρεται να αγοράζει πέντε Boeing 747-8 από την Korean Air, προκειμένου να τα μετατρέψει σε Nightwatch.
H USAF, αν και δεν είχε προκαθορίσει τον τύπο του αεροπλάνου που θα αντικαθιστούσε τα E-4B, εντούτοις απαιτούσε τετρακινητήρια μοντέλα, κάτι που απέκλειε τύπους όπως το Boeing 777. Όπως όμως είναι γνωστό η παραγωγή της έσχατης έκδοσης του 747, του μοντέλου -8, σταμάτησε πέρυσι.
Η Αμερικανική Αεροπορία ήταν προβλεπτική στην αντικατάσταση των VC-25Β, των δυο προεδρικών «Air Force One», όταν είχε δεσμεύσει το 2017-2018 δυο από τα απούλητα αεροπλάνα του τύπου για μελλοντική χρήση.
Δεν έγινε όμως το ίδιο για τα E-4B και έτσι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα χρησιμοποιηθούν μεταχειρισμένα 747-8i.
H Korean Air διαθέτει 10 747-8i, ένα από τα οποία είναι μόνιμα τροποποιημένο ως προεδρικό/κυβερνητικό αεροπλάνο ενώ τα υπόλοιπα έχουν διαμόρφωση τριών κατηγοριών θέσεων και συνολική μεταφορική δυνατότητα 368 επιβατών.
Από δημοσιοποιημένα στοιχεία φαίνεται ότι τα αεροπλάνα του τύπου έχουν πολύ λίγες ώρες πτήσης και πολύ μικρή χρήση, ενώ η εταιρία είχε από καιρό ανακοινώσει την πρόθεση απόσυρσή τους. Η αντικατάσταση των E-4B αναμένεται να γίνει έως το 2035.