Ο αμυντικός βιομηχανικός όμιλος εταιρειών Edge ιδιοκτησίας Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) ανακοίνωσε στις 21 Ιουλίου πως θα εξαγοράσει το 40% της κοινοπραξίας AMMROC μετά από χρόνια συνεργασίας. Με το ποσοστό αυτό, ο όμιλος Edge και στην ουσία τα ΗΑΕ, αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο στη λειτουργία της εταιρίας που ελέγχει τις υπηρεσίες υποστήριξης, επισκευών και λειτουργικής κατάστασης των συστημάτων των δύο αμερικανικών κολοσσών για τις περιοχές Μέσης Ανατολής, Νότιας Ασίας και Βορείου Αφρικής. Το ύψος του συμβολαίου ανέρχεται σε 307 εκατομμύρια δολάρια.
Η AMMROC ιδρύθηκε από κοινού από τις εταιρείες Sikorsky Aircraft και Lockheed Martin για να αναλάβει καθήκοντα γενικής υποστήριξης, συντήρησης και αναβάθμισης των αεροσκαφών του πολιτικού όσο και του στρατιωτικού τομέα.
Εκπρόσωπος τύπου της Edge σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Janes δήλωσε πως μετά από μια μακρά και επιτυχημένη συνεργασία με τις Lockheed Martin και Sikorsky στον τομέα της συντήρησης, επισκευών και λειτουργίας αεροσκαφών (Maintenance, Repairs, Organization – MRO) στη διάρκεια των οποίων το επίπεδο παροχής υπηρεσιών αυτού του τομέα άνθισε και αναπτύχθηκε στα ΗΑΕ, η στιγμή μοιάζει κατάλληλη να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, την πλήρη ανάληψη δηλαδή λειτουργίας του τομέα της υποστήριξης από την Edge.
H ανάληψη ενός τόσο μεγάλου κομματιού της παγκόσμιας αγοράς της συντήρησης, αναβάθμισης και επισκευών αεροσκαφών από την εταιρεία των ΗΑΕ είναι μεγάλη ευθύνη εφόσον αναφέρεται στο δυναμικό εκατοντάδων αεροσκαφών που πετούν αυτή τη στιγμή στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής με ηλεκτρονικά και μηχανολογικά συστήματα από τους γίγαντες της Lockheed Martin και Sikorsky, τόσο στον στρατιωτικό όσο και στον πολιτικό τομέα.
Τα ΗΑΕ παρουσίασαν σύστημα μεταφοράς οπλισμού για το Black Hawk
Ο κύκλος ζωής ενός αεροσκάφους εξαρτάται από το επίπεδο υποστήριξης και συντήρησης που λαμβάνει και το κόστος για τη συντήρηση είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει το κόστος αγοράς τουλάχιστον κατά τρεις φορές κατά τη διάρκεια της ενεργούς του υπηρεσίας.
Ο διευθυντής της Edge, Faisal Al Bannai, πρόσθεσε πως η εταιρεία έχει αντίληψη της πρόκλησης που αναλαμβάνει και επιθυμεί όχι μόνο να ανταποκριθεί αλλά και να επεκτείνει το εύρος συνεργασίας της με τις Sikorsky και Lockheed Martin.
Η Lockheed Martin θεωρεί εφικτή την παραγωγή τουλάχιστον επιπλέον 200 F-16 για διεθνείς χρήστες
Από τη μεριά της η Lockheed Martin σημείωνε στην ετήσια αναφορά της το 2019 πως τη στιγμή εκείνη η επιχειρησιακή δραστηριότητα της AMMROC εξαρτάτο από ένα μοναδικό συμβόλαιο το οποίο μάλιστα τελούσε υπό αναδιαπραγμάτευση. Η LM αναγνώριζε ήδη από τότε πως αν οι διαπραγματεύσεις δεν κατέληγαν στη διασφάλιση νέων συμβολαίων ή αν δεν εξασφάλιζαν καλύτερους όρους για τα τρέχοντα, η αξία της επένδυσης στην εταιρεία αυτή θα επηρεαζόταν σημαντικά. Η τελευταία φράση δηλώνει μάλλον και τους λόγους για τους οποίους συμφώνησε να εκχωρήσει την διεύθυνση του επισκευαστικού τομέα στην αραβική εταιρεία.