11 C
Athens
Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ«Σφάλμα χειριστού» πίσω από την συντριβή μαχητικού F-15C της USAFE στην Β....

«Σφάλμα χειριστού» πίσω από την συντριβή μαχητικού F-15C της USAFE στην Β. Θάλασσα

- Advertisement -

Η υπερβολική προσήλωση του πιλότου στην αναχαίτιση ήταν η κύρια αιτία της πτώσης ενός F-15C του 493rd FS στην Βόρεια Θάλασσα τον περασμένο Ιούνιο, μαζί με τον χειριστή του. Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης του ατυχήματος, ο 27χρονος Υποσμηναγός Kenneth ‘Kage’ Allen ήταν τόσο απορροφημένος από την αναχαίτιση του «εχθρικού» αεροσκάφους (ένα άλλο F-15 της 48ης Πτέρυγας Μαχητικών) που αμέλησε να κοιτάξει τα όργανα του αεροπλάνου του ως όφειλε όταν άλλαξαν προς το χειρότερο οι συνθήκες ορατότητας στην περιοχή της άσκησης.

Αντί να πετάξει το μαχητικό με όργανα, παρασύρθηκε και συνέχισε την αναχαίτιση εξ όψεως (VFR) με αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό του και την συντριβή του αξίας 45 εκατ. δολαρίων αεροσκάφους στην θάλασσα, περίπου 140 μίλια βορειοανατολικά της βάσης Lakenheath. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ανακοίνωσή της η επιτροπή διερεύνησης χρησιμοποιεί την λέξη «εμμονή» (fixation) για να εξηγήσει γιατί ο Υποσμηναγός Άλλεν δεν έκανε αυτό το οποίο τονίζουν όλοι οι εκπαιδευτές: όταν ο καιρός κλείνει ή για οποιοδήποτε λόγο περιορίζεται η ορατότητα, είναι ώρα για πτήση δι’ οργάνων.

Ο αποπροσανατολισμός είναι ένας ύπουλος εχθρός και συνεχίζει να διεκδικεί πιλότους και αεροσκάφη, ακόμη και τα πιο σύγχρονα. Υπενθυμίζεται ότι η απώλεια πέρυσι τον Απρίλιο του ιαπωνικού F-35A που έπεσε στον Ειρηνικό με 683 μίλια/ώρα 28 λεπτά μετά την απογείωσή του από την βάση Μισάουα αποδόθηκε σε vertigo του 41χρονου χειριστή του. Το απολεσθέν τζετ (79-8705) ήταν το πρώτο που είχε συναρμολογηθεί από την Mitsubishi στις εγκαταστάσεις FACO (Final Assembly and Check Out) στο Κομάκι τον Ιούνιο του 2017.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Απριλίου 1904: H ίδρυση της “Αντάντ”, οι...

0
Βρετανία και Γαλλία συνυπογράφουν την «Εγκάρδια Συμφωνία» (Entente Cordiale), θέτοντας τέρμα στην υπερχιλιετή διαμάχη μεταξύ τους, δημιουργώντας τη βάση της συμμαχίας τους έναντι των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

H Airbus σχεδιάζει το φουτουριστικό cockpit του FCAS

Η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και εξελίξεων, με την τεχνολογία να αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για τη διαμόρφωση του...

Αργεντινή: τουρκική πρόταση για εκσυγχρονισμό φρεγατών ΜΕΚΟ

Η τουρκική εταιρεία Aselsan έχει παρουσιάσει την πρότασή της για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO 360 του Ναυτικού της Αργεντινής στο περιθώριο της έκθεσης...

Το Royal Navy πρωτοπορεί με την χρήση μεταφορικών VTOL UAV από τα αεροπλανοφόρα του

Το Βρετανικό Ναυτικό εισέρχεται σε μια νέα εποχή  με την απόφασή του να ενσωματώσει στη δύναμή του, μη επανδρωμένα αεροσκάφη για τη μεταφορά εφοδίων...