22.4 C
Athens
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗUC-61: Το υποβρύχιο «φάντασμα» που… αναδύεται από τον τάφο του

UC-61: Το υποβρύχιο «φάντασμα» που… αναδύεται από τον τάφο του

- Advertisement -

(Μια πιο αναλυτική παρουσίαση της είδησης που αναφέραμε νωρίτερα)
Aν ένα υποβρύχιο δικαιούται να χαρακτηριστεί «φάντασμα» αυτό είναι το UC-61. Το γερμανικό υποβρύχιο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου εθεάθη και πάλι στην ακτή του Wissant, κοντά στο Καλαί, εκεί όπου εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του πριν από 101 χρόνια. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Κάθε δύο με τρία χρόνια κάνει την εμφάνισή του και κάθε φορά γίνεται τουριστική ατραξιόν –μέχρι να εξαφανιστεί ξανά.

Τον Ιούλιο του 1917 το UC-61 έπλεε ανοιχτά των γαλλικών ακτών έχοντας αποπλεύσει από το Ζεεμπρούχχε του Βελγίου με κυβερνήτη τον Υποπλοίαρχο (Kapitänleutnant) Γκέοργκ Γκερτ για την πόντιση ναρκών έξω από την Μπουλόν-συρ-Μερ και την Χάβρη. Όμως εκείνη η αποστολή δεν ήταν η τυχερή του. Προσάραξε σε αβαθή και άρχισε να κατακλύζεται από νερό –κατά μια άλλη εκδοχή αυτοβυθίστηκε από το 26μελές πλήρωμά του το οποίο παραδόθηκε στις γαλλικές αρχές. Το υποβρύχιο έμεινε εκεί και μέχρι το 1930 είχε θαφτεί ολόκληρο στην άμμο.

Ο καιρός και τα ρεύματα της παλίρροιας που μετακινούν τον αμμώδη πυθμένα της περιοχής φέρνουν κατά καιρούς ό,τι έχει απομείνει από το κύτος του στο φως. Από τον περασμένο Δεκέμβριο, δύο κομμάτια του μήκους 8 και 3 μέτρων αντίστοιχα, είναι ορατά τις ώρες της άμπωτης σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή. Ο Δήμαρχος Μπερνάρ Μπρακ πιστεύει ότι με έναν δυνατό άνεμο το υποβρύχιο θα χαθεί και πάλι.
Ο ντόπιος ξεναγός Βενσάν Σμιττ έχει διαφορετική άποψη. «Όλοι στο Ουϊσσάν γνώριζαν πως εδώ υπάρχει ένα υποβρύχιο, απλώς το κουφάρι του είναι καλυμμένο από ιλύ που το κάνει αόρατο» λέει. «Αν και κομμάτια του επανεμφανίζονται κατά καιρούς, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τόσο πολύ από αυτό».

Τα υποβρύχια του γερμανικού Αυτοκρατορικού Ναυτικού ήταν πραγματική μάστιγα για τα συμμαχικά πλοία και το UC-61 είχε το μερίδιό του βυθίζοντας σύμφωνα με ιστορικούς σε διάστημα μόλις επτά μηνών υπηρεσίας 12 πλοία, με τορπίλλες ή με τις νάρκες που πόντιζε. Οι επιτυχίες του στις πέντε πολεμικές περιπολίες που εκτέλεσε από τις 13 Δεκεμβρίου 1916 μέχρι τις 26 Ιουλίου 1917 περιλαμβάνουν 11 εμπορικά συνολικού εκτοπίσματος 13.820 τόννων, ένα πολεμικό 7.578 τόννων καθώς και την πρόκληση ζημιών σε δύο εμπορικά σκάφη (συν. εκτοπίσματος 3.476 τόννων) και σε ένα πολεμικό 570 τόννων.

Το συγκεκριμένο U-Boot ήταν της ναρκοθετικής κλάσης UC ΙΙ, έχοντας μήκος 49,35 μέτρα και εκτόπισμα (σε κατάδυση) 493 τόννων. Κατασκευασμένο από χάλυβα στα ναυπηγεία Weser A.G. της Βρέμης το 1916, διέθετε δύο εξακύλινδρες μηχανές 590 shp συν δύο ηλεκτροκινητήρες Siemens-Schuckert 610 shp που του έδιναν μεγίστη ταχύτητα 11,9 κόμβων. Ο οπλισμός των υποβρυχίων της κλάσης αποτελείτο από επτά τορπίλλες που εξαπολύοντο από τρεις τορπιλοσωλήνες των 20 ιντσών –δύο πρωραίους και έναν πρυμναίο– ένα πυροβόλο καταστρώματος Uk L/30 των 88 χιλ. και 18 νάρκες θαλάσσης UC 200.
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Απριλίου 1821: Μάχη του Λεβιδίου, αναλαμπή νίκης...

2
Με την ελληνική επανάσταση να βρίσκεται στην τρίτη εβδομάδα της στον Μωριά, οι αποτυχίες που μετρούσε ήταν περισσότερες από τις επιτυχίες, γεγονός που έφερε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Απριλίου 1821: Μάχη του Λεβιδίου, αναλαμπή νίκης στις πρώτες στιγμές του Αγώνα

Με την ελληνική επανάσταση να βρίσκεται στην τρίτη εβδομάδα της στον Μωριά, οι αποτυχίες που μετρούσε ήταν περισσότερες από τις επιτυχίες, γεγονός που έφερε...

Βόρεια Κορέα: καθέλκυση  αντιτορπιλικού παρουσία του Κιμ Γιονγκ Ουν

Ο Βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν παρέστη χθες Παρασκευή στην τελετή καθέλκυσης ενός νέου πλοίου, εκτοπίσματος 5.000 τόνων, που χαρακτηρίζεται ως αντιτορπιλικό, εξοπλισμένο «με...

C-47A Dakota της ΠΑ: σε ένα χρόνο αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη ο θρυλικός «Ποσειδώνας» για την πλήρη ανακατασκευή της

Κάπου στα τέλη του ερχόμενου Μαΐου, μια ομάδα Άγγλων τεχνικών, με εξειδίκευση στην αποκατάσταση ιστορικών αεροσκαφών, θα ανοίξει τις τεράστιες πόρτες ενός υποστέγου της...