12.2 C
Athens
Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή σλοβακικού MiG-29AS με παράπλευρα επακόλουθα

Συντριβή σλοβακικού MiG-29AS με παράπλευρα επακόλουθα

- Advertisement -

Στην αναστολή όλων των εκπαιδευτικών πτήσεων των «Fulcrum» προχώρησε η Αεροπορία των Ενόπλων Δυνάμεων τη Σλοβακίας (Vzdušné Sily Ozbrojených Síl Slovenskej Republiky) μετά τη συντριβή ενός MiG-29AS (6526/SL, c/n 2960536065/4906) αργά το Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου.

Στο περιστατικό ο πιλότος του χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμά του και διασώθηκε από το –οπλισμένο όπως αναφέρεται- αεροσκάφος πριν συντριβεί.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σλοβακικού υπουργείου Άμυνας, αν και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με τον τύπο διακόπηκαν, τα MiG-29 παραμένουν  σε καθήκοντα επιφυλακής στο πλαίσιο του NATINAMDS (NATO Integrated Air and Missile Defence) από την Αεροπορική Βάση Sliač (Letecká základňa Sliač), κοντά στην πόλη του Zvolen, στα κεντρικά της χώρας.
Το μαχητικό που συνετρίβη είχε απογειωθεί από την Sliač στις 20:10, τοπική ώρα, μαζί με ένα δεύτερο ομοιότυπο του. Πιθανολογείται ότι τα δυο αεροσκάφη ήταν τα «Fulcrum» επιφυλακής για τα οποία διατάχθηκε Tango Scramble. Κατέπεσε κοντά στο χωριό Nové Sady, 70 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Μπρατισλάβα. Ο 39χρονος χειριστής είχε σημαντική εμπειρία με 1.200 ώρες συνολικά και 630 στον τύπο.

Κάποιες πληροφορίες σε τοπικά ΜΚΔ αναφερόντουσαν  ήδη από την πρώτη ημέρα ως αιτία του περιστατικού την  «έλλειψη καυσίμου» η οποία επιβεβαιώθηκε νωρίτερα σήμερα από τον ίδιο τον αρχηγό της Σλοβακικής Αεροπορίας ταξίαρχο Ľubomir Svoboda. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι τα δυο MiG-29 μετά την απογείωσή τους «παγιδεύτηκαν» σε άσχημο καιρό και επιχείρησαν να επιστρέψουν στο Sliač.  Εκεί έγιναν επανειλημμένες απόπειρες αλλά τελικά μόνο το ένα κατόρθωσε να προσγειωθεί πριν ο καιρός «κλείσει» εντελώς. Ο δεύτερος πιλότος αποφάσισε να κατευθυνθεί προς το εναλλακτικό αεροδρόμιο στην Μπρατισλάβα, αλλά στη διαδρομή  «έμεινε» από καύσιμα και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει. Το περιστατικό έχει ήδη εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για την διοίκηση της Sliač στη λήψη αποφάσεων αλλά και την εκπαίδευση.

 
Το MiG-29 που κατέπεσε ανήκε στην 1η Μοίρα Μαχητικών (1. Bojová letka) της Μοίρας Τακτικής Αεροπορίας «Otto Smik» (Taktické krídlo generálmajora Otta Smika) που εδρεύει στο Sliač.  Μετά την πρόσφατη απώλεια η μονάδα έχει πλέον 11 –μερικώς αναβαθμισμένα- MiG-29 -9 μονοθέσια MiG-29AS (0619, 0921, 2123, 3709, 3911, 6124, 6425, 6627 και 6728) και δυο διθέσια MiG-29UBS (1303 και 5304), τα οποία μετά την γενική επισκευή-ανακατασκευή τους πριν λίγα χρόνια έχουν προοπτική να υπηρετήσουν τουλάχιστον έως το 2023.

Η Σλοβακική Αεροπορία είχε αρχικά 24 MiG-29 από τα οποία είχα χάσει τρία MiG-29A (2022, 6829 και 6830) το 2002. Τρία ακόμη αποθηκεύτηκαν (MiG-29A 0820 και 5113 μαζί με το MiG-29UB 4401) ενώ άλλα έξι MiG-29A αποσύρθηκαν ως μουσειακά εκθέματα και καθήκοντα Gate Guard.
Να θυμίσουμε ότι η Σλοβακία έχει ήδη υπό παραγγελία 14 Lockheed Martin F-16V Block 70/72, (δυο διθέσια και 12 μονοθέσια) τα οποία στα πλαίσια ενός «πακέτου» που περιλαμβάνει την εκπαίδευση 22 πιλότων και 160 τεχνικών θα κοστίζει 1,6 δις ΕΥΡΩ εάν ασκηθούν όλες οι προβλέψεις του.  Τα πρώτα Viper, περιλαμβανομένων και των δυο F-16D αναμένονται το 22 με την παραγγελία να ολοκληρώνεται το 2024.
Κείμενo-φωτογραφίες  Igor Bozinovski

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

To πλήρωμα του Black Hawk είχε εμπειρία και διέθετε διόπτρες νυχτερινής όρασης, αναφέρει το Πεντάγωνο

Οι τρεις στρατιωτικοί που επέβαιναν στο ελικόπτερο Black Hawk του αμερικανικού στρατού που συγκρούστηκε με επιβατικό αεροπλάνο της American Airlines είχαν επαρκή εμπειρία, διέθεταν...

Τα μαύρα κουτιά του Bombardier βρέθηκαν, ο πρόεδρος Τραμπ θεωρεί πως φταίει η… διαφορετικότητα

Τα δυο μαύρα κουτιά του επιβατικού αεροπλάνου που συνετρίβη στον ποταμό Ποτόμακ μετά τη σύγκρουσή του με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού στους αιθέρες της...

CRJ-700 και VH-60: είναι αυτό το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

Αν και τα στοιχεία που οδήγησαν στη σύγκρουση στον αέρα των δυο αεροσκαφών πάνω από την αμερικανική πρωτεύουσα είναι ακόμη λίγα και συγκεχυμένα, αρχίζει...