Η αμερικανική εταιρία Universal Hydrogen ανακοίνωσε πως μετά τις επιτυχείς δοκιμές τροχοδρόμησης, της χορηγήθηκε ιστοποιητικό αξιοπλοΐας από την FAA για δοκιμές, ώστε να προχωρήσει στην πρώτη πτήση του αεροσκάφους της με χρήση υδρογόνου. Για τη δοκιμή χρησιμοποιήθηκε ένα αεροσκάφος Dash 8-300, το οποίο διέθετε σύστημα κυψελών καυσίμου, κατηγορίας μεγαβάτ.
Σε αντίθεση με τις υβριδικές λύσεις που περιλαμβάνουν μπαταρίες, η ισχύς στο αεροσκάφος της Universal Hydrogen μεταδίδεται αποκλειστικά από τις κυψέλες καυσίμου στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί την έλικα, μειώνοντας έτσι το βάρος του συνολικού συστήματος και το κόστος του κύκλου ζωής.
Η έγκριση της FAA ανοίγει το δρόμο για την πρώτη πτήση στο διεθνές αεροδρόμιο Grant County της πολιτείας Ουάσινγκτον. Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο αεροσκάφος που θα πετάξει με κυψέλες καυσίμου και το δεύτερο μεγαλύτερο αεροσκάφος με κινητήρα με χρήση υδρογόνου μετά το σοβιετικό Tupolev Tu-155 το 1988. Το σοβιετικό αεροσκάφος κατανάλωνε το υδρογόνο απευθείας στους κινητήρες του, ενώ εδώ έχουμε παραγωγή ηλεκτρισμού στις κυψέλες. Σε ότι αφορά την εμπορική εκμετάλλευση, η Universal Hydrogen έχει συνάψει στρατηγική συμφωνία με την Air New Zealand στο πλαίσιο του προγράμματος Mission Next Gen Aircraft.