13 C
Athens
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΆρμα Altay: η Τουρκία υπέγραψε συμβόλαιο για νοτιοκορεατικό κιβώτιο ταχυτήτων

Άρμα Altay: η Τουρκία υπέγραψε συμβόλαιο για νοτιοκορεατικό κιβώτιο ταχυτήτων

- Advertisement -

Η εταιρία SNT Dynamics από τη Νότια Κορέα ανακοίνωσε χθες ότι υπέγραψε σύμβαση με την τουρκική BMC για την εξαγωγή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, συμβατού με τον κινητήρα 1.500 ίππων της Doosan, που θα τοποθετηθεί στο τουρκικό άρμα μάχης Altay.

Η αξία του συμβολαίου είναι 200 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 270 δις γουόν) και θα είναι σε ισχύ από φέτος έως το 2027 περιλαμβάνοντας σύνολα αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων  αξίας 68,93 εκατομμυρίων ευρώ, όλα νοτιοκορεάτικης κατασκευής. Επιπλέον περιλαμβάνει δικαιώματα προαίρεσης για περισσότερα σύνολα κιβωτίων ταχυτήτων αξίας 130,9 εκατομμυρίων ευρώ από το 2028 έως το 2030.

Το συμβόλαιο υπογράφτηκε αφού είχαν προηγηθεί επιτυχείς δοκιμές αξιολόγησης, για 8 μήνες μετά την εγκατάσταση του κιβωτίου σε ένα από τα πρωτότυπα του Altay στην Τουρκία. Από ότι καταγράφεται το κιβώτιο της SNT Dynamics φέρεται να παρουσίασε καλές επιδόσεις σε συνολικά 18 δοκιμές αξιολόγησης, μεταξύ των οποίων επιτάχυνσης έμπροσθεν κι όπισθεν, μέγιστης ταχύτητας, απόστασης πέδησης, επιτόπιας στροφής και ανηφορικής και κατηφορικής πορείας. Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμου αξιωματούχου της κυβέρνησης της Τουρκίας που επικαλείται το νοτιοκορεάτικο ειδησεογραφικό δίκτυο Donga, «Αποδείξαμε ότι μπορεί να αντικαταστήσει τέλεια το γερμανικό συγκρότημα ισχύος που χρησιμοποιήθηκε στο πρωτότυπο ανάπτυξης του άρματος μάχης Altay».

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του τουρκικού άρματος Altay με κορεατικό κινητήρα

Η ανάπτυξη του κιβώτιου ταχυτήτων ξεκίνησε από την SNT Dynamics το 2014 ώστε να χρησιμοποιηθεί στα νοτιοκορεατικά άρματα Κ2 Black Panther, μετεξέλιξη των οποίων αποτελεί και το Altay. Η ανάπτυξη του τουρκικού άρματος είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, το 2007, κι από τότε μέχρι σήμερα η Τουρκία διεξήγαγε διαπραγματεύσεις με εταιρείες από όλο τον κόσμο για την προμήθεια κύριων υποσυστημάτων, του με βασική προϋπόθεση και την παράλληλη εξαγωγή τεχνολογίας που θα εξασφάλιζε την εγχώρια παραγωγή τους.

Tα διάφορα εμπάργκο όμως που αντιμετώπισε η Τουρκία σε οπλικά συστήματα οδήγησαν σε αποτυχία τις διαπραγματεύσεις, αρχικά με γερμανικές εταιρίες, όπου είχε συμφωνηθεί η προμήθεια του πακέτου κινητήρα-κιβωτίου EuroPowerPack της MTU και της Renk και στη συνέχεια με την ιταλική IVECO.

Altay, το αδιέξοδο για το τουρκικό άρμα συνεχίζεται… και επισήμως!

Έτσι η Τουρκία αναζήτησε στην Νότια Κορέα λύση, από την εκεί υπό ανάπτυξη λύση κινητήρα-κιβωτίου για το Κ2, ως αναγκαίο συμβιβασμό, με εισαγωγή τους και όχι την τοπική παραγωγή. Κατά πάσα πιθανότητα εξάλλου, αυτό είναι κι ο λόγος που το συμβόλαιο για το κιβώτιο είναι σπασμένο στα δύο, ώστε αν οι Τούρκοι μηχανικοί δεν καταφέρουν να το αντιγράψουν, να είναι διασφαλισμένη η πηγή προμήθειας.

Σημειώνουμε εδώ πως το συγκεκριμένο κιβώτιο στη Νότια Κορέα είχε εμφανίσει προβλήματα αντοχής κατά την εφαρμογή του στο Κ2, με αποτέλεσμα να αναβληθεί η μαζική εγκατάσταση του και να συνεχιστεί η εξέλιξη του. Έτσι το νοτιοκορεατικό άρμα θα εφοδιάζεται με κιβώτιο της γερμανικής Renk τουλάχιστον έως το 2025. Πάντως με την υπογραφή συμβολαίου, οι Τούρκοι το ίδιο κιβώτιο της SNT Dynamics το βρίσκουν κατάλληλο για το Altay, που όμως είναι πιο βαρύ από το Κ2!

Φωτό: Ο νότιοκορεατικός κινητήρας 1.500 ίππων και το κιβώτιο για τα τουρκικά άρματα Altay

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

44
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Μαρτίου/11 Απριλίου 1822: Η Καταστροφή της Χίου

2
Ο καπουδάνπασας (αντιναύαρχος) Καρά Αλή αποβιβάζεται με 7.000 άνδρες στο νησί της Χίου μετά από σφοδρό βομβαρδισμό και εκθεμελιώνει την πόλη της Χίου προβαίνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Τα C-130H της Νέας Ζηλανδίας που κατέληξαν στην Coulson και τα ελληνικά C-130/CH-47D

Τον Ιανουάριο του 2025, η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Νέας Ζηλανδίας (RNZAF) ολοκλήρωσε την απόσυρση τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130H Hercules, τα οποία στη συνέχεια...

Ν. Δένδιας: Η αποτροπή που σχεδιάζουμε είναι υπερεπαρκής – κοιτάμε 20 χρόνια μπροστά

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, συμμετείχε σήμερα, Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (“DELPHI ECONOMIC FORUM Χ”), όπου είχε συζήτηση...