15.1 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΟι κάμερες στους δρόμους θα ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών

Οι κάμερες στους δρόμους θα ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών

- Advertisement -

Οι λεγόμενες «έξυπνες» κάμερες στους δρόμους, θέματα του Ποινικού Κώδικα, τα εγκαίνια στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η καταγγελία Ταχιάου για απειλές ποδοσφαιρικού παράγοντα, ακόμη, όμως, οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ήταν τα θέματα που απασχόλησαν στη συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας Μάκη Βορίδη στο «Σκάι».

Ξεκινώντας από τις κάμερες στους δρόμους, μετά και τις ανακοινώσεις των συναρμόδιων υπουργών, «έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες προκηρύξεως και της προμήθειας», επομένως το έργο θα γίνει, διαβεβαίωσε εν πρώτοις, υπογραμμίζοντας συγχρόνως ότι με τις κάμερες θα ενισχυθεί «το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, εδώ με την οδική συμπεριφορά, σε ένα θέμα που η πατρίδα μας είναι πάρα πολύ πίσω δυστυχώς. Έχουμε πάρα πολλά ατυχήματα, επομένως πρέπει να ενισχυθεί η εποπτεία της οδηγικής συμπεριφοράς», τόνισε ο υπουργός Επικρατείας.

Απαντώντας στην κριτική για καθυστέρηση του συγκεκριμένου έργου, επικαλέσθηκε το βαρύ και απαιτητικό, όπως είπε, σύστημα δημοσίων συμβάσεων. Όχι κακώς, γιατί κι εκεί υπάρχουν σταθμίσεις συμφερόντων, επιχειρηματολόγησε. Από τη μια, το αίτημα να γίνονται όλα γρήγορα, από την άλλη μεριά, η ανάγκη να τηρούνται διαδικασίες που ενισχύουν την ακεραιότητα της διαδικασίας. Σύμφωνα με την προσέγγιση του υπουργού Επικρατείας, τη δεδομένη στιγμή το σύστημα των δημοσίων συμβάσεων βρίσκεται σε ισορροπία, γι’ αυτό και εξέφρασε τη διαφωνία του να γίνει ακόμη πιο ευέλικτο, γιατί αυτό ενέχει κινδύνους, όπως εξήγησε.

Επιστρέφοντας στη συζήτηση για τις κάμερες στους δρόμους και δη στο ειδικότερο θέμα της καταγραφής ή μη των προσώπων, ο υπουργός Επικρατείας παρατήρησε εν πρώτοις ότι «τα αδικήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αυτά που προκαλούν σωματικές βλάβες ή, ακόμη χειρότερα, ανθρωποκτονίες, στη συντριπτική πλειοψηφία τους δικάζονται ως εξ αμελείας εγκλήματα -και τέτοια είναι». Σ’ αυτά, λοιπόν, τα εξ αμελείας εγκλήματα, υπάρχει η αντίληψη ότι δεν πρέπει να δημοσιοποιείται η ταυτότητα του θύτη. «Το ακούω ειδικά όταν υπάρχει επανειλημμένη τέλεση τέτοιων αδικημάτων», επεσήμανε ωστόσο.

Τοποθετούμενος, εν συνεχεία, στο ευρύτερο θέμα αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, ο Μ. Βορίδης δήλωσε σύμφωνος, απολύτως μάλιστα, με τη διάταξη του υπουργείου Δικαιοσύνης, να έχει στο εξής λόγο και το θύμα σε περίπτωση αποφυλάκισης. Ως τώρα, επεσήμανε, στο επίκεντρο ήταν τα δικαιώματα του κατηγορουμένου, αλλά είναι «η ώρα να ακουσθούν, και θεσμικά, και τα δικαιώματα του θύματος». Παρατήρησε δε, ότι η μέχρι πρότινος κρατούσα, επιστημονικά και πολιτικά, άποψη ήταν σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν που εισαγάγει τώρα η κυβέρνηση.

Στο ζήτημα της υποτροπής, ο Μ. Βορίδης δεν έκρυψε τη διαφωνία του να επιβάλλονται περιοριστικοί όροι σε περίπτωση υποτροπής -και «αυτό αλλάζει τώρα η κυβέρνηση». Παρέπεμψε δε, στις αλλαγές που είχαν γίνει στον Ποινικό Κώδικα και την Ποινική Δικονομία επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνοντας: «Έχουμε κάνει πέντε παρεμβάσεις και βρίσκουμε κι άλλα». Έκλεισε δε, την αναφορά του αυτή, με την επισήμανση ότι ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης κάνει «εξαιρετική δουλειά».

Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, σημείωσε εμφατικά ότι είναι μια «μεγάλη στιγμή» για την πόλη. Για τη δε καταγγελία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, ο υπουργός Επικρατείας κατέστησε σαφές ότι «η κυβέρνηση, ο υπουργός κατήγγειλε το περιστατικό, τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου ποδοσφαιρικού παράγοντα, από εκεί και πέρα επιλαμβάνεται η δικαιοσύνη, εμείς δεν έχουμε να κάνουμε τίποτε άλλο», αλλά «εκεί αρχίζει» η υπόθεση. Με άλλα λόγια, εξήγησε, «δεν συζητάμε σαν να μη συνέβη τίποτε, έχουν ενεργοποιηθεί όλες οι διαδικασίες, διοικητικές και ποινικές, για την αντιμετώπιση του θέματος. ‘Αρα ξεκινάει, δεν τελειώνει».

Και, ευκαιρίας δοθείσης, υπογράμμισε ότι «αυτή η ιστορία με τις συμπεριφορές παραγόντων αθλημάτων – για να μη στοχοποιήσω κανένα άθλημα – πρέπει να μπει σε κανονική και φυσιολογική βάση. Έχουν γίνει βήματα και βλέπουμε όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα να έχει περιορισθεί το φαινόμενο της οπαδικής βίας γιατί έχει φτιαχτεί ένα αυστηρότερο πλαίσιο. Πρέπει να επιμείνουμε σε αυτό, αυτού του τύπου οι συμπεριφορές πρέπει να τιμωρούνται και να κατανοήσουν οι παράγοντες ότι δεν κάνουν καλό με αυτά, κακό κάνουν στην ομάδα τους».

Κλείνοντας με τις τελευταίες εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ., αφού έκανε λόγο για «διαρκές επιτίμιο», ο Μ. Βορίδης υποστήριξε ότι είναι «οι συνέπειες μιας συμπεριφοράς όλα αυτά τα χρόνια. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γεννήσει, από τη χρονική στιγμή της τούμπας στο δημοψήφισμα, Λαφαζάνη-ΛΑΕ, Βαρουφάκη-ΜέΡΑ25, Ζωή-Πλεύση Ελευθερίας, Νέα Αριστερά, Κίνημα Δημοκρατίας και έπεται συνέχεια ενδεχομένως. Στην πραγματικότητα, αυτός ο χώρος πια δεν νομίζω ότι έχει να διαδραματίσει ουσιαστικό πολιτικό ρόλο. Θα είναι μικρότερα κόμματα…», εκτίμησε κλείνοντας.

Ν. Παπ.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

4
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...

6
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Le Monde: Η αύξηση των γαλλικών αμυντικών δαπανών φέρνει ανάπτυξη αλλά και πληθωριστικό ρίσκο

H αύξηση των αμυντικών δαπανών στη Γαλλία, που αναμένονται να φθάσουν το  3,5% του ΑΕΠ, αναζωογονεί την οικονομική δραστηριότητα, αλλά ενδέχεται να προκαλέσει πληθωριστικές...

Η κυβέρνηση Τραμπ περικόπτει το 83% των προγραμμάτων της USAID

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο ανακοίνωσε σήμερα ότι θα περικοπεί το 83% των προγραμμάτων της αμερικανικής υπηρεσίας διεθνούς ανάπτυξης USAID, τα οποία...

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο στη Βόρεια Θάλασσα

Τουλάχιστον 32 τραυματίες μεταφέρθηκαν στη στεριά, έπειτα από σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου και ενός φορτηγού πλοίου στη Βόρεια Θάλασσα, με τη βρετανική ακτοφυλακή να αναφέρει...