Σε σημερινό ρεπορτάζ του Bloomberg αναφέρεται πως η Τουρκία ζήτησε από τις ΗΠΑ άδεια παραγωγής κινητήρων General Electric F110, ώστε να τους χρησιμοποιήσει για το μαχητικό 5ης γενιάς που εξελίσσει, το Kaan.
O συγκεκριμένος κινητήρας ήδη χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο του Κaan, ενώ τον έχουν και όλα τα τουρκικά F-16. Η παραγωγή του σε μεγάλο βαθμό όπως και η συναρμολόγηση του, γίνεται εντός Τουρκίας από την εταιρία TEI (TUSAS Engine Industries), θυγατρική της Turkish Aerospace Industries που εξελίσσει το Kaan. Οπότε προφανώς η Τουρκία ζητά επέκταση της αρχικής αδείας, που είχε δοθεί για να εξοπλιστούν τα F-16 (που έφθασε τα 313 αντίτυπα κινητήρων).
Η τουρκική αναζήτηση εξελιγμένου κινητήρα για το Kaan είναι βέβαια πολύ ευρύτερη καθώς έχει και συμφωνία με την Rolls Royce για ανάπτυξη τοπικά κάποιου μοντέλου (σε συνεργασία με τον τουρκικό όμιλο Kale), ενώ κατά καιρούς είχαν εξεταστεί ρωσικές και ουκρανικές “λύσεις” χωρίς όμως να καταλήξουν κάπου. Έτσι η Τουρκία που επιδιώκει να αρχίσει μια χαμηλού ρυθμού παραγωγή του Kaan κάπου το 2028, έχει “κενό” κινητήρων, οπότε η επιλογή των GE F110, είναι η πιο προσιτή.
Θυμίζουμε εδώ πως General Electric Aerospace και TEI υπέγραψαν φέτος τον Ιούνιο συμφωνία που επεκτείνει την αδειοδότηση της τουρκικής εταιρίας να παρέχει υπηρεσίες περιφερειακού κέντρου βαριάς συντήρησης του συγκεκριμένου κινητήρα.
Νέο αεροπορικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: Ελληνικά F-35A εναντίον τουρκικών Kaan