Σε δοκιμές αξιολόγησης βρίσκεται το προηγμένο, πλήρως ψηφιακό σύστημα αυτοπροστασίας AN/ALQ-254(V)1 Viper Shield της L3Harris, με την 416η Μοίρα Δοκιμών (TFS) της USAF, στην βάση Edwards. H πρώτη πτήση έγινε στο τέλος Ιανουαρίου, αλλά ανακοινώθηκε χθες.
Αν και το σύστημα δεν έχει υιοθετηθεί (προς το παρόν) από την Αμερικανική Αεροπορία για τα F-16 Block 40M/50M, το σχετικό πρόγραμμα γίνεται σε συνεργασία με την Lockheed Martin και την κατασκευάστρια εταιρία επ’ ωφελεία των διεθνών πελατών του μαχητικού στην έκδοση F-16 Block 70/72, αλλά και όσες αεροπορίες έχουν αναβαθμίσει τα παλαιότερα αεροσκάφη στο επίπεδο Viper, όπως η ΠΑ.
Σημειώνεται ότι το Viper Shield δοκιμάζεται σε δυο F-16 Block 70 της Βασιλικής Αεροπορίας του Μπαχρέιν ( RBAF, Royal Bahraini Air Force) από την παραγγελία της μεσανατολικής χώρας που παραμένουν -μετά την παράδοσή τους από την Lockheed Martin- στην Καλιφόρνια για τον σκοπό αυτό, δεδομένου ότι η Αεροπορία της χώρας έχει ήδη υιοθετήσει το σύστημα.
Όπως έχουμε γράψει, το Viper Shield είναι μια από τις τρεις προτάσεις για σύστημα αυτοπροστασίας των F-16 Block 70/72/Viper, αλλά έχει κερδίσει ήδη σημαντικό έδαφος έναντι του ανταγωνισμού, καθώς έχει επιλεγεί από έξι χώρες. Που εκτός του Μπαχρέιν, είναι η Βουλγαρία, η Ταϊβάν, το Μαρόκο, η Σλοβενία και πιθανότατα και η Ιορδανία.
Η υιοθέτηση και από άλλες χώρες σημαίνει ότι το (δυσβάσταχτο) κόστος πιστοποίησης μοιράζεται ανάμεσα σε πολλούς χρήστες.
Η L3Harris επισημαίνει ότι το AN/ALQ-254(V)1 Viper Shield είναι πλήρως συμβατό με το ραντάρ AESA των Block 70/72/Viper, ενώ προσφέρει εξελιγμένη αποκάλυψη απειλών, σε ακρίβεια θέσης και ταυτοποίηση, από ότι τα συνηθισμένα RWR.
Καθοριστικός παράγοντας βέβαια θα είναι η απόφαση της USAF για νέο σύστημα για τα δικά της μαχητικά, έχοντας ήδη αξιολογήσει το AN/ALQ-257 IVEWS (Integrated Viper Electronic Warfare Suite) της Northrop Grumman.