To τέλος Αυγούστου, όπως είχε ανακοινωθεί, έφερε και την «αυλαία» για τα MiG-29 της Σλοβακικής Αεροπορίας, τα οποία αποχαιρέτησαν χιλιάδες επισκέπτες στην διάρκεια του SIAF (Slovakian International Air Fest) στο Αεροδρόμιο Malacky το προηγούμενο σαββατοκύριακο, στην ύστατη εμφάνισή τους.
Τα «Fulcrum» τερμάτισαν έτσι μια σχεδόν 30ετή θητεία, την οποία είχαν ξεκινήσει με τα χρώματα της (τότε) Τσεχοσλοβακίας, όταν τα πρώτα αεροπλάνα έφτασαν στην ΑΒ Sliac τον Δεκέμβριο του 1992, λίγες ημέρες πριν το «βελούδινο διαζύγιο» της 1ης Ιανουαρίου 1993, που δημιούργησε τις Δημοκρατίες της Σλοβακίας και Τσεχίας.
H Μπρατισλάβα είχε αποφασίσει από καιρό την απόσυρση των MiG-29AS έχοντας παραγγείλει 14 F-16V προς αντικατάστασή τους, αλλά το σχετικό χρονοδιάγραμμα δεν είχε ανακοινωθεί, αν και το θέμα ήλθε στην επικαιρότητα τον περασμένο Ιούλιο όταν ο Σλοβάκος πρωθυπουργός Eduard Heger είχε αναφέρει τότε ότι τα μαχητικά θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος «πακέτου» παραχώρησης όπλων προς την μαχόμενη Ουκρανία περιλαμβανομένων επίσης συστημάτων SAM S-300, αρμάτων μάχης, ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ, συστημάτων πυροβολικού κ.ά.
Σύμφωνα πάντως με δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Jaroslav And τα (12 όπως πιστεύεται εύχρηστα) αεροπλάνα βρίσκονται ακόμη σε σλοβακικό έδαφος.
Κατόπιν συμφωνίας που έχει υπογραφεί, η Τσεχία και η Πολωνία θα παράσχουν προστασία στην μορφή Αεροπορικής Αστυνόμευσης (Air Policing), από κοινού στην σλοβακική επικράτεια, σε μια αποστολή αντίστοιχη με αυτή που παρέχεται και σε άλλες χώρες του ΝΑΤΟ, όπως για παράδειγμα στην Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία από την Ελλάδα.