Παρά το γεγονός πως πέταξε για πρώτη φορά το 2010, το ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, θα καθυστερήσει ακόμη αρκετά χρόνια μέχρι να εισέλθει σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Αν και πριν λίγες ημέρες πραγματοποίησε τη πρώτη πτήση με τον νέο κινητήρα Izdelie-30, ο τελευταίος είναι ακόμη υπό εξέλιξη και δεν αναμένεται να είναι έτοιμος πριν το 2025, γεγονός που μεταθέτει τη σειριακή παραγωγή των Su-57, κάπου στο μακρινό 2027.
Το Su-57 δεν αναμένεται να εισέλθει σε σειριακή παραγωγή μέχρι να είναι έτοιμοι οι αναβαθμισμένοι κινητήρες, κάτι που είναι απίθανο να συμβεί μέχρι το 2027. Τα επόμενα οκτώ χρόνια, η Ρωσία θα συνεχίσει να αγοράζει μικρό αριθμό αυτών των αεροσκαφών για δοκιμές. Θα συνεχίσει επίσης να αγοράζει αεροσκάφη Su-35S, με νέα σύμβαση για 50 επιπρόσθετα αεροσκάφη που υπεγράφη στα τέλη του 2016. Θα συνεχιστούν επίσης οι αγορές μαχητικών αεροσκαφών Su-30SM και αεροσκαφών τύπου Su-34, πιθανότατα με ρυθμούς 12-18 αεροσκαφών ανά έτος για τον κάθε τύπο. Μπορούν επίσης να αγοραστούν μαχητικά αεροσκάφη Mikoyan MiG-35, αλλά πιθανώς όχι σε μεγάλους αριθμούς.
Οι δοκιμές θα διαρκέσουν «αρκετά χρόνια» όπως παραδέχεται το TASS, επικαλούμενο τον πρόεδρο της United Aircraft Corporation, Yuri Slyusar. Το Bussines Insider αναφέρει πως μέχρι την ολοκλήρωση των νέων κινητήρων, η Ρωσία θα αποκτήσει 50-60 Su-57 με τις παλιές μηχανές (AL-41F1), εκ των οποίων μόλις τα 12 θα είναι επιχειρησιακά και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για δοκιμές.
Τα ανωτέρω σημαίνουν πως η Ρωσία θα παραμείνει πρακτικά χωρίς αεροσκάφη 5ης γενιάς, τουλάχιστον μέχρι το 2027 και θα εξακολουθήσει να βασίζεται στα ικανά μεν, υπολειπόμενα δε (σε σχεση με τα F-22/35) Su-30/34/35 και Mig-29/31.
Διαβάστε επίσης

Αργεί ακόμα ο κινητήρας του ρωσικού α/φ Su-57 παρά την πρώτη δοκιμή

Η Ρωσία θα παραλάβει τα πρώτα Su-57 το 2018

PAK FA… το όνομα αυτού Su-57 το 2019…