Ένα σκάφος που μετείχε στον άτυπο “διαγωνισμό” για το ελληνικό πρόγραμμα φρεγατών, για να απορριφθεί λόγω “πολιτικών λόγων” όπως είχε διαρρεύσει, ξεκινά πλέον το χτίσιμο του στα ναυπηγεία της Navantia. Μιλάμε προφανώς για τη φρεγάτα F110, που το Ισπανικό Ναυτικό έχει παραγγείλει 5. Για το πρώτο έγινε χθες η τοποθέτηση τρόπιδας στις εγκαταστάσεις στην πόλη Φερόλ.
Το σκάφος αναμένεται να καθελκυστεί το 2025 και να παραδοθεί στο Ναυτικό το 2028, με τα υπόλοιπα να ακολουθούν ανά δωδεκάμηνο. Ήδη από το πρώτο σκάφος όπως αναφέρει η Navantia σε ανακοίνωση της, κατασκευάζονται τα 18 από τα συνολικά 33 μπλοκ, ενώ έχει ολοκληρωθεί κατά 99% η προμήθεια των συστημάτων και για τα πέντε πλοία.
Στην ισπανική διαμόρφωση διαθέτει κύριο πυροβόλο 127 χιλιοστών, 2 οκταπλούς εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων Μk41, οκτώ πυραύλους NSM κατά πλοίων, 2 τριπλους τορπιλοσωλήνες, ραντάρ AN/SPY-7(V)1, σύστημα μάχης SCOMBA (ισπανική εκδοχή του Aegis), 2 πυροβόλα 25 χιλιοστών, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών ESM/ECM της ισπανικής Indra (συστήματα Regulus και Rigel), συρόμενο σόναρ Captas 4, σόναρ τρόπιδοςBlueMaster, όλα σε εκτόπισμα 6.100 τόνων. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ψηφιακή υποδομή του σκάφους με αντοχή σε κυβερνοεπιθέσεις και χρήση cloud, ενώ στην ξηρά θα υπάρχει το λεγόμενο “ψηφιακό δίδυμο” του σκάφους. Δηλαδή ένα εικονικό υπολογιστικό του αντίγραφο, το οποίο θα δέχεται δεδομένα από το πραγματικό πλοίο για ανάλυση, προγραμματισμό αποστολών, ενημέρωση αναγκών συντήρησης, δοκιμών κ.ο.κ.
Το κόστος με βάση το συμβόλαιο του 2019 είναι 4,32 δις ευρώ για 5 πλοία, δηλαδή κάπου 865 εκατ. το ένα, ενώ στην κατασκευή μετέχουν κάπου 500 εταιρίες από όλη την Ισπανία.