Άνθρακας, νερό και ενέργεια. Αυτά τα τρία χρειάζονται για να δημιουργήσει κανείς συνθετικά καύσιμα! Ακούγεται απλό και οι σχετικές χημικές διεργασίες είναι γνωστές εδώ και πολλά χρόνια, αλλά η Αμερικανική Αεροπορία είναι έτοιμη να αναθερμάνει το όλο ζήτημα ώστε να μπορεί -θεωρητικά παντού- να παράγει καύσιμα για τα αεροσκάφη της.
Αυτό θα το προσπαθήσει μέσω συνεργασίας με την αμερικανική εταιρία Twelve η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων αλλά σε μια μοντέρνα εκδοχή που αγγίζει και την περιβαλλοντική ανησυχία. Έτσι ως πηγή άνθρακα η Twelve χρησιμοποιεί τον αέρα, πιο συγκεκριμένα το διοξείδιο του άνθρακα, συστατικό της γήινης ατμόσφαιρας (το 0,04% της), ενώ από το νερό αποσπά υδρογόνο ενώ η ενέργεια παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Η εταιρία Twelve ανέλαβε ένα συμβόλαιο από την Αμερικανική Αεροπορία το 2020 για να αναπτύξει την σχετική διαδικασία η οποία φέτος τον Αύγουστο κατέληξε σε επιτυχημένη παραγωγή συνθετικού αεροπορικού καυσίμου.
Το όλο θέμα πέρα από τις προφανείς οικονομικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους (καθώς μπορεί να συνεισφέρει στην απεξάρτηση από ορυκτές πηγές καυσίμων και του όλου κυκλώματος εξόρυξης, μεταφοράς, διύλισης, διανομής κ.λπ. συν τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα που προκαλεί την κλιματική αλλαγή) για την πολεμική αεροπορία έχει ειδική σημασία. Καθώς μπορεί να επιτρέψει την διεξαγωγή επιχειρήσεων σε απομακρυσμένα σημεία χωρίς να χρειάζεται η πανάκριβη μεταφορά και αποθήκευση τεράστιων ποσοτήτων καυσίμων, που από μόνα τους αποτελούν και βασικό στόχο για τον όποιο εχθρό. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για όλους τους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων που εξαρτώνται απόλυτα από την τροφοδοσία καυσίμων για να λειτουργήσουν.
Η προσπάθεια της Twelve, με την στήριξη της USAF, είναι να δημιουργήσει ένα σύστημα αρκετά συμπαγές και με ευκολία στη χρήση για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων. ‘Ήδη αυτό που παράγει (συνθετική κηροζίνη) μπορεί να αναμιχθεί σε αναλογία 50:50 με τυπικό καύσιμο ώστε να παράγει το τελικό προϊόν. Το όλο πρόγραμμα ανάπτυξης τεχνολογίας ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου φέτος, οπότε η Αμερικανική Αεροπορία θα αποφασίσει για το επόμενο στάδιο, αυτό της μαζικής παραγωγής.