Σχεδόν ολοκληρωμένο έκανε την εμφάνιση του το τουρκικό εκπαιδευτικό τζετ Hurjet, το οποίο ρόλαρε ρυμουλκούμενο από το συγκρότημα συναρμολόγησης της εταιρίας Turkish Aerospace Industries (ΤΑΙ). Μέχρι τώρα η εταιρία είχε δείξει διάφορα στάδια της αρχικής συναρμολόγησης του πρωτοτύπου, αλλά πλέον είδαμε και το πλήρες αεροσκάφος και με σύστημα προσγείωσης, αν και χωρίς κινητήρα.
Το Hurjet αποτελεί το πιο σημαντικό ορόσημο -έως σήμερα- για την τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία καθώς θα είναι το πρώτο επανδρωμένο σύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος της, εξοπλισμένο με κινητήρα τουρμποφάν και σημαντικό ποσοστό του από τουρκικά υποσυστήματα. Μπορεί να έχει προηγηθεί χρονικά η παρουσίαση του επίσης τζετ, μη επανδρωμένου, Kizilelma, αλλά το Hurjet έχει σαφώς υψηλότερες προδιαγραφές (υπερηχητική ταχύτητα, μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερη δυνατότητα μεταφορά οπλικού φορτίου κ.λπ.).
Για τους Τούρκους όμως, τόσο το Hurjet όσο και το Kizilelma αποτελούν δοκιμαστήρια συστημάτων και λογισμικού για το μελλοντικό μαχητικό 5ης γενιάς που υπόσχονται να παράγουν.
Το πρωτότυπο του Hurjet που παρουσιάστηκε, θα είναι στατικών δοκιμών ενώ αναμένονται και άλλα 3, δύο από τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για πτητικές δοκιμές εντός του 2023. Η τουρκική δέσμευση μιλά για “πρώτη πτήση στις 18 Μαρτίου 2023” ώστε να τιμηθεί τότε η εκατονταετηρίδα από την ίδρυση της σύγχρονης Τουρκίας.
Οι βασικές προδιαγραφές του Hurjet όπως έχουν κυκλοφορήσει μιλούν για ένα αεροσκάφος με μεγίστη ταχύτητα τα 1,2-1,4 Mach, μήκους 13,6 μέτρα, εκπετάσματος 9,5, με ικανότητα μεταφοράς φορτίου έως 2.700 κιλά, εμβέλεια άνω των 2.000 χιλιομέτρων. Ο βασικός ρόλος θα είναι αυτός του προχωρημένου εκπαιδευτικού -στην Τουρκική Αεροπορία θα αντικαταστήσει τα παλαιά T-38 Talon – ενώ θα παραχθεί και έκδοση ελαφριού επιθετικού-μαχητικού. Ήδη η Τουρκία αναζητά και διεθνείς πωλήσεις έχοντας προτείνει το αεροσκάφος στη Μαλαισία.