Τα βρετανικά F-35 εξοπλίστηκαν με ισχυρότερα εκτινασσόμενα καθίσματα διότι οι πιλότοι της αυτού μεγαλειότητας είναι… πιο ευτραφείς, από εκείνους των άλλων χωρών, ισχυρίζεται η Telegraph.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα βρετανικά F-35 διαθέτουν πιο “ενισχυμένα” εκτινασσόμενα καθίσματα, διότι το μέσο βάρος των πιλότων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Τα νέα καθίσματα είναι σχεδιασμένα να “εκτινάξουν” έναν πιλότο που μπορεί να ζυγίζει μέχρι 111 κιλά.
Όπως επισημαίνει η Telegraph, περσινή έρευνα της RAF διαπίστωσε πως 4.272 άνδρες και γυναίκες στελέχη της, είναι κλινικά υπερβαροι.
Όταν το Tornado μπήκε σε υπηρεσία το 1979, τα καθίσματα μπορούσαν να εκτινάξουν με ασφάλεια ένα πιλότο με βάρος έως 97 κιλά. Το 2002, οι προδιαγραφές άλλαξαν και το καθίσματα προσαρμόστηκαν για βάρη έως 107 κιλά. Αν και αυτό το νούμερο φαντάζει υπεραρκετό, μάλλον δεν καλύπτει της προδιαγραφές της RAF.
Το κάθισμα της Martin Baker για τα βρετανικά F-35, θα πρέπει να μπορεί να “εξυπηρετεί” πιλότους με βάρος έως 111 κιλά, χωρίς όμως να θυσιάζει την ασφάλεια πιο ελαφριών πιλότων, καθώς όλο και περισσότερες γυναίκες διαλέγουν αυτό το επάγγελμα στις μέρες μας.
Αν το δημοσίευμα της Telegraph ισχύει (και τονίζουμε το “αν”), αυτό σημαίνει πως η κατασκευάστρια εταιρία Martin Baker, όντως προχώρησε σε ενίσχυση του καθίσματος MK16 (US16E) που εξοπλίζει τα F-35, δεδομένου πως οι προδιαγραφές του καλύπτουν πιλότους με μέγιστο βάρος “μόλις” 106 κιλών.
Τον Οκτώβριο του 2015, απαγορεύτηκε η χρήση του F-35 σε πιλότους που ζυγίζουν κάτω από 61 κιλά (κυρίως γυναικών), εξαιτίας πιθανών προβλημάτων με το σύστημα εκτίναξης Martin Baker US16E και το βάρος του κράνους του πιλότου. Το πρόβλημα, λύθηκε μετά από περίπου 1,5 χρόνο.