Το Curtiss P-40 Warhawk είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μαχητικά αεροσκάφη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γνωστό για τη συμμετοχή του σε όλα τα θέατρα επιχειρήσεων, από την Ευρώπη, στη Βόρεια Αφρική, στον Ειρηνικό, ακόμη και στην Κίνα! Ωστόσο, μια λιγότερο γνωστή πτυχή της ενδιαφέρουσας ιστορίας του, είναι το σχέδιο για τη μετατροπή του σε δικινητήριο, ως Curtiss Twin P-40 Warhawk.
Η ιδέα για τη δημιουργία ενός δικινητήριου P-40 προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης των επιδόσεων του, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ισχύ και την επίδοση σε μάχες σε σχέση με άλλα συμμαχικά μαχητικά που είχαν εμφανιστεί, όπως το Ρ-51 αλλά και το Ρ-47. Το P-40, με τον μοναδικό του κινητήρα Allison V-1710 των 1.200 ίππων, παρουσίαζε περιορισμούς σε μεγάλο υψόμετρο και σε αερομαχίες απέναντι σε πιο προηγμένα εχθρικά, όπως το Focke-Wulf Fw 190.
Αν και δεν υπάρχουν εκτενείς πληροφορίες ή επίσημες αναφορές για την υλοποίηση του σχεδίου Twin P-40, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις και αναφορές σε διάφορα ιστορικά κείμενα και σε ιστοσελίδες αφιερωμένες στην αεροπορική ιστορία. Σύμφωνα με αυτές τις πηγές, η Curtiss-Wright Corporation εξερεύνησε την ιδέα ενός δικινητήριου P-40, αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε σε παραγωγή λόγω διάφορων τεχνικών και στρατηγικών ζητημάτων.
Στην ουσία η αύξηση του βάρους και η περίπλοκη κατασκευή, πάνω σε ένα ήδη “παλαιό” μαχητικό (είχε εμφανιστεί το 1939 αλλά η αεροπορική τεχνολογία προχωρούσε ραγδαία λόγω πολέμου), δεν επέτρεπαν την επένδυση κεφαλαίων και πολύτιμων πόρων για την εξέλιξη του. Άλλωστε τα νεότερα αμερικανικά μαχητικά, όπως το Mustang και το Thunderbold ήδη κυριαρχούσαν στους ουρανούς, οπότε προείχε η δική τους μαζική παραγωγή. Έτσι ένα δικινητήριο Warhawk δεν υλοποιήθηκε ποτέ, και παραμένει έως σήμερα ένα ενδιαφέρον “τι θα γινόταν αν”!