Σε ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται το πρόγραμμα για το τουρκικό εκπαιδευτικό/ελαφρύ μαχητικό Hurjet, καθώς ανακοινώθηκε -και παρουσιάστηκε και σχετικό βίντεο- η πρώτη δοκιμή με κινητήρα. Ο τελευταίος είναι ο General Electric F404-GE-102 (στις 12 χιλιάδες λίμπρες ώση), ο ίδιος που κινεί και το κορεατικό παρεμφερές KAI T-50 Golden Eagle.
Η Turkish Aerospace που κατασκευάζει το Hurjet, έχει στόχο να κάνει πρώτη πτήση εντός του έτους (το Μάρτιο πιθανά ώστε να συμπέσει με τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της Τουρκικής Δημοκρατίας) και να ξεκινήσει παραδόσεις ίσως από το 2025, σε ένα πραγματικά «πιεσμένο» πρόγραμμα εξέλιξης.
Το αεροσκάφος θα παραχθεί αρχικά ως εξελιγμένο εκπαιδευτικό με παραγγελία 4 αεροσκάφη προπαραγωγής και 12 κανονικής παραγωγής, αντικαθιστώντας τα γερασμένα Τ-38 Talon της Τουρκικής Αεροπορίας. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί και πιο εξειδικευμένη έκδοση ελαφριού μαχητικού/υποστήριξης.
Στο βίντεο πάντως που έδειξε η Τουρκική εταιρία, φαίνεται το πρωτότυπο αεροσκάφος σχεδόν ολοκληρωμένο (άβαφο βέβαια ενώ λείπουν ή είναι ανοικτές αρκετές θυρίδες και καλύμματα, κάτι αναμενόμενο όμως στη φάση των δοκιμών, όπου απαιτείται η άμεση πρόσβαση). Ενδιαφέρον στοιχείο το κόκπιτ, πλήρως ψηφιακό με ευρεία κεντρική οθόνη, με δυνατότητα προβολής 4 ξεχωριστών «παραθύρων» ενώ απουσιάζει κάποιο Head Up Display.