Εξέλιξη είχε το τουρκικό πρόγραμμα περί «εθνικού άρματος» Altay καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, άρχισαν οι δοκιμές του με το νοτιοκορεατικό «πακέτο» κινητήρα-κιβωτίου. Για το θέμα έχουμε γράψει εκτεταμένα, συνοπτικά το τουρκικό άρμα είχε σχεδιαστεί να πάρει το γερμανικό συγκρότημα ισχύος EuroPowerPack, αυτό σταμάτησε λόγω γερμανικού εμπάργκο, οπότε η Άγκυρα πέρασε χρόνια σε αναζήτηση νέου κινητήρα.
Η Τουρκία θέλει 50-100 κινητήρες από Νότια Κορέα για το Altay
Η νοτιοκορεατική λύση ενσωματώθηκε τελικά στο Altay, όπως λένε οι Τούρκοι, με τις όποιες απαραίτητες μετατροπές, καθώς το συγκρότημα έχει διαφορετικές διαστάσεις από το γερμανικό. Οι πρώτες δοκιμές «πάνε πολύ καλά» σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Το πότε θα ολοκληρωθούν όμως είναι άγνωστο καθώς έχουν και την αυξημένη δυσκολία να δοκιμαστεί ειδικά το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ακόμη δεν έχει μπει σε υπηρεσία στη Νότια Κορέα (προορίζεται μαζί με τον κινητήρα για τα εκεί άρματα Panther K2). To κιβώτιο στη Νότια Κορέα εμφάνισε πρόωρες φθορές και ξαναπήγε στο σχεδιαστήριο. Οπότε πρέπει τώρα να φανεί αν έχει αποκτήσει την απαραίτητη αντοχή να κινήσει το τουρκικό άρμα, το οποίο είναι και αρκετά βαρύτερο του αντίστοιχου νοτιοκορεατικού, του οποίου αποτελεί και εξέλιξη.
Φωτό: Ο νότιοκορεατικός κινητήρας 1.500 ίππων και το κιβώτιο για τα τουρκικά άρματα Altay
Με αυτά και με αυτά, έστω και πολύ αργά το τουρκικό πρόγραμμα «εθνικού άρματος» δείχνει να ξεκολλά κάπως από την τεχνολογική «λάσπη» στην οποία είχε βρεθεί αλλά παραμένει μακρύς ο δρόμος. Πάντως κινητήρας και κιβώτιο από τη Νότια Κορέα, παραμένουν μια ενδιάμεση λύση που μάλλον θα εφαρμοστεί στην πρώτη παρτίδα παραγωγής (όποτε εμφανιστεί αυτή), καθώς είναι σε αναμονή και τουρκικός κινητήρας υψηλής ισχύος, σε ένα ακόμη μεγαλόπνοο στοίχημα.