Πριν τέσσερις δεκαετίες, στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου είχαν εξεταστεί διάφορα εξωτικά σχέδια, ορισμένα από αυτά φαραωνικών διαστάσεων. Ένα από αυτά ήταν και το πετρελαιοφόρο υποβρύχιο που θα κινούταν με πυρηνική ενέργεια.
Η αυθόρμητη λέξη που έρχεται στο νου στο άκουσμα αυτής της πρότασης είναι «Μα γιατί;». Εντάξει, αυτό είναι δυο λέξεις αλλά τέλος πάντων υπήρχε λόγος που στήριζε αυτήν την πρόταση, κι είχε να κάνει συγκεκριμένα με την μεταφορά πετρελαίου από τις πετρελαιοπηγές της Αλάσκας στα διυλιστήρια τόσο στην Ανατολική Ακτή όσο και στον Κόλπο του Μεξικού.
Έτσι λοιπόν έπεσε στο τραπέζι η ιδέα για ένα πυρηνικό υποβρύχιο “supertanker”, το οποίο θα ήταν δεκαπλάσιου εκτοπίσματος από τα μεγαλύτερα πυρηνοκίνητα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων της εποχής και θα μετέφερε πετρέλαιο από την Αλάσκα στα διυλιστήρια στις Ν/Α ΗΠΑ ταξιδεύοντας γύρω από τον Καναδά και κάτω από τους πάγους του Βόρειου Πόλου υποβρύχια μειώνοντας έτσι δραματικά τον χρόνο ταξιδιού χωρίς να χρειάζεται να κατευθυνθεί νότια προς τη διώρυγα του Παναμά.
Τα υποβρύχια θα ήταν όπως είπαμε γιγαντιαία. Αν και δεν είναι σαφές ποιο θα ήταν το ακριβές τους εκτόπισμα, προβλεπόταν να ήταν εξοπλισμένα με έως τέσσερις (!) πυρηνικούς αντιδραστήρες.
Ωστόσο, ενώ η ιδέα ενώ ήταν υπέροχη στα χαρτιά, διαπιστώθηκε ότι κατά κοινή ομολογία το κόστος θα ήταν τόσο δυσθεώρητο που δεν τα υποβρύχια αυτά δεν θα έκαναν ποτέ απόσβεση.
Έτσι αποφασίστηκε να προκριθεί η λύση των επίγειων αγωγών πετρελαίου για την μεταφορά από τα κοιτάσματα της βόρειας Αλάσκας μέχρι τις πολιτείες που βρίσκονταν τα διυλιστήρια – και κατ’ επέκταση και το καταναλωτικό κοινό.
To project αυτό επανήλθε στην επιφάνεια (που λέει ο λόγος) λίγα χρόνια αργότερα, όταν ξέσπασε ο πόλεμος μεταξύ Ιράν-Ιράκ κι ο Σαντάμ αποφάσισε να επιτίθεται αδιάκριτα σε όλα τα πετρελαιοφόρα που έπλεαν στον κόλπο. Ασφαλώς ένα υποβρύχιο πετρελαιοφόρο δεν θα είχε να φοβάται τα Mirage F.1 με τους επίφοβους Exocet της ιρακινής Αεροπορίας.
Ωστόσο και εκεί τίποτα δεν προχώρησε, αφού οι γεωπολιτικές εξελίξεις πρόλαβαν τις τεχνολογικές.
Πυρηνοκίνητο δεξαμενόπλοιο… υποβρύχιο – Μία εικόνα από το παρελθόν
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 1910: Η πρώτη απονήωση στην ιστορία,...
O αεροπόρος Γιουτζήν Μπάρτον Έλι (Eugene B. Ely), πραγματοποιεί την πρώτη στον κόσμο απονήωση, από το διαμορφωμένο κατάστρωμα του αμερικανικού ελαφρού καταδρομικού USS Birmingham,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...