10.2 C
Athens
Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗShenyang J-6, το κινεζικό MiG-19 που διέπρεψε σε αερομαχίες

Shenyang J-6, το κινεζικό MiG-19 που διέπρεψε σε αερομαχίες

- Advertisement -

Το μαχητικό αεροσκάφος J-6 αποτέλεσε μια από τις πιο γνωστές κατασκευές της κινεζικής αεροπορικής βιομηχανίας και ήταν μια τοπική εξέλιξη του σοβιετικού MiG-19. Αναπτύχθηκε από την εταιρεία Shenyang Aircraft Corporation και παρήχθη μαζικά για δεκαετίες.

Το J-6 ήταν ένα μονοθέσιο, δικινητήριο, με κλασική σχεδίαση οπισθοκλινούς πτέρυγας στο μέσο της ατράκτου και μεγάλο κάθετο σταθερό. Κατασκευασμένο κυρίως από αλουμίνιο, έκανε χρήση κραμάτων για τη μείωση του βάρους και αύξηση της αντοχής. Ο κεντρικός αεραγωγός στο ρύγχος τροφοδοτούσε και τους δύο κινητήρες του.

Το J-6 διέθετε ισχυρό οπλισμό για την εποχή του, ο οποίος τον καθιστούσε ικανό να ανταπεξέλθει σε διάφορες αποστολές, αλλά κυρίως εναντίον εχθρικών αεροσκαφών σε αερομαχίες, με κυριότερο τα τρία πυροβόλα τύπου NR-30 των 30 mm.

Επιπλέον μπορούσε να μεταφέρει πυραύλους αέρος-αέρος τύπου PL-2 ή PL-5, θερμικής καθοδήγησης, εμβελείας κάπου 8 χιλιομέτρων, οι οποίοι αποτελούσαν κινεζικές εκδοχές των σοβιετικών K-13 (AA-2 Atoll). Παρόλο που το J-6 σχεδιάστηκε κυρίως για εναέριες μάχες, είχε επίσης τη δυνατότητα να φέρει βόμβες και ρουκέτες.

Το μήκος του αεροσκάφους φτάνει τα 14,64 μέτρα, το εκπέτασμα τα 9 και το ύψος τα 3,89 μέτρα, ενώ η πτερυγική επιφανεία είναι 25,16 τετραγωνικά μέτρα. Το κενό βάρος είναι 5.447 κιλά, ενώ το μέγιστο απογείωσης ανεβαίνει στα 8.800 κιλά.

Οι κινητήρες είναι δύο τουρμποτζέτ Wopen-6A (τοπική έκδοση του Tumansky RD-9B), με ώση 25,5 kN ο καθένας, και 32 kN με μετάκαυση. Αυτή η ισχύς επιτρέπει στο αεροσκάφος ανώτατη ταχύτητα 1.540 km/h (Mach 1,35). Η επιχειρησιακή ακτίνα δράσης είναι 685 χιλιόμετρα, ενώ με τη χρήση πρόσθετων δεξαμενών καυσίμων μπορεί να αυξηθεί σε 2.200 χιλιόμετρα. Η οροφή πτήσης φτάνει τα 17.500 μέτρα, καθιστώντας το ικανό για προφιλ αποστολών low-high-low.

Η παραγωγή ξεκίνησε το 1958 και συνεχίστηκε έως το 1981 (!), με περισσότερες από 4.500 μονάδες να κατασκευάζονται στην Κίνα. Αν και μετρίων επιδόσεων και με μικρό περιθώριο ώρων πτήσης, παρέμεινε σε υπηρεσία σε πολλές αεροπορίες έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η Κίνα άρχισε να αποσύρει τα J-6 σταδιακά από τη δεκαετία του 1990, αντικαθιστώντας τα με πιο σύγχρονα μαχητικά όπως το J-7 (τοπική έκδοση του MiG-21) και αργότερα με το J-8.

Το J-6 εξήχθη σε πολλές χώρες, κυρίως ασιατικές και αφρικανικές και είδε αρκετή πολεμική δράση. Μεταξύ των κύριων χρηστών -εκτός Κίνας- συγκαταλέγονται:

  • Πακιστάν: Χρησιμοποιήθηκε ενεργά στον πόλεμο του 1971 εναντίον της Ινδίας.
  • Αλβανία: Παρέλαβε 12 J-6, τα οποία αποτέλεσαν τον πυρήνα της αεροπορίας της, σε ρόλους αποκλειστικά αναχαίτισης κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Η έδρα τους ήταν οι αεροπορικές βάσεις σε Κουτσόβη και Τίρανα. Παρέμειναν σε υπηρεσία έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000.
  • Βόρεια Κορέα: Χρησιμοποιήθηκε σε ρόλο αεράμυνας.
  • Βιετνάμ: Μετείχε στον Πόλεμο του Βιετνάμ, καθώς 30 αεροσκάφη παραδόθηκαν μεταξύ 1970 και 1972.
Αλβανικό J-6

Οι επιτυχίες των πακιστανικών J-6

Η πιο αξιοσημείωτη χρήση του μαχητικού ήταν στον Πόλεμο του 1971 μεταξύ Πακιστάν και Ινδίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της σύρραξης, τα πακιστανικά J-6 πραγματοποίησαν 650 αποστολές και κατέρριψαν 8 ινδικά, συμπεριλαμβανομένων των Su-7 και Hawker Hunter, ενώ προκάλεσαν ζημιές σε 2 ακόμη.

Στις 4 Δεκεμβρίου 1971, ο χειριστής Javaid Latif της 23ης Μοίρας κατέρριψε ένα ινδικό Su-7 πάνω από το αεροδρόμιο Risalewala. Την ίδια μέρα, ο Υποπλοίαρχος Qazi Javed της 25ης Μοίρας κατέρριψε ένα Hawker Hunter πάνω από το αεροδρόμιο Mianwali.

Στις 5 Δεκεμβρίου 1971, ο Διοικητής Μοίρας Saad Hatmi και ο wingman του, Shahid Raza, κατέρριψαν δύο ινδικά Hunter κοντά στο Sakesar.

Στις 7 Δεκεμβρίου 1971, ο Atiq Sufi της 11ης Μοίρας κατέρριψε ένα Su-7. Την επόμενη, στις 8 Δεκεμβρίου, ο Διοικητής Μοίρας Hassan Hashmi κατέρριψε ένα ακόμη Su-7 που επιχειρούσε εναντίον του αεροδρομίου Risalewala, αποτρέποντας μια πιθανή επίθεση κατά της πακιστανικής βάσης.

Στις 14 Δεκεμβρίου 1971, ο Amir Sharif της 11ης Μοίρας ισχυρίστηκε ότι κατέρριψε ένα ινδικό MiG-21 πάνω από το Shakargarh. Αυτή η κατάρριψη, αν και δεν επιβεβαιώθηκε, είχε ενδιαφέρον, καθώς το MiG-21 που υπηρετούσε στην ινδική αεροπορία, ήταν πιο προηγμένο και πολύ πιο ταχύ αεροσκάφος σε σύγκριση με το J-6.

Συνολικά το J-6 παρά τις περιορισμένες δυνατότητές του σε σύγκριση με πιο σύγχρονα αεροσκάφη, μπόρεσε να υπηρετήσει με επιτυχία σε πολλές χώρες, χάρη στη φθηνή τιμή του και την εύκολη συντήρηση, προσφέροντας στην άμυνα τους για δεκαετίες. Ενώ για την κινεζική αεροδιαστημική βιομηχανία αποτέλεσε ένα καλό πεδίο εξέλιξης, με ενσωμάτωση κινεζικών συστημάτων στο αρχικό σοβιετικό σχέδιο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ευρωπαϊκοί επάνεξοπλισμοί, τα 800 δις της Ούρσουλας που είναι 150 και αν!

Σε πρώτη ανάγνωση η πρόταση ReArm Europe της προέδρου της Κομισιόν, Ούρσουλας Φον Ντερ Λαιεν που ανακοινώθηκε σήμερα, μοιάζει να υπόσχεται ένα πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην...

Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Μαρτίου 1936: Spitfire, o θρύλος της Supermarine...

1
Πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το «προηγμένο μονοπλάνο μαχητικό» Spitfire της Supermarine Aviation Works Ltd. (μετέπειτα Vickers) κατά την ανακοίνωση της εποχής.Η σχεδίαση του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην είμαστε απόντες

Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...

Πτώση αμερικανικού UH-60L Blackhawk στην Ονδούρα, σώοι οι 4 επιβαίνοντες

Tέσσερις Αμερικανοί στρατιώτες επέζησαν με ελαφρά τραύματα από την αναγκαστική προσγείωση ενός ελικοπτέρου Sikorsky UH-60L στο χωριό Σαν Νικολάς, στην επαρχία Βίλα δε Σαν...

Δανία: Patriot εναντίον SAMP/T NG, θα επικρατήσει το ευρωπαϊκό σύστημα;

Το ευρωπαϊκό αντιαεροπορικό σύστημα μεγάλης εμβέλειας SAMP/T NG φέρεται να εξετάζεται σοβαρά από τη Δανία, ειδικά μετά την πρόσφατη επεισοδιακή συνάντηση Τραμπ – Ζελένσκι...