5 C
Athens
Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑTα C-130 και πάλι στον αέρα: Πως το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΑ...

Tα C-130 και πάλι στον αέρα: Πως το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΑ προχωρούν στην αποκατάσταση των καθηλωμένων αεροσκαφών, ΚΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ!

- Advertisement -

 

Καλά τα Rafale, τα Meteor, τα SCALP EG, οι φρεγάτες, όποιες κι αν είναι αυτές (παίζουν όλες, Belh@rra, MMSC, Sigma, Type 31 κοκ), καλά τα SPIKE NLOS, ο εκσυγχρονισμός των F-16 σε F-16V, αλλά έχουμε ένα προβληματάκι. Ο στόλος των μεταφορικών μας αεροσκαφών, πνέει τα λοίσθια. Τα C-130H/B, σε συνεχή χρήση εδώ και 45 χρόνια, έχουν αρχίσει και καθηλώνονται, σαν αποτέλεσμα της μέγιστης αδιαφορίας που είχε επιδείξει η πολιτική ηγεσία τα τελευταία χρόνια για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Δυστυχώς, τα χρήματα που λάμβανε η ΠΑ για τα μεταγωγικά ήταν μόνο “τόσα, όσα”, χρειάζονταν για να έχουμε μερικά διαθέσιμα για αεροδιακομιδές από τα νησιά και προς το εξωτερικό, για ανθρωπιστικές αποστολές, αλλά και μεταφορές VIP. Η 112 ΠΜ είχε το “προνόμιο” να μεταφέρει τους πολιτικούς που με την αδιαφορία τους, είχαν καθηλώσει τα μέσα της στο έδαφος.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Το ΥΠΕΘΑ ξεκινά την “Aποκατάσταση ΗΡΑΚΛΗΣ”, στόχος ΓΕΑ/ΓΕΕΘΑ όλα τα C-130B/H στον αέρα το συντομότερο!

Η εύκολη απάντηση είναι “μα τα στείλαμε στην ΕΑΒ“, μια εταιρεία, που επίσης είχε εγκαταληφθεί, και δεν μπορούσε όχι φυσικά να προσεγγίσει, αλλά ούτε και να κρατήσει το κατάλληλο προσωπικό με τις απαραίτητες γνώσεις. Λίγοι άνθρωποι στην ΕΑΒ, και πολλοί περισσότεροι στην 112 ΠΜ, κατάφεραν να προσφέρουν λίγες ώρες πτήσης στα παλαίμαχα μεταγωγικά. Το ότι δεν έχουμε γράψει τόσα χρόνια για τις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών, δεν σημαίνει πως δεν τις ξέρουμε. Ή πως δεν αγωνιούμε για τις διαθεσιμότητες. Αλλά μερικές φορές είναι καλύτερα να σιωπάς, παρά να λες δημοσίως πράγματα που δεν λέγονται.

Η παρούσα ηγεσία από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι σήμερα έχει καταγράψει τις ανάγκες, τις έχει ιεραρχήσει, και προσπαθεί σε συνεργασία με την Κυβέρνηση να βρει τα απαραίτητα χρήματα για να ικανοποιήσει τα αιτήματα των Επιτελείων. Αλλά η περίπτωση των C-130 είναι η πλέον τρανταχτή απόδειξη της αδιαφορίας με την οποία αντιμετωπίστηκαν οι Ένοπλες Δυνάμεις τα τελευταία χρόνια. Το ΥΠΕΘΑ όμως δεν κοιτά το παρελθόν, αλλά την παρούσα κατάσταση, ήθελε να φέρει το συντομότερο δυνατόν το στόλο των C-130 σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα το συντομότερο δυνατόν. Και σε συνεργασία με το ΓΕΑ, εξέτασαν όλα τα δυνατά σενάρια, για την άμεση, εντός του 2021, επιστροφή των αγαπημένων μας C-130 σε υπηρεσία. Σκοπός είναι να μην ξαναβλέπουμε εκείνη τη λυπηρή εικόνα, με τα παρατημένα C-130 στη Τανάγρα. Μια εικόνα, που μας στοιχειώνει στα τελευταία Athens Flying Week.

Ο εκσυγχρονισμός των τουρκικών C-130 συνεχίζεται

Για να πετύχουν άμεση αποκατάσταση, και εντός λογικών χρονοδιαγραμμάτων, έπρεπε να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Το εύκολο και για αυτόν τον ΥΕΘΑ, ήταν να πετάξει το “μπαλάκι” στην ΕΑΒ, και να πει “ας τα στείλουμε στην ΕΑΒ”. Έτσι θα “καθάριζε”, και μια χαρά θα ήταν, και θα ενίσχυε την ΠΑ. Θα την ενίσχυε όμως στα χαρτιά. Διότι η ΕΑΒ, είναι ένα “δυνατό” asset , αλλά δεν έχει ανεξάντλητες δυνατότητες. Εκσυγχρονίζει τα Ρ-3, τα F-16, εκτελεί κατασκευές για διάφορα αεροσκάφη, συντηρεί, υπάρχει όριο.

Αυτό το οποίο πρότεινε η ΠΑ, και στήριξε το ΥΠΕΘΑ είναι η συντήρηση κάποιων C-130 στο εξωτερικό. Σαν καλύτερη λύση, και φθηνότερη, επιλέχτηκε η ισραηλινή ΙΑΙ, όπου θα αποσταλούν 3 μεταγωγικά, ίσως αυτά που βρίσκονται στην χειρότερη κατάσταση και με την μεγαλύτερη απαξίωση. Φυσικά βρέθηκαν διάφοροι “λαϊκιστές”, για να το πούμε “ευγενικά”, που κατακεραύνωσαν την απόφαση, και ζήτησαν την αποστολή των αεροσκαφών στην ΕΑΒ. Κι αυτό, χωρίς να ρωτήσουν ούτε την ΠΑ, ούτε την ΕΑΒ, αν μπορούν να τα συντηρήσουν, και πότε. Για μερικούς, είναι καλύτερο να λιάζονται τα αεροσκάφη ή τα ελικόπτερά μας στους διαδρόμους, από το απευθυνθούμε είτε στον ιδιωτικό τομέα ή στο εξωτερικό. Δεν γνωρίζουμε τι συμφέροντα υποστηρίζουν, αλλά σίγουρα δεν είναι τα ελληνικά.

«Πράσινο φως» για την πώληση των πρώτων C-130 της Ισπανίας

Την ίδια στιγμή, η ΕΑΒ θα αναλάβει την αποκατάσταση άλλων 3 μεταγωγικών C-130, και αυτή είναι και η θέληση της ΠΑ και του ΥΠΕΘΑ. Αν τελικά τα αεροσκάφη αυτά θα συντηρηθούν στην ΕΑΒ, όλα, ή μέρος τους, εξαρτάται αποκλειστικά από την εταιρεία. Μια εταιρεία που παλεύει να υλοποιήσει δύσκολα προγράμματα, και ταυτόχρονα να αναδιαρθρωθεί και να επιβιώσει. Αλλά θεωρούμε πως θα τα καταφέρει, καθώς η ΕΑΒ είναι και παραμένει μια δυνατή εταιρεία.

Ένα 7ο αεροσκάφος θα πάει στο ΚΕΑ προς συντήρηση, με απόλυτη ευθύνη της ΠΑ. Δυστυχώς, οι δυνατότητες του ΚΕΑ εξαντλούνται σε αυτό το ένα αεροσκάφος. Είναι μια δύσκολη αποστολή, αλλά τα στελέχη εκεί θα κάνουν το καλύτερο δυνατόν. Η ΕΑΒ και το ΚΕΑ θα λάβουν ανταλλακτικά από την πρόσφατη σύμβαση FOS για τα αεροσκάφη C-130 η οποία προωθείται κι αυτή προς υπογραφή. Κάπως έτσι, θα προχωρήσει η επαναδραστηριοποίηση των C-130 της ΠΑ…

Ισραηλινά C-130: Το «μακρύ χέρι» της IAF

Τα υπόλοιπα αεροσκάφη θα τύχουν της φροντίδας των τεχνικών της 356 ΜΤΜ, των ανθρώπων που πραγματικά “λιώνουν” δίπλα στα αεροσκάφη για να μην υπάρξει νησιώτης που δεν θα έχει δυνατότητα να έρθει στην ηπειρωτική Ελλάδα όταν πρέπει για λόγους υγείας. Μια σύμβαση Follow On Support για τα C-130, με την κατασκευάστρια εταιρεία, ήταν ότι πιο εύκολο να γίνει όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά τελικά, χρειάστηκε να περάσει μια δεκαετία για να δουν FOS τα πιστά C-130B/H της ΠΑ.

Σκοπός είναι τα αεροσκάφη να είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους επιχειρησιακά μέσα στο 2021. Είναι κατάντια αυτό που έχει συμβεί, και ξεπερνά κατά πολύ τους όποιους χαρακτηρισμούς που μπορούμε να δώσουμε. Δεν λέμε περισσότερα, γιατί θα κατηγορηθούμε για φιλοκυβερνητικές απόψεις, ή αντιπολίτευση στην προηγούμενη κυβέρνηση. Αλλά σίγουρα, θέλει τόλμη για να στείλεις στο εξωτερικό τα πολύτιμα C-130 για αποκατάσταση. Κόντρα σε όλους τους λαϊκιστές που θα “φωνάζουν”. Εμείς το καταλαβαίνουμε και είμαστε δίπλα στις εισηγήσεις της ΠΑ, και τις αποφάσεις αυτού του τύπου. Ίσως να το καταλάβουν όλοι, όταν δουν τα C-130 να αποσυναρμολογούνται, για να φορτωθούν σε πλοίο, και να φτάνουν στο Ισραήλ. Ίσως τότε αρχίσουμε να σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά. Τα αεροσκάφη δεν είναι σαν τα ΙΧΕ αυτοκίνητά μας. Ακόμη κι αν ανάβει το “λαμπάκι”, θα μας πάνε κάπου, κάπως. Είναι αεροπλάνα, υπάρχουν κανόνες ασφαλείας, και πετούν άνθρωποι με αυτά. Άνθρωποι με οικογένειες. Ας τους σεβαστούμε.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΣΟΚ: Ο Αμερικανός ΥΠΕΘΑ δηλώνει “παρατάμε την Ουκρανία, ξεχάστε μας αμυντικά στην Ευρώπη”

Αν μη τι άλλο αρκετά ξεκάθαρος αλλά και τελείως ανατρεπτικός της μέχρι τώρα αμερικανικής πολιτικής ασφαλείας, ήταν ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Pete...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ποια όπλα θέλει η Αεροπορία για τα F-35Α και πόσο θα...

29
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΤο πρόγραμμα της προμήθειας 20 αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35 αποτελεί το πλέον κεντρικό στοιχείο των εξοπλιστικών που σχεδιάζει για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Φεβρουαρίου 1945: Βάρκιζα, η τελευταία ευκαιρία της...

1
Υπογράφεται από αντιπροσώπους της κυβέρνησης Πλαστήρα και του ΕΑΜ η συμφωνία της Βάρκιζας με σκοπό να τεθεί τέρμα στην εμφύλια κρίση μετά τα «Δεκεμβριανά».Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συντριβή EA-18G Growler, εκτινάχθηκε το πλήρωμα – δραματικά βίντεο

EA-18G Growler της Μοίρας ηλεκτρονικού πολέμου VAQ-135 του Αμερικανικού Ναυτικού κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στον Κόλπο του Σαν Ντιέγκο. Το αεροσκάφος, που κατά πληροφορίες...

ΣΟΚ: Ο Αμερικανός ΥΠΕΘΑ δηλώνει “παρατάμε την Ουκρανία, ξεχάστε μας αμυντικά στην Ευρώπη”

Αν μη τι άλλο αρκετά ξεκάθαρος αλλά και τελείως ανατρεπτικός της μέχρι τώρα αμερικανικής πολιτικής ασφαλείας, ήταν ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Pete...

Κι άλλο loyal wingman από την Ινδία… CATS Warrior

Η ινδική Hindustan Aeronautics Limited (HAL) παρουσιάζει στην έκθεση «Aero India 2025» το αυτόνομο μη επανδρωμένο αερόχημα μάχης CATS Warrior, το οποίο αναμένεται να...