Πριν λίγες μέρες έγινε η πρώτη πτώση του ρωσικού Superjet 100, ενός επιβατηγού αεροσκάφους κατηγορίας 90-100 επιβατών, με χρήση επίσης ρωσικής κατασκευής, κινητήρων PD-8. Η πτήση είναι ορόσημο καθώς το αεροσκάφος που έχει εμπορική πορεία κοντά μια δεκαπενταετία, αντιμετώπιζε προβλήματα υποστήριξης. Καθώς χρησιμοποιούσε γαλλικής τεχνογνωσίας κινητήρες, που πλέον είχαν μπει σε καθεστώς κυρώσεων, λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
Το Superjet 100 που πλέον προωθείται στην αγορά με τη μάρκα της Yakovlev (αρχικά είχε κυκλοφορήσει ως Sukhoi), είχε κάνει τις πρώτες πωλήσεις του με χρήση κινητήρων SaM146, παραγωγής της κοινοπραξίας PowerJet, μεταξύ της γαλλικής Safran και της ρωσικής NPO Saturn. Αυτός ο κινητήρας ήταν μια εξέλιξη του γνωστού γαλικού CFM56 που κινεί πολλά Airbus A320, Boeing 737 κ.ο.κ. Γενικότερα το αρχικό αεροσκάφος είχε πολλά γαλλικά υποσυστήματα, σε μια προσπάθεια να κάνει εμπορική καριέρα στη διεθνή αγορά.
Από το 2018 όμως λόγω των πρώτων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, λόγω της κατάληψης της Κριμαίας το 2014, σχεδιαζόταν μια πιο “ρωσοποιημένη” εκδοχή του επιβατηγού, ώστε να μην εξαρτάται από δυτικά συστήματα. Αυτή εξελίχθηκε αργά, και με επανασχεδιασμό, ενώ κεντρικό θέμα ήταν η χρήση άλλων κινητήρων. Αυτούς τους εξέλιξε στο μοντέλο PD-8 η ρωσική Aviadvigatel (προέρχεται από τον ισχυρότερο PD-14), με ώση 78 κΝ (17.500 λίβρες), οπότε φέτος έγινε δυνατή η πρώτη δοκιμαστική πτήση, με το Superjet 100. Σε αυτή το αεροσκάφος έφθασε τα 500 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ θα συνεχιστεί το πρόγραμμα δοκιμών.
Μέχρι σήμερα το Superjet 100 έχει παραχθεί σε 229 αντίτυπα, αλλά σε υπηρεσία είναι λιγότερα και σχεδόν όλα σε ρωσικές αερογραμμές, με μεγαλύτερο χρήστη τον όμιλο της Aeroflot.