H γνωστή αμερικανική αλυσίδα με είδη σάντουιτς, η Subway, έκανε και το πιο επιτυχημένο τρολάρισμα στη Γαλλία για την ακύρωση της παραγγελίας των υποβρυχίων της από την Αυστραλία. Έτσι σε διαφήμιση που κυκλοφόρησε σε έντυπα, προβάλλει τα δικά της σάντουιτς (που αποκαλούνται subs εδώ και χρόνια), γράφοντας ότι «μη πυρηνοκίνητα, 90 δις φθηνότερα subs”.
Από πλευράς μάρκετινγκ είναι πολύ καλό, επίκαιρο, στοχευμένο. Από πλευράς διεθνούς πολιτικής βέβαια τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα και όχι, δεν εκφράζονται με ατάκες. Πάντως αν μη τι άλλο η συμφωνία AUKUS έφερε στη δημόσια συζήτηση και την πιο καθημερινή, ζητήματα διεθνούς πολιτικής. Όπως έχει γίνει εδώ και ενάμιση χρόνο με την πανδημία, τους Ταλιμπάν, την αμερικανική υποχώρηση από το Αφγανιστάν, το μέλλον της Ε.Ε., την κλιματική αλλαγή και τις περιβαλλοντικές καταστροφές. Είναι μια εντυπωσιακή αλληλουχία γεγονότων που αναδεικνύονται ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο, παράγουν αντιδράσεις, ιδέες, μύθους. Έτσι η πολιτική και κυρίως η διεθνής της διάσταση επιστρέφουν στο δημόσιο λόγο, με τρόπο δυναμικό, άναρχο, ανεξέλεγκτο αλλά και σίγουρα παραγωγικό. Μια καλύτερη δηλαδή εκδοχή της παγκοσμιοποίησης, σε επίπεδο διαλόγου πλέον και όχι μόνο κατανάλωσης.