Κάθε σώφρων αεροπόρος κάνει ό,τι μπορεί για να τους αποφύγει, άλλοι κάνουν τα πάντα για να τους προσελκύσουν (φωτογραφία μέσα από το κόκπιτ). Το διθέσιο F-106B της NASA κατέχει σίγουρα ένα από τα πιο περίεργα ρεκόρ: το 1984 μέσα σε μόλις 45 λεπτά χτυπήθηκε 72 φορές από κεραυνό εν μέσω καταιγίδας σε ύψος 38.000 ποδών. Και αυτό εσκεμμένως!
Στο πλαίσιο μελέτης του Langley Research Center της NASA για τις επιπτώσεις του πλήγματος κεραυνού σε αεροσκάφη, το ‘NASA 816’ (Ν816ΝΑ) της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυτικής και Διαστήματος κεραυνοβολήθηκε πάνω από 700 φορές πετώντας μέσα σε καταιγίδες. Τα αποτελέσματα φαίνονται στην διακόσμηση του Delta Dart –κάθε γκρι σημάδι στο μπλε χρώμα αντιστοιχεί και σε ένα απευθείας χτύπημα κεραυνού.

Επί έξι χρόνια, από το 1980 έως το 1986, για τις ανάγκες του Storm Hazards Direct Lightning Experiment το ειδικά τροποποιημένο F-106B (s/n 57-2516) πήγαινε… γυρεύοντας, διεισδύοντας σε καταιγίδες που μαίνονταν ανοιχτά των ακτών της Βιρτζίνια και στα Μεσοδυτικά των ΗΠΑ σε ύψη από 3.500 μέχρι 50.000 πόδια, με την ελπίδα να τραβήξει πάνω του κεραυνούς. Η Φύση δεν απογοήτευσε τους ανθρώπους της NASA.
Με την ολοκλήρωση του Storm Hazards Project, το N816NA είχε πραγματοποιήσει 1.496 πτήσεις διείσδυσης σε καταιγίδες προσελκύοντας 714 πλήγματα κεραυνών –όλα για την Επιστήμη. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος απεδείχθησαν πολύτιμα για την ασφάλεια των πτήσεων, τόσο για την πολιτική όσο και την στρατιωτική αεροπορία. Για να μπορούν οι υπόλοιποι πιλότοι να αποφεύγουν τέτοιες «συγκινήσεις».
Αλέξανδρος Θεολόγου