21.8 C
Athens
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΠροσομοίωση έγχυσης πράσινου υδρογόνου στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου

Προσομοίωση έγχυσης πράσινου υδρογόνου στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου

- Advertisement -

Είναι 12.07 το μεσημέρι, όταν ο Γερμανός αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ αρχίζει να γυρίζει αργά μια στρόφιγγα στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Νέα Μεσημβρία, στα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Με την κίνηση αυτή, εκκινεί κάτι που για πρώτη φορά γίνεται στην Ελλάδα: την προσομοίωση έγχυσης πράσινου υδρογόνου στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Λίγο αργότερα, η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, κλείνει τη στρόφιγγα και το ιδιαίτερο αυτό πείραμα ολοκληρώνεται. Με την πραγματοποίησή του, όμως, άνοιξε ο δρόμος για να επιβεβαιωθούν επί του πρακτέου μια σειρά από δυνατότητες.

«Είδαμε ένα πείραμα σχετικά με το πώς τα δίκτυα φυσικού αερίου μπορούν σιγά σιγά να εμπλουτιστούν με νέες τεχνολογίες, όπως είναι το πράσινο υδρογόνο (…) Σήμερα, ευρισκόμενοι στον ΔΕΣΦΑ, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον κ. Χάμπεκ νέες ευκαιρίες συνεργασίας στα ζητήματα του υδρογόνου. Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί χώρα- παραγωγός υδρογόνου και να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει υδρογόνο από άλλες χώρες -από τη Μέση Ανατολή, από τη Βόρεια Αφρική- σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, όπως είναι η Γερμανία, όπου, όπως συζητήσαμε με τον κ. Χάμπεκ, υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για χρήση υδρογόνου στη βιομηχανία και σε άλλες δραστηριότητες», επισήμανε η κα Σδούκου, ενώ σε ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχετικά με το πόσο γρήγορα η Ελλάδα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε εξαγωγέα πράσινου υδρογόνου, με βάση τη σημερινή πρόοδο των υποδομών, απάντησε: «Αυτές οι τεχνολογίες (υδρογόνου) χρειάζονται χρόνια για να ωριμάσουν κι από τις συζητήσεις που έχουμε κάνει μέχρι τώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα έλεγα ότι όλα αυτά θα τα δούμε να ωριμάζουν και πλέον να τεστάρονται μετά το 2030, βαδίζοντας προς το 2040».

Southeast European Hydrogen Corridor: Ενέργεια από τον Νότο στα κέντρα βιομηχανίας του Βορρά

Η κα Σδούκου επισήμανε ακόμα πως Ελλάδα και η Γερμανία μοιράζονται τους ίδιους στόχους και τις ίδιες φιλοδοξίες σχετικά με την κλιματική ουδετερότητα. Όπως είπε, αυτά που ενώνουν την Ελλάδα και τη Γερμανία είναι πολλά «και τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλές ευκαιρίες να φέρουμε τις δύο χώρες, τα ενεργειακά μας συστήματα αλλά και τις οικονομίες και τις κοινωνίες μας, ακόμα πιο κοντά. Το έργο Southeast European Hydrogen Corridor, που προωθεί για την Ελλάδα ο ΔΕΣΦΑ, είναι μια τέτοια ευκαιρία. Ένας αγωγός 3.000 χιλιομέτρων που θα περνάει από επτά χώρες και θα μεταφέρει αποκλειστικά υδρογόνο. Το πρότζεκτ αυτό υπηρετεί μια καλά διακριβωμένη ανάγκη: το να ενωθεί ο ευρωπαϊκός Νότος, πλούσιος σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τον ευρωπαϊκό Βορρά, κέντρο της Βιομηχανίας και της ενεργειακής ζήτησης της ηπείρου μας. Το κόνσεπτ του έργου είναι σοβαρό, η πολιτική στήριξη είναι σαφής και δεδομένη και χαίρομαι που οι σχετικές συζητήσεις προχωρούν και ωριμάζουν» υπογράμμισε η υφυπουργός Ενέργειας, υπενθυμίζοντας ότι το ελληνικό σκέλος του έργου, που ονομάζεται «Hellenic Hydrogen Backbone», έχει ήδη εξασφαλίσει το καθεστώς PCI (Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος), όπως και το βουλγαρικό σκέλος.

«Έχω δει τα προκαταρκτικά στοιχεία που σχετίζονται με το εγχείρημα και φαίνονται πολύ ελπιδοφόρα. Η μέγιστη ικανότητα εξαγωγής υδρογόνου της Ελλάδας είναι 20 TWh (τεραβατώρες) ετησίως, όταν η Γερμανία θα χρειαστεί εισαγωγές υδρογόνου 100 TWh μέχρι το 2032. Η επιχειρηματική υπόθεση υπάρχει, η πολιτική βούληση είναι σίγουρα εκεί και είμαι χαρούμενη που βλέπω τις συζητήσεις να προχωρούν και να ωριμάζουν. Είμαι βέβαιη ότι το έργο αυτό θα προσελκύσει πολύ μεγαλύτερη προβολή στο εγγύς μέλλον» τόνισε η κα Σδούκου.

Αισιόδοξος για την πορεία της Ελλάδας στην πράσινη μετάβαση ο Ρ. Χάμπεκ

Αισιόδοξος για την πορεία της Ελλάδας και στην πράσινη μετάβαση εμφανίστηκε ο κ. Χάμπεκ, που έχει και την ιδιότητα του υπουργού Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Προστασίας της Γερμανίας. «Νομίζω πως η Ελλάδα έχει κάνει τεράστια πρόοδο. Βλέπω τα νούμερα και συνομιλώ με την Αλεξάνδρα (Σδούκου) και τον πρωθυπουργό και αντιλαμβάνομαι πως οικονομικά είσαστε σε εντελώς διαφορετικό δρόμο και αυτό ισχύει και για τα θέματα της ενέργειας. Έχετε κάνει πλήρη στροφή» σημείωσε και πρόσθεσε πως πιστεύει ακράδαντα ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν το μέλλον. «Όσες χώρες περιμένουν επί μακρόν (για να αναπτύξουν την πράσινη ενέργεια) χάνουν. Χάνουν τον δρόμο και την ταχύτητα. Το αντίθετο είναι πλεονέκτημα. Και το πλεονέκτημα σημαίνει φυσικά ότι χρειάζεται να αλλάξουμε πολλά πράγματα. Η ελληνική προσέγγιση στο θέμα είναι πολύ παρόμοια με τη γερμανική, θα έλεγα ταυτόσημη» σημείωσε ο κ. Χάμπεκ που προέρχεται από το Κόμμα των Πρασίνων και συμπλήρωσε πως ο όγκος της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αυξάνεται με απίστευτη ταχύτητα παγκοσμίως, έστω και αν βρισκόμαστε περίπου 15 χρόνια μετά τη στιγμή, που προέκυψε η ανάγκη για την ταχεία ανάπτυξή τους.

Τα επιμέρους στοιχεία του σημερινού πειράματος παρουσίασε η CEO του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, επισημαίνοντας πως έγινε έγχυση υδρογόνου στις εγκαταστάσεις δοκιμών που τώρα μεταφέρουν φυσικό αέριο. «Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα, με τους αισθητήρες που έχουμε στις εγκαταστάσεις δοκιμών, να δούμε πώς θα αλλάξει η συγκέντρωση του υδρογόνου με την πάροδο του χρόνου (…) και πώς αυτό θα επηρεάσει την ποιότητα αυτού του μείγματος, αλλά και τα υλικά της εγκατάστασης δοκιμών» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι τέτοια πειράματα επιτρέπουν να επιβεβαιωθούν στην πράξη τα θεωρητικά μοντέλα, «διότι προτού φτιάξουμε πραγματικά αυτού του είδους την τεχνολογία σε επιχειρησιακό επίπεδο, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ασφαλής και ελεγχόμενη». Σε ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με το αν είναι εύκολο να βρεθεί πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα, η κα Γκάλι απάντησε πως υπάρχει παραγωγή από τη Linde κι έτσι είναι δυνατή η αγορά του εν λόγω καυσίμου, έστω και σε περιορισμένες ποσότητες._

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αεροπορία Στρατού: τα προβλήματα και οι προκλήσεις είναι πολύ πέρα από το Στεφανοβίκειο – Μέρος B˙

Συνεχίζουμε την αναφορά μας στα προβλήματα που προϋπήρχαν στην Αεροπορία Στρατού και τα οποία επιβαρύνθηκαν σημαντικά από την καταστροφή στο Στεφανοβίκειο, λόγω της πρωτοφανούς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αεροπορικό ισοζύγιο μετά το 2030

62
Αφορμή για τα όσα ακολουθούν είναι τα όσα είπε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, στην συνέντευξη που του πήρε ο Σωτήρης Κυριακίδης του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Σεπτεμβρίου 1776: Μάχη στα υψώματα του Χάρλεμ

0
Κατά τη διάρκεια της Αμερικανικής Επανάστασης, μετά την ήττα του στο Λόνγκ Άϊλαντ, ο Ουάσινγκτον υποχώρησε με όλο τον στρατό του των 9.000 ανδρών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κεφαλογιάννης: Πήγε Έλληνας Υποστράτηγος στην Τουρκική Πρεσβεία, αλλά “για την ημέρα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων”

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας στη Βουλή των Ελλήνων σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου του κόμματος «Νίκη», κ. Δημήτρη Νατσιού, σχετικά...

Αεροπορία Στρατού: τα προβλήματα και οι προκλήσεις είναι πολύ πέρα από το Στεφανοβίκειο – Μέρος B˙

Συνεχίζουμε την αναφορά μας στα προβλήματα που προϋπήρχαν στην Αεροπορία Στρατού και τα οποία επιβαρύνθηκαν σημαντικά από την καταστροφή στο Στεφανοβίκειο, λόγω της πρωτοφανούς...

ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: 7 ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΡΕΠΛΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ!

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει εντυπωσιακής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ σας προσφέρει...