14.4 C
Athens
Πέμπτη, 10 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣΤουρκία: Μεγάλη επένδυση και στα ρομποτικά οχήματα μάχης

Τουρκία: Μεγάλη επένδυση και στα ρομποτικά οχήματα μάχης

- Advertisement -

Έχουμε αναφερθεί ξανά στις πολλές τουρκικές προσπάθειες για σχεδίαση και κατασκευή μη επανδρωμένων οχημάτων (UGV, Unmanned Ground Vehicles) διαφόρων μεγεθών και ρόλων, από μικρά ρομποτικά ερπυστριοφόρα, έως μεγάλα θωρακισμένα.

Πλέον η γειτονική χώρα όπως φαίνεται έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή κάποιων τύπων από αυτά (όλων των κατηγοριών μεγέθους) καθώς μέσα στην εβδομάδα συνάφθηκαν σχετικά υποσχετικά μεταξύ πολλών αμυντικών βιομηχανιών, των FNSS, Aselsan, Havelsan, Electroland, Best Group κ.α. και της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας για την εξέλιξη τους. Μια εξέλιξη που θα συνδυάσει τις διάφορες εταιρικές προσπάθειες και μοντέλα, ώστε να παραχθούν πλέον μαζικά κάποια μέσω συνεργασιών και κοινής τεχνογνωσίας.

Το πιο εντυπωσιακό, από πλευράς διαστάσεων-ικανοτήτων, από τα οχήματα που προορίζονται για περαιτέρω εξέλιξη και παραγωγή, ήταν το Shadow Rider της FNSS. Αυτό είναι προς το παρόν, ένα τεθωρακισμένο επίδειξης τεχνολογίας, ουσιαστικά ένα παλαιό M113 στο οποίο έχει προσαρμοσθεί πακέτο ημιαυτόνομης οδήγησης με κάμερες και αισθητήρες LIDAR στα 4 άκρα του οχήματος, ενώ υπάρχει και τηλεχειρισμός τόσο μέσω τυπικών στρατιωτικών συχνοτήτων όσο και μέσω συχνοτήτων 5G. Στο σκάφος έχει μπει και μη επανδρωμένος τηλεχειριζόμενος πυργκίσκος με πυροβόλο 25 χιλιοστών.

Το όλο project αναμένεται να δοκιμαστεί εκτεταμένα το 2022, ώστε να εξελιχθεί περαιτέρω. Προς το παρόν το όχημα μπορεί να φέρει ωφέλιμο φορτίο 4,5 τόνων, να αναπτύξει ταχύτητα 50 χιλιομέτρων, να ανέβει κλίση 60% και να διασχίσει όρυγμα πλάτους 0,6 μέτρων.

Στα υπόλοιπα εκθέματα που εμφανίστηκαν στην τελετή υπογραφής της συνεργασίας, υπάρχουν από μικρά ερπυστριοφόρα για περιπολία, μεταφορά φορτίων, φορείς πυροβόλων και πολυβόλων, μικροσκοπικά για έλεγχο εγκαταστάσεων αλλά και για παρατήρηση στο πεδίο της μάχης, οχήματα «καμικάζι», ελέγχου εκρηκτικών μηχανισμών και ναρκών κ.α.

20 τουρκικά ρομποτικά τεθωρακισμένα οχήματα αποναρκοθέτησης για το Αζερμπαϊτζάν

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ευαγγελος

θα ηταν πραγματικα ενδιαφερον αυτο το σεναριο περα απο τα οικονομικα, το ερωτημα ομως ειναι το εξης τι κερδος εχει η ντασο με το να κανει τα μιραζ στην ηλικια που βρισκονται μινι ραφαλ? γιατι δηλαδη να μην πει θες μετεορ? ραφαλ δεν καταλαβαινω τι κερδος θα εχει εκτος αν υποχρεωση της χωρες σε συμμετοχη στο νεο αεροσκαφος.

Σπύρος

Ας επαναπιστοποιθεί πρώτα το υπάρχον απόθεμα πυραύλων των Μ2000 μας, και μετά μπορούμε να συζητήσουμε για τυχόν νέα όνειρα… εεε όπλα.

Θθθθθθ

Φρεγάτες τίποτα
F16V τίποτα
Τορπιλες τίποτα
Μιράζ τίποτα
Ενεργή προστασία Leo τίποτα
Πάει η ισορροπία….

Αντώνης

Ας μπει επιτέλους link-16 και να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των MICA σε NG, που αποδεδειγμένα θα μπορούν να φέρουν τα δικά μας -5 και είμαστε κομπλέ. Επίσης, ας κοιτάξουν, να συμπληρώσουν 1 ακόμη μοίρα(τουλάχιστον), με -5 ακόμη και υποδεέστερων από τα δικά μας(πχ -5F), γιατί γλυκά γλυκά, με διάφορα προσχήματα, βλέπω τα mirage γενικότερα, να τα τρώει η μαρμάγκα… Αν τώρα, είναι τόσο αναγκαίος ο meteor, οκ, πάω πάσο, αλλά για 1 έστω φορά, ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα(ή αναγκαία) και μετά βλέπουμε πολυτέλειες…

EVANS

“…έχουν εγκαταληφθεί στην μοίρα τους, δεν σημαίνει πως εμείς δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον.” Δυστυχώς η τελευταία πρόταση του άρθρου, σε ότι έχει σχέση με την άμυνα τουλάχιστον, τα λέει όλα…

Psixraimos

Ερώτηση για όποιον ξέρει: τα νέα αεροσκάφη G550 των Τούρκων σε ποιο βαθμό θα μπορούν να επηρεάζουν τις βολές των μαχητικών μας; Τα ραντάρ που θεωρητικά λέτε θα μπορούν να στοχεύουν θα βλέπουν; Οι πύραυλοι οι ίδιοι μήπως δε θα εντοπίζουν τους στόχους τους;

GK

Η συλληψη της ενσωματωσης των σαν ιδεα ειναι εξαιρετικα ενδιαφερουσα. Βεβαια, εδω περα, το θεμα εαν αυτος ο εξαιρετικος πυραυλος θα πρεπει να επικετνρωθει στα λιγοστα “High Value Targets” της ΤΗΚ, ή να χρησιμοποιηθει σχεδον αποκλειστικα εναντια στον στολο των μαχητικων με βαζει να θεωρω σαν ποιο πιθανο το δευτερο απο το πρωτο. Το πλεονεκτημα της 1ης βολης BVR και μαλιστα με μεγαλα ποσοστα επιτυχιας δελεαζει! Υπο το πρισμα των προσφατων εξελιξεων στις διμερεις σχεσεις ΗΠΑ-Τουρκιας, θεωρω εξαιρετικα πιθανο την εκκινηση ενος προγραμματος ενσωματωσης ρανταρ AESA της ASELSAN σε μερος του στολου των F-16 που θα περιλαμβανει τα «Β30» αλλα και μαλλον ενα τμημα των «Β50+». Οποτε μεσοπροθεσμα απεναντι στα ελληνικα F-16V μαλλον θα πρεπει να περιμενουμε ενα παραπλησιο υποδειγμα τουρκικης προελευσης.
Δεν μπορω επισης να μην ξεχασω οτι η ΤΗΚ στα «δικα» της F-35 οταν αυτα θα τα παραλαβει (η προοπτκη ειναι πλεον οτι θα συμβει με σημαντικη καθυστερυση), θα χρησιμοποει ακριβως τον ιδιο πυραυλο.
Σε οτι αφορα το θεμα του εκσυγχρονισμου των Μ-2000, σε ενα γενικοτερο πλαισιο, θα ηταν αξιο μελετης εαν αλκομη και τα παλαιοτερα Μ2000EGM εξοπλισμενα με το παλαιο RDM, ειναι δυνατο να αποκτησουν καποιες βελτιωμενες δυνατοτητες. Βεβαια σε μια τετοια περιτπωση ενα προγραμμα δεν θα περιοριστει στο να φορεθει κοινος Η/Υ και λινκ-16 με τα νεοτερα Μ2000-5, αλλα μαλλον θα μπορουσε να απρριλαμβανει την αντικατασταση καποιων απο τα ηλεκτρονικα ισχυος του παλαιου ρανταρ διατηροντας αυτουσια τν κεραια του. Σιγουρα δεν μποριε καποιος να περιμενει πολλα, αλλα μια βελτιωση των επιδοσεων των Μ2000EGM θα πρεπει να την περιμενουμε. Το επιθημητο ειναι να απομακρυνθουμε απο την προωρη αποσυσρση εξαιτιας γηρανσης και δυσκολιας ανευρεσης ανταλλακτικων, αλλα και παραλληλα να μπορεσουν το ιδιο να αποκτησουν καποιες δυνατοπτητες βολης MICA-EM/IR. Η αγορα ενος περιορισμενου αποθεματος απο METEOR μποριε να συνδιαστει μια ανακατανομη του υπαρχοντος αποθεματος των βληματων MICA-IR/EM ακομη και για χρηση απο τα M2000EGM αναβαθμησμενα σε ενα επιπεδο “plus”.

Dimitris Papapostolou

Πτήση, αν ξέρεις, μέχρι πότε οι Γάλλοι θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των mirage με ανταλλακτικά και αναβαθμίσεις; Αν δεν κάνω λάθος, το Mirage δεν κατασκευάζεται πλέον (μόνο Rafale και ετοιμάζονται για FCAS). Χωρίς γραμμή παραγωγής δεν θα είναι πιο δύσκολο και άρα πιο ακριβό να βρούμε ανταλλακτικά για τα δικά μας; Και δεν θα θέλουν οι Γάλλοι να προωθήσουν όσο μπορούν το Rafale (και αργότερα το FCAS), ειδικά σε πρώην πελάτες που έχουν Mirage, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την υποστήριξη των Mirage; Δεν ξέρω, ρωτάω… Δεν γνωρίζω τι παίζει στην γεωπολιτική αγορά και πόσο συμφέρει τη Γαλλία η συνεχιζόμενη υποστήριξη των Mirage και μέχρι πότε…
Επίσης, θα μας συνέφερε εμάς να αντικαταστήσουμε τα Mirage με Rafale, όχι υπό οικονομικό πρίσμα (αυτό είναι πονεμένη ιστορία), αλλά υπό το πρίσμα εξοικείωσης με την γαλλική τεχνολογία για τους πιλότους μας (υποθέτω, χωρίς να το γνωρίζω, ότι Mirage και Rafale έχουν κοινά χαρακτηριστικά και στο χειρισμό και στις πτητικές τους ικανότητες) αλλά και από άποψη υποδομών για την στέγασή τους; Ευχαριστώ.

θανος

Δυστυχώς η τελευταία παράγραφος απηχεί την ζοφερή πραγματικότητα..
Στο θέμα μας τώρα ο ΜETEOR είναι αναμφισβήτητα ένα όπλο που δεν θα έπρεπε να λείπει απο το οπλοστάσιο μας και αν κάποιος μπορεί να σκεφτεί σοβαρά και πατριωτικά την εθνική μας άμυνα θα έπρεπε ήδη να υπήρχαν αυτά τα όπλα….Όμως ακόμα και αν δεν είχαμε τα χάλια που έχουμε ( οι FOS ακόμα περιμένουν..) αξίζει να κάνουμε πανάκριβες επενδύσεις σε όπλα όπως scalp exocet meteor όταν έχουμε μόλις 24 πλατφόρμες χρήσεις τους? ακόμα και αν πετυχαίναμε διαθεσιμότητες πολύ υψηλές παραπάνω από 20 μαχητικά δεν θα είχαμε διαθέσιμα….τι να πρωτοκάνουν και …που να πρωτοβρεθούν…
Η λογική λέει πρώτα απέκτησε ικανό αριθμό αεροσκαφών τουλάχιστον δυο μοίρες απο 20 μαχητικά έκαστη και ύστερα αγορά πανάκριβων υπερόπλων ,διαφορετικά κινδυνεύουμε να έχουμε πυραύλους και να μήν έχουμε Μιράζ να τους χρησιμοποιήσουμε……

Alex

Όνειρα όνειρα, είναι δωρεάν.. Μακάρι να άκουγε κάποιος

Alex

Θα ξεκινήσω, υποστηρίζοντας πως δε θα δούμε Meteor στα 2000-5, εδώ είναι δύσκολο να συντηρηθούν, πόσο μάλλον να εκσυγχρονιστούν. Όμως, υπάρχει και άλλο ζήτημα που όλοι το γνωρίζουμε. Τα 24 σκάφη είναι λίγα για τους δύο ρόλους που προορίζονται, αναχαίτηση και πλατφόρμα εκτόξευσης των scalp. Σε περίπτωση σύγκρουσης πως θα διαμοιραστούν και που θα πέσει το βάρος; Aν το βάρος πέσει στη χρήση τους ως φορέας των scalp, πόσα θα απομείνουν για να εκτοξεύσουν τους meteor, λαμβάνοντας υπ’ όψη πως δε θα είναι και τα 24 διαθέσιμα (κάποια θα είναι σε συντήρηση). Αυτός είναι ακόμη ένας λόγος που κατά τη γνώμη μου δε θα δούμε ποτέ τον Meteor στα μέρη μας.

lexandreas

Γιατί όχι στα F-16V?

Konstantinos Zikidis

Ορισμένες παρατηρήσεις επί του κειμένου:
Η συμφωνία για την αναβάθμιση των Μ2000-9 έχει ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο 2017 (και όχι το καλοκαίρι του 2018), χωρίς πολλά στοιχεία:
https://www.ptisidiastima.com/uae-upgrade-mirage-2000-9/
https://www.dassault-aviation.com/en/group/press/press-kits/dassault-aviation-welcomes-mirage-2000-9-upgrade/
Τα 140 χλμ (75 n.m.) είναι λίγο αισιόδοξο νούμερο για αποκάλυψη F-16 από το RDY-2, ακόμα κι αν ο στόχος είναι “τούμπανο” (φορτωμένο βαρέως με όπλα και δεξαμενές)… αλλά θα έχετε τις πηγές σας, οπότε δεν μπορώ να σας αμφισβητήσω 🙂
Δεν είναι σίγουρο ότι απαιτείται νέος υπολογιστής στο Α/Φ -5 Mk2 για τον Meteor. Σημειωτέον ότι αυτό φέρει την MDPU, τον υπολογιστή του Rafale (ελληνιστί, ριπή): https://www.ptisidiastima.com/mirage-2000-5-mk2/
Όσον αφορά το link, το θεματάκι που αντιμετωπίζουμε είναι ότι, ακόμα κι αν ο στόχος έχει υποδειχθεί μέσω link (είτε πρόκειται για Link16, είτε για το link του -5), το μαχητικό θα πρέπει να έχει “δει” τον στόχο με το δικό του ραντάρ πριν εξαπολύσει πύραυλο, πράγμα το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο εάν ο στόχος είναι δυσδιάκριτος (ελληνιστί, στελθ)…
Αυτήν την μικρή αδυναμία την έχουμε επισημάνει εδώ και πολλά έτη: https://www.researchgate.net/publication/234111818_Aeroskaphe_Chameles_Parateresimotetas_Stealth_Meros_B_Antimetopise (σελ. 78 του περιοδικού)
Ευελπιστούμε ότι θα αποκατασταθεί στο πλαίσιο της αναβάθμισης των Μαχόμενων Γερακιών σε Έχιδνες… Όπως άλλωστε έχει επιτύχει εδώ και πολλά χρόνια η Ριπή και ο Τυφών, ενώ εκτιμάται ότι θα κάνει εν ευθέτω χρόνω και ο Γρύψ.
Τέλος, συναφώς με το θέμα, αναφέρεται και μία εκκωφαντική πληροφορία, η οποία ενεφανίσθη εχθές, όλως αιφνιδίως:
“Pakistan Amraams can be made ineffective: US assured Manohar Parrikar”
https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/pak-amraams-can-be-made-ineffective-us-assured-manohar-parrikar/articleshow/68506398.cms
“The United States had assured India that Pakistan won’t use F16s and Amraams (advanced medium range air-to-air missiles) for offensive purposes as the US had an effective end-user monitoring process and the systems could be made ineffective if they were misused”
Και ο νοών, νοείτω…

CKfurious

Όπως είχα γράψει σε προηγούμενα σχόλια το RDY του M2000-5 δεν έχει τις επιδόσεις ώστε να αξίζει η τοποθέτηση METEOR.
Τα detection ranges που μπορεί να δώσει είναι πολύ χαμηλότερα από τις επιδόσεις του πυραυλου
Από που προκύπτει πως το RDY μπορεί να δει το F16 στα 140 Km που γράφετε?
Το F16C έχει F16C RCS ~1.2mm2
Από μια σύντομη ερευνα :
(F16 net,
https://defence.pk/pdf/threads/radar-ranges-of-different-fighters.94948/)
RDY (M2000-5)
For RCS 0.0001 m2 class target: 4~5 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 7~8 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 22~27 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 40~47 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 60~70 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 70~84 km+
RDY-2 (mirage 2000-5/-9)
Can Track – 24 Targets
Can Simultaneously Engage – 4 Targets
Max Track for 5 sqm RCS – 80 km
http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-5039-start-30.html
Σαφώς με την υπάρχουσα κατάσταση η συζήτηση περί εκσυχρονισμού των M2000-5 και αγοράς METEOR είναι purely hardcore sci-fi!!!!

tim

Αν ανατρέξουμε στην ιστορία των ΗΑΕ θα δούμε ότι οι προμήθειας που κάνουν είναι από τις πιο ορθολογιστικές όχι μόνο στην περιοχή του Κόλπου αλλά παγκοσμίως . Οι δε ΕΔ των ΗΑΕ είναι από τις πιο ισχυρές χωρίς να ξοδεύονται τα δις που ξοδεύουν οι Σαουδάραβες πχ. Επίσης έχουν ξεκινήσει και μια πολύ σοβαρή αμυντική βιομηχανία συνεργαζόμενοι με σχεδόν όλους όσους παρουσιάζουν κάτι ενδιαφέρον για αυτούς . Επίσης από τους λίγους που δεν έπεσαν στην παγίδα των ευρωπαϊκών μαχητικών Rafale & Eurofighter ορθώς σκοπεύοντας σε F35 σε κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον.
Θα είχε ενδιαφέρον μια παρουσίαση των Union Forces στο μέλλον

Γιάννης Παυλίδης

Mικρος αριθμός σύγχρονων Μ2000 και απροθυμία υποστήριξης απο την Γαλλία σε λογικές τιμές σημαίνει θάνατος.
Ας τα λιώσουνε σε αερομαχιες μέχρι να έρθουν τα F16V και μετά πωληση σε Draken International να παίζουν τα αμερικανάκια.

adpanos

Αν είχαμε 50 MIRAGE 2000-5 θα είχε νόημα.
Τώρα έχουμε μόλις 24 και τους ζητάμε να ρίχνουν SCALP , αν κάνουν και αναχαιτίσεις ….
Τι να προτοκάνουν τόσο λίγα αεροσκάφη …..
Σε περίπτωση σύγκρουσης θα δούμε το φαινόμενο να μην έχουμε Mirage για να ρίξουμε τους πυραύλους ….

Flcs

Απλα για να ξερετε δυνατοτητα link-16 εχουνε μονο η χωρες που ανηκουν στο NATO.

Παρτακιας

Τουυτο το scenario είναι το ιδεώδες.
Ολίγο δύσκολο να υλοποιηθεί διότι εντω Ελλαντα!
Πάντως ο Αντώνης πιο πάνω έχει δίκιο. Καλύτερα να πάμε στον εκσυγχρονισμό των Mica σε NG, με Link16, να φουσκωσουμε ισως λιγο το αποθεμα Scalp (λεω εγω τωρα…) και ίσως να γίνει μια προσπάθεια ολοκλήρωσης των Mica/Scalp σε F16? Και σκουπα φουλ για ανταλλακτικά/κινητηρες οταν τα αποσυρουν οι Γαλλοι?
Η αξία των Meteor είναι δεδομένη, όπως όμως και η έλλειψη χρημάτων (και εγκεφαλου…) εκ μέρους μας.

Παναγιωτης

Για αναβάθμιση των mirage2000 μιλαμε την στιγμη που η Ίδη υπογεγραμμένη των f16 εχει κολλήσει ποιος ξερει που οπως και τοσα αλλα
Σαν θεωρητικο θεμα συζήτησης απο την αλλη μια χαρα μιας και ολα τινουν να θεωρια πλεον

Μπαμπης

Η δυνατότητα του meteor να κατευθυνθεί απο αεροσκάφος που δεν ειναι αυτο που τον εκτόξευσε οπως ένας πύραυλος επιφάνειας- επιφάνειας μεγάλης εμβέλειας μέσω datalink ειναι το μεγάλο πλεονέκτημα.Πολυτιμος για Ελλάδα σε περιβάλλον Ανατολικής Μεσογείου παρα στο Αιγαίο.
Ο περιορισμένος αριθμός των -5 ειναι πρόβλημα.
Ομως ετσι ειναι οι αεροπορίες του μέλλοντος μικρός αριθμός αεροπλάνων(ακριβών) που θα μπορούν να διαχειριστούν υπερόπλα για όλους τους σκοπούς.
Σίγουρα και το f-16 θα απόκτηση δυνατότητα βολής meteor ή κάποιου παρόμοιου βληματοσ καθώς σχεδιαστικά ο amraam βρίσκεται στα τελευταία του άλλωστε ποτε δεν αποτέλεσε αντικαταστάτη του θρυλικού Phoenix!

DukeD

Τόσο φιλοαμερικανική κυβέρνηση η Ελλάδα δεν είχε ποτέ άλλοτε στα χρονικά. Μη σας ξεγελάει ο αριστερός μανδύας τα γεγονότα μιλάνε.
Αυτή η κυβέρνηση έχει φροντίσει να απαξιώσει τα γαλλικά μιράζ. Μην ξεχνάμε ότι ο εμπορικός ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά σκληρός και μπλέκουν άμεσα οι κυβερνήσεις. Οπότε τα μιράζ έχουν απαξιωθεί. Oύτε FOS δεν υπογράφεται την στιγμή που η άλλη πλευρά πήρε ένα γενναίο (το μοναδικό επι μνημονιακών χρόνων) συμβόλαιο για τα F-16V.
Ευτυχώς που πιθανότατα θα αλλάξουμε κυβέρνηση γιατί αλλιώς πολύ φοβάμαι ότι τα μιράζ θα είχαν την τύχη και των S-300 (ένα ακόμα κύριο οπλικό σύστημα), σιωπηρή απαξίωση δια της εγκατάλειψης…

George K

Θεωρω ότι το άρθρο είναι ένα “data fusion” όλων των σχολίων που έχουν γραφτεί κατά καιρούς εδώ.
Η επιχειρησιακή αξία αυτού του όπλου είναι δεδομένη. Game changer που λένε και στο χωριό μου…
Επομένως καταλαβαίνουμε πόση μεγάλη σημασία έχει η διασύνδεση συστημάτων και αισθητήρων. Στην περίπτωση μας το link 16.
Έγκλημα που δεν το έχουμε τοποθετήσει στα περισσότερα αεροσκάφη; Ναι…
Είναι μεγαλύτερη ανάγκη – προτεραιότητα να το τοποθετήσουμε σε όσες περισσότερες πλατφόρμες μπορούμε. Σε όλους τους κλάδους. Δεν νοείται εκσυγχρονισμος φρεγατών χωρίς αυτό.
Όλοι οι αισθητήρες από όλες τις πλατφόρμες (πλωτά, εναέρια, χερσαία) πρέπει να μοιράζονται την ίδια εικόνα.
Σε αυτό το δίκτυο θα προστεθεί και ο meteor. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές του.

Spirit

Εγώ λέω να επικεντρωθούμε προς την αναζήτηση μεταχειρισμένων Mirage έστω και της έκδοσης -5 για να αντικατασταθούν τα EGM, μιας και δεν βλέπω ότι οδεύουν προς απαξίωση και απόσυρση, αφού αφέθηκαν στην τύχη τους.
Από εκεί και πέρα ζήτημα είναι η υποστήριξη του τύπου και ανάλογα με εναπομείνασα επιχειρησιακή τους ζωή προτεραιότητα νομίζω είναι η ενσωμάτωση του MICA NG, αλλά και η αναβάθμιση του συστήματος ηλεκτρονικής προστασίας στην έκδοση ICMS Mk.4

aioannou

Αν σκεφτόμασταν να κρατήσουμε τα mirage, θα μπορούσαμε να δούμε και μια πιο επικτή λύση. Τον πύραυλο astra https://en.wikipedia.org/wiki/Astra_(missile). Τα ΗΑΕ έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα δικά τους μιραζ. Η ινδία έχει ήδη μιραζ και ο πύραυλος θα λειτουργεί στο σκάφος όπως είναι περίπου, χωρίς ανάγκη αναβάθμισης υπολογιστή ή ραντάρ. Αν τώρα αναβαθμίσουμε τα παραπάνω, ακόμη και αν δεν μας δώσουν ποτέ τον meteor, τότε θα λειτουργεί πολύ καλύτερα ο astra. To κόστος του αναμένεται πιο λογικό σε σχέση με τον meteor (500,000 usd έναντι 2,000,00 usd ). Επίσης θα βελτιώσει κατά πολύ τις ικανότητες των μιραζ με τα υπάρχοντα mica. O mica έχει εμβέλεια 20 χμ, ενώ ο astra έχει ήδη 75 χμ και αναμένεται να φθάσει τα 110χμ σύντομα.
Προς πτήση… Μήπως να γράφατε ένα άρθρο για τους astra με παραπομπή και στο ενδιαφέρον των ΗΑΕ για τα μιράζ τους ;

aioannou

Αν σκεφτόμασταν να κρατήσουμε τα mirage, θα μπορούσαμε να δούμε και μια πιο εφικτή λύση. Τον πύραυλο astra https://en.wikipedia.org/wiki/Astra_(missile). Τα ΗΑΕ έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα δικά τους μιραζ. Η ινδία έχει ήδη μιραζ και ο πύραυλος θα λειτουργεί στο σκάφος όπως είναι περίπου, χωρίς ανάγκη αναβάθμισης υπολογιστή ή ραντάρ. Αν τώρα αναβαθμίσουμε τα παραπάνω, ακόμη και αν δεν μας δώσουν ποτέ τον meteor, τότε θα λειτουργεί πολύ καλύτερα ο astra. To κόστος του αναμένεται πιο λογικό σε σχέση με τον meteor (500,000 usd έναντι 2,000,00 usd ). Επίσης θα βελτιώσει κατά πολύ τις ικανότητες των μιραζ με τα υπάρχοντα mica. O mica έχει εμβέλεια 20 χμ, ενώ ο astra έχει ήδη 75 χμ και αναμένεται να φθάσει τα 110χμ σύντομα.
Προς πτήση… Μήπως να γράφατε ένα άρθρο για τους astra με παραπομπή και στο ενδιαφέρον των ΗΑΕ για τα μιράζ τους ;

MisCo

Ο Μετεορ ειναι καταπληκτικο οπλο και ιδανικο για την στοχευση high value targets οπως τα ιπταμενα ρανταρ. Η αποκτηση αριθμου 30-50 πυραυλων ειναι θεμιτη. Πλην ομως ο φορεας του Mirage μας περιοριζει. Μας περιορίζει γιατι ειναι ηδη λιγα στον αριθμό και δεν φαίνεται πρόθεση να επενδύσουμε σε αυτά αποκτώντας εναν αριθμό μεταχειρισμένων.
Ειναι δε ανησυχητικο και τις υπάρχουσες δυνατοτητες που έχουμε (exocet, Scalp EG)
To αν επαρκει το ρανταρ των Mirage ειναι αδιάφορο, απο την στιγμή που μπορει να υπαρξει στοχοποιηση απο αλλον φορεα και μεταβιβαση δεδομενων μεσω link-16.
Τα Mirage δεν ειναι ιδιαιτερα ανταγωνιστικο αεροπλάνο πλέον, ειναι ομως πλατφορμα πολυτιμων οπλων, οπλων που δεν μας αποδεσμευσαν οι αλλοι σύμμαχοι και η διατηρηση 2 αξιομαχων μοιρών για τα επομενα 15-20 χρόνια θεωρώ οτι ειναι επιβεβλημένη.

ευαγγελος

τα mirage δομικα αντεχουν ακομα η θα εχουμε προβληματα κι εκει?

sotbak

Είπαμε, κανονικά – αντί να έχουμε ονειρώξεις με ραφάλ – θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τουλάχιστον τα Μκ2 με ραντάρ ΑΕΣΑ+ΛΙΝΚ16+DAMOCLES/TALIOS, αν και η γνώμη μου είναι, όπως επιβεβαίωσε και φίλος σε άλλη ανάρτηση, με δεδομένο ότι δομικά τα δελταπτέρυγα δεν έχουν θέματα, θα πρέπει όλα να αναβαθμιστούν στο παραπάνω επίπεδο και να πουλήσουμε στους φίλους μας Ινδούς τα παλιά ραντάρ για να αγοράσουμε όσα meteor μπορούμε…

Νικ13

Νομιζω πιο σημαντικό απ το να αγορασουμε μετεορ…ειναι να εχουμε 35-40 μιραζ κ οχι 24 που εχουμε τωρα..
Αν μηνουμε με 24 Μιραζ δεν αξιζει ουτε να αγοραζεις οπλα ανταλακτικα εκπαιδευση κλπ…βασικα δεν αξιζει να διατηρεις τον τυπο..
Οποτε ας γινουν 35..40…κ μετα βλεπουμε τι επιπλεον οπλα μπορεουμε να παρουμε περα των πολυ καλων μικα…σκαλπ…εξοσετ..

chikichiki

-Ο Meteor φέρνει μια αλλαγή, όχι αποφασιστική, αλλά πάντως αλλαγή, αφού ο υπάρχων MICA τυγχάνει κατώτερος του AIM-120 ως προς την εμβέλεια και πιθανώς κατά συνέπεια σε NEZ, τερματικούς ελιγμούς, κλπ.
-Το πλεονέκτημα δε θα ήταν τόσο η εμβέλεια ως απόλυτος αριθμός αλλά η ικανότητα βολής με αξιόπιστο Pk σε ζώνη αντίστοιχη ή ανώτερη του AMRAAM, με ανώτερες όμως επιδόσεις και πιθανότητες επιτυχίας εντός αυτής. Το αν ο Meteor πάει πιο μακριά απ’ότι “βλέπει” το RDY, ελάχιστη σημασία έχει στην πράξη.
-Δε θα συμφωνούσα με τον παραλληλισμό με τους λιγοστούς Εξοσέτ της Αργεντινής, λόγω της διαφορετικής τάξης χρονικών περιθωρίων που επιτρέπουν οι δυο στόχοι. Στη μεν περίπτωση της Αργεντινής, η βρετανική αρμάδα κινούταν με ρυθμούς αρμάδας, ήτοι σχετικά αργά. Υπήρχε χρόνος από τη στιγμή που θα γίνει η επισήμανση να γίνει ο σχεδιασμός, η φόρτωση, η απογείωση, ο εκ νέου εντοπισμός και η βολή. Στην περίπτωση των τουρκικών AWACS, τα χρονικά περιθώρια πιθανώς να αποδειχθούν πολύ πιο δύσκολα για ένα ελάχιστο πυραυλικό απόθεμα που πιθανώς να φορτώνεται περιστασιακά λόγω της πολύτιμης φύσης του και άρα δύσκολα θα είναι ήδη φορτωμένο, εν πτήσει και στη σωστή περιοχή όταν η ευκαιρία παρουσιαστεί.
-Πάρα πολύ μεγάλη σημασία για μένα έχει η ικανότητα ECCM του Meteor, ειδικά αν οραματιζόμαστε ρόλο anti-HVA.

Μήτσιας Ευστάθιος

Λεφτά υπάρχουν μόνο για να πετάει ψίχουλα η κυβέρνηση όπως και όλες οι προηγούμενες και οι επόμενες. Δυστυχώς, με αποκλειστική ευθύνη των Ελλήνων ψηφοφόρων, υποδουλώσαμε την πατρίδα μας. Δεν μας αξίζει η ελευθερία.

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αποτυχημένη εκτόξευση SPIKE LR2 από «ΤΟΜΑ» Μ113 στην Ελλάδα

Η ιστοσελίδα μας αποκαλύπτει ένα γεγονός που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, σε πεδίο βολής του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για τη δοκιμή/επίδειξη βολών του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

12
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Απριλίου 1941: Η Μάχη των Οχυρών τελειώνει,...

1
Τις μεσημεριανές ώρες της 10ης Απριλίου 1941, μετά από πολλές συγκρούσεις αλλά αναγνωρίζοντας την συντριπτική υπεροχή των Γερμανικών τμημάτων στην κοιλάδα του Αξιού, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αποτυχημένη εκτόξευση SPIKE LR2 από «ΤΟΜΑ» Μ113 στην Ελλάδα

Η ιστοσελίδα μας αποκαλύπτει ένα γεγονός που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, σε πεδίο βολής του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για τη δοκιμή/επίδειξη βολών του...

Τουρκία: Συνομιλίες σε τεχνικό επίπεδο μεταξύ Τουρκίας – Ισραήλ στο Αζερμπαϊτζάν για την αποτροπή συγκρούσεων

Πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας ανέφεραν ότι τεχνικές επιτροπές από την Τουρκία και το Ισραήλ πραγματοποίησαν χθες, Τετάρτη 9 Απριλίου, κρίσιμη συνάντηση στο Αζερμπαϊτζάν,...