Όπως ανακοίνωσε η ΤΑΙ, η κυβέρνηση του Πακιστάν αποφάσισε να δώσει μια ακόμα παράταση ενός έτους στην εταιρία για να παραδώσει τα πρώτα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129.
Η κυβέρνηση του Πακιστάν παρήγγειλε 30 επιθετικά ελικόπτερα Τ-129 το 2018 σε ένα συμβόλαιο 1,5 δις δολαρίων. Ωστόσο, η παράδοση των ελικοπτέρων σκόνταψε στην αμερικανική άρνηση εξαγωγής των κινητήρων αφήνοντας την τουρκική εταιρία εκτεθειμένη.
Το Τ-129 είναι ένα ελικόπτερο που αναπτύχθηκε για τον τουρκικό στρατό, βασισμένο σε προηγούμενο σχέδιο της ιταλο-βρετανικής Agusta Westland, το Α-129 Mangusta. Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έχουν παραγγείλει συνολικά 77 ελικόπτερα του τύπου (59 για τον Στρατό και 18 για την Στρατοχωροφυλακή) και πρόσφατα παρέλαβαν το 56ο τους.
Ωστόσο, η αμερικανική κυβέρνηση απαγόρευσε την εξαγωγή του κινητήρα T800-4A, που κινεί το ελικόπτερο στο Πακιστάν. Ο κινητήρας παράγεται από την LHTEC, μια κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής Honeywell και της βρετανικής Rolls-Royce. Η απαγόρευση σταμάτησε κάθε δραστηριότητα παράδοσης του ελικοπτέρου στο Πακιστάν, συμφωνία που έκλεισε μεταξύ τουρκικής και πακιστανικής κυβέρνησης.
Εκπρόσωπος της ΤΑΙ εξέφρασε την αισιοδοξία του μετά την ανακοίνωση της παράτασης. Μέσα στους 12 μήνες η ΤΑΙ θα έχει κατορθώσει να προχωρήσει τον εγχώριας ανάπτυξης κινητήρα της Tusas ή ελπίζει στην άρση του αμερικανικού εμπάργκο. Πηγές στην Τουρκία αποκάλυψαν πως το Πακιστάν ενεργοποιεί κάποιους μοχλούς πίεσης στην Ουάσινγκτον για άρση της απαγόρευσης εξαγωγής.
Ωστόσο, ξένοι αναλυτές είναι σκεπτικοί για τις προοπτικές μιας αλλαγής της αμερικανικής στάσης. Οι σχέσεις Τουρκίας-ΗΠΑ διανύουν τη χειρότερη περίοδό τους και μόλις τον προηγούμενο χρόνο ανέστειλαν την ιδιότητα μέλους της Τουρκίας από το πρόγραμμα του JSF. Όσο για τον κινητήρα της Tusas, η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου κινητήρα δεν συμβαίνει μέσα σε ένα χρόνο. Κάθε πρόγραμμα νέου κινητήρα χρειάζεται περίοδο ωρίμανσης πέντε ως δέκα χρόνια τουλάχιστον.
Παράταση για τα Τ-129 δίνει το Πακιστάν στην Τουρκία, εξαιτίας αμερικανικής άρνησης εξαγωγής των κινητήρων
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Ιανουαρίου/2 Φεβρουαρίου 1878: Ξεσπά η Θεσσαλική επανάσταση
Μετά τα γεγονότα της Μακρυνίτσας, όπου Έλληνες επαναστάτες εξοπλίστηκαν και συγκρούστηκαν με τις οθωμανικές αρχές με επιτυχία, τμήμα του ελληνικού στρατού δυνάμεως 24.000 ανδρών,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...