Στο συνέδριο της αμερικανικής Ένωσης Πλοίων Επιφανείας που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο Άρλινγκτον στις ΗΠΑ, η Thales παρουσίασε μια πρόταση για την προσαρμογή ενός συρόμενου σόναρ, της γνωστής οικογένειας συστημάτων CAPTAS (το μοντέλο 4 θα φέρουν και οι ελληνικές φρεγάτες κλάσης «Κίμων») σε εμπορικά πλοία! Και μάλιστα σε ελάχιστο χρόνο, 48 ωρών, ώστε αυτά να μετατραπούν σε κυνηγούς υποβρυχίων.
Η μεθοδολογία σύμφωνα με την Thales δεν είναι κάτι φουτουριστικό, αλλά ήδη υπό σοβαρή διερεύνηση, με το σόναρ να μπορεί να «πακεταριστεί» και να μεταφερθεί ως αυτόνομη μονάδα μέσω και μεταγωγικών αεροσκαφών για ταχεία εγκατάσταση.
Η ιδέα έχει πολύ ενδιαφέρον καθώς έτσι ένα Ναυτικό θα μπορεί σε περιόδους κρίσης να πολλαπλασιάζει τους αισθητήρες του για ανίχνευση υποβρυχίων, χρησιμοποιώντας εμπορικά σκάφη. Υποθέτουμε πως σε αυτά θα έχει ήδη γίνει μια προεργασία π.χ. με κάποια σημεία στήριξης, με υποδομή τροφοδοσίας του σόναρ με ρεύμα και με αρτηρία δεδομένων, αντίστοιχο χώρο για κονσόλες και κεραίες, αλλά χωρίς αυτά να απαιτούν τεράστιο κόστος και μεγάλη μετασκευή.
Ακόμα και αν ένα εμπορικό πλοίο, δεν είναι μια ιδανική πλατφόρμα για συρόμενο σόναρ (γιατί μπορεί το ίδιο το καράβι να παράγει αρκετό θόρυβο) η προσθήκη σε ένα «κλειστό» θαλάσσιο χώρο, όπως το Αιγαίο…
Η συνέχεια στο Naval Defence