14.2 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΔΕΣΦΑ: Συμφωνία συνεργασίας με την NER JSC SKOPJE για τον διασυνδετήριο αγωγό...

ΔΕΣΦΑ: Συμφωνία συνεργασίας με την NER JSC SKOPJE για τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου

- Advertisement -

Συμφωνία συνεργασίας για την ανάπτυξη και την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας υπέγραψαν σήμερα, ο ΔΕΣΦΑ και η NER JSCSKOPJE, στο πλαίσιο του 5th Southeast Energy Forum που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο (AmCham) και την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE), σε συνεργασία με την Πρεσβεία των Η.Π.Α στην Ελλάδα και τη στρατηγική συμμετοχή του Ατλαντικού Συμβουλίου και του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Η συμφωνία υπεγράφη μεταξύ της CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, και του executive director της NER JSC SKOPJE,Bajram Rexhepi, παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, Κώστα Σκρέκα, του πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ και της πρέσβη των ΗΠΑ στη Β. Μακεδονία, Mary Kate Byrnes.

Η συμφωνία συνεργασίας θεσπίζει τις αρχές συνεργασίας, σύμφωνα με τις οποίες ο ΔΕΣΦΑ και η NER σκοπεύουν να συντονίσουν τις κύριες φάσεις, τις αντίστοιχες δεσμεύσεις και τα συνοδευτικά ορόσημα της ανάπτυξης του έργου διασύνδεσης του αγωγού φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης του δεσμευτικού Market Test αργότερα εντός του έτους, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις, όπως αυτές θα εγκριθούν από τη ΡΑΕ, και μετά από τη θετική Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) και από τις δύο πλευρές, η οποία αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2022, διευκολύνοντας την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου, βάσει ενός συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος.

Είχε προηγηθεί, στις 9 Ιουλίου 2021 η υπογραφή της διμερούς συμφωνίας μεταξύ του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, και του υπουργού Οικονομίας της Βόρειας Μακεδονίας, Kreshnik Bekteshi. Η συμφωνία βασίζεται στο Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) που έχει ήδη υπογραφεί για το συγκεκριμένο έργο μεταξύ ΔΕΣΦΑ και NER τον Οκτώβριο του 2016, όπως αυτό τροποποιήθηκε τον Απρίλιο του 2019 και συμπληρώθηκε με τους μη δεσμευτικούς όρους τον Μάρτιο του 2021.

Ο αγωγός προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος 123 χιλιομέτρων και θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία προς το Νεγκότινο, μέσω Ευζώνων/Γευγελή, συνδέοντας τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, διαχειριστές των οποίων είναι ο ΔΕΣΦΑ και η NER, αντίστοιχα. Η αρχική ικανότητα μεταφοράς του θα είναι 1,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες, προκειμένου ο αγωγός να διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.

Το έργο, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 110 εκατομμύρια ευρώ, θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου, ενισχύοντας τη θέση της χώρας ως ενεργειακό σταυροδρόμι, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ΕΣΦΑ στη Βόρεια Μακεδονία και ευρύτερα. Παράλληλα, θα επιτρέψει στη Βόρεια Μακεδονία να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας με τη σταδιακή αντικατάσταση των πιο ρυπογόνων πηγών ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο, συμβάλλοντας στη συνολική ευρωπαϊκή δέσμευση για μια κλιματικά ουδέτερη ήπειρο έως το 2050.

«Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας θα αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας που με σταθερά βήματα καθιερώνεται ως ενεργειακό σταυροδρόμι και κόμβος φυσικού αερίου στη νοτιοανατολική Ευρώπη», τόνισε ο κ. Σκρέκας.

«Δίνουμε τη δυνατότητα στον βόρειο γείτονά μας να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με τη σταδιακή αντικατάσταση πιο ρυπογόνων πηγών ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο και να συμβάλλει στον γενικότερο ευρωπαϊκό στόχο για μια κλιματικά ουδέτερη ευρωπαϊκή οικονομία έως το 2050», σημείωσε και πρόσθεσε: «Το έργο είναι σημαντικό καθώς θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για τις οικονομίες των δύο χωρών, με τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής του αγωγού».

Τη συμφωνία χαιρέτισε ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα ως «ένα ακόμη σημαντικό παράδειγμα της θετικής οικονομικής ατζέντας που αναπτύσσεται μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας».

«Η σημερινή υπογραφή της Συμφωνίας Συνεργασίας μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και της NER δίνει σημαντική ώθηση για την ανάπτυξη ενός αμοιβαία επωφελούς έργου για την Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία, ενώ καθιερώνει περαιτέρω τον ρόλο του ΔΕΣΦΑ ως καταλύτη για τη μετάβαση της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε ένα διασυνδεδεμένo και βιώσιμο ενεργειακό μέλλον», σημείωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, υπογραμμίζοντας ότι ο ΔΕΣΦΑ παραμένει πιστός στο όραμά του να θέσει την Ελλάδα στον πυρήνα των ενεργειακών εξελίξεων, με το άνοιγμα νέων ενεργειακών δρόμων και την ανάδειξη της χώρας σε διεθνή ενεργειακό κόμβο μιας βιώσιμης, ασφαλούς και οικονομικά αποδοτικής ευρωπαϊκής αγοράς.

«Η υπογραφή αυτής της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών είναι από τα τελευταία και πολύ σημαντικά βήματα προς τον τελικό μας στόχο, την αρχή της πραγματοποίησης της διασύνδεσης φυσικού αερίου», επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο executive director της NER JSC SKOPJE, Bajram Rexhepi.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

4
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...

7
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

PM Mitsotakis thanks President Sakellaropoulou for her service as president in their last official meeting

Prime Minister Kyriakos Mitsotakis and President of the Hellenic Republic Katerina Sakellaropoulou on Monday had their last official meeting at the presidential mansion, during...

Dendias: Voluntary conscription of women included in ‘Agenda 2030’ plan

The plan "Agenda 2030" is a comprehensive approach to reforming the Armed Forces of Greece and a section of it includes the voluntary conscription...

Le Monde: Η αύξηση των γαλλικών αμυντικών δαπανών φέρνει ανάπτυξη αλλά και πληθωριστικό ρίσκο

H αύξηση των αμυντικών δαπανών στη Γαλλία, που αναμένονται να φθάσουν το  3,5% του ΑΕΠ, αναζωογονεί την οικονομική δραστηριότητα, αλλά ενδέχεται να προκαλέσει πληθωριστικές...