Στον αστερισμό των ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών ειδικής εκπαίδευσης και εχθρικής απεικόνισης που παρουσιάζει μεγάλη άνθιση όχι πλέον μόνο στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη, η Top Aces κατέχει σίγουρα περίοπτη θέση και συνεχίζει να ανεβαίνει τα σκαλοπάτια προς την κορυφή.
Η εταιρία ήταν η πρώτη και παραμένει η μοναδική μέχρι σήμερα που έβαλε στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ADAIR (Adversary Air training) F-16, αγοράζοντας και αξιοποιώντας ισραηλινά A/B Netz, όπως είχε κάνει προηγουμένως με Α-4.
Η Top Aces προχώρησε σε όλα τα αεροσκάφη της σε σημαντικές επενδύσεις στα αεροπλάνα αυτά ενσωματώνοντας υποδομή AAMS (Advanced Aggressor Mission System) που σχεδίασε και κατασκευάζει η Coherent Technical Services (CTS). Πρόκειται για «πακέτο» ανοικτής αρχιτεκτονικής και με βάση έναν καινούργιο υπολογιστή αποστολής επιτρέπει την προσθήκη ή εναλλαγή υποσυστημάτων ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη στον οποίο παρέχονται υπηρεσίες και για το επίπεδο της απειλής που θέλει να εισαγάγει στην εκπαίδευση ADAIR. To δυνητικό «πακέτο» περιλαμβάνει ραντάρ AESA (EL/M-2052), IRST (InfraRed Search & Track), κάσκα με σύστημα κατάδειξης στόχων και προβολής δεδομένων πτήσης/μάχης (Visionix Gen III Scorpion), τακτική ραδιοζεύξη Link 16, ραδιοζεύξη για διασύνδεση με άλλα αεροπλάνα που έχουν αντίστοιχο εξοπλισμό, ώστε να παρέχεται συνεργασία συστημάτων προσομοίωσης όπλων και συστημάτων, σύστημα καταγραφής δεδομένων πτήσης/μάχης για απενημέρωση, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η προσθήκη υποδομής ηλεκτρονικού πολέμου για επιπλέον ρεαλισμό στον ρόλο της εχθρικής απεικόνισης. Τα αεροπλάνα με το πακέτο AAMS γίνονται πλέον γνωστά ως AAF (Advanced Adversary Fighter) και η αναβάθμιση δεν περιορίζεται μόνο στο δικό της στόλο.
Όπως λέει η Top Aces, η ευέλικτη υποδομή AAMS μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε αεροπλάνο και σε συνεργασία με τη CTS προωθεί και γενικότερα μετατροπές αεροσκαφών για ρόλο ADAIR για αεροπορίες που θα ήθελαν να ενσωματώσουν αυτή τη δυνατότητα σε παλαιότερα μαχητικά ή εκπαιδευτικά. Βάσει πληροφοριών υπήρξε ενδιαφέρον, και μια ασιατική μαζί με μια μεσανατολική χώρα βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις.
Ανάμεσα στα πολλά, το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι η ενσωμάτωση IRST.
Σε φωτογραφίες που αποδέσμευσε χθες η Top Aces εμφανίζει ένα από τα F-16AAF με ατρακτίδιο Northrop Grumman OpenPod. Ο σπονδυλωτός αυτός φορέας μπορεί να φιλοξενήσει διάφορους αισθητήρες, στην προκειμένη περίπτωση ένα IRST SkyWard της Leonardo
Το A-4AAF της Top Aces έχουν ήδη από καιρό ενσωματωμένο IRST πάνω από το ρύγχος, πιθανότατα έναν Selex/Leonardo, έκδοση του IRST που χρησιμοποιείται τα Gripen E/F.
Ένα άρθρο για την Top Aces και την ευρωπαϊκή δραστηριότητά της μπορείτε να βρείτε στο τρέχον τεύχος μας που ήδη κυκλοφορεί (ΕΔΩ).