18.1 C
Athens
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗShenyang J-35, όταν η Κίνα… προκαλεί το Αμερικανικό Ναυτικό;

Shenyang J-35, όταν η Κίνα… προκαλεί το Αμερικανικό Ναυτικό;

- Advertisement -

Πριν μερικά χρόνια το Πεκίνο για σειρά μηνών προκαλούσε την Δύση με διαρροές (μέσω «spotting») του (άγνωστου τότε) βαρέως στελθ μαχητικού της, το οποίο αργότερα έγινε το J-20.

Τώρα είναι σειρά της Αεροπορίας του Κινεζικού Ναυτικού να ρίξει το γάντι με την πρώτη (καλής ποιότητας) φωτογραφία του J-35 (με «προγόνους» το FC-31 και το «J-31», όπως βιάστηκαν να ονοματίσουν κάποιες Δυτικές πηγές). [Η τοποθεσία της φωτογράφισης δεν είναι γνωστή, αλλά πιθανότατα είναι οι εγκαταστάσεις του Harbin Aircraft Industry Group στην ομώνυμη πρωτεύουσα της βορειοανατολικής επαρχίας Heilongjiang.

Η φωτογραφία (χωρίς εμφανή σημάδια «επεμβάσεων» αλλά χωρίς να μπορούν να αποκλειστούν), απεικονίζει το αεροσκάφος «350003», που σύμφωνα με την κινεζική πρακτική απόδοσης αριθμών αναγνώρισης ίσως αφορά στο τρίτο πρωτότυπο του J-35 (όπως πλέον και επίσημα επιβεβαιώνεται ο προσδιορισμός του ναυτικού μαχητικού).

Το αεροπλάνο (συγκριτικά με τις προηγούμενες εκδόσεις του) μοιάζει πλέον όλο και περισσότερο με το F-35C, την έκδοση που υπηρετεί πάνω σε αεροπλανοφόρα, και μάλιστα με τα ίδια χαρακτηριστικά, δηλαδή την μεγάλης επιφάνειας πτέρυγα που είναι απαραίτητη για την επιπλέον άντωση που απαιτεί η προσέγγιση/προσνήωση σε καταστρώματα. Φυσικά μια κύρια σχεδιαστική διαφορά τους είναι το γεγονός ότι το JSF είναι μονοκινητήριο, ενώ το J-35 δικινητήριο.

Κατά τα άλλα υπάρχουν πολλά άλλα κοινά σημεία που δεν αποτελούν απαραίτητα «αντιγραφή» των επιλογών των Joint Strike Fighter, αλλά προέρχονται από το γεγονός ότι οι Κινέζοι σχεδιαστές υιοθέτησαν τις ίδιες ή αντίστοιχες λύσεις στα ίδια προβλήματα/προκλήσεις.

Το  J-35 (όπως έχει ήδη επιδειχθεί στο FC-31) υιοθετεί διατάξεις χωρίς κινούμενα μέρη στις εισαγωγές αέρα, τεχνολογίας DSI (Diverterless Supersonic Inlet), όπως και το F-35.

Στις εξαγωγές των καυσαερίων διακρίνονται οδοντώσεις, σύμφωνα με τις επιταγές VLO (Very Low Observable).

Η καλύπτρα του πιλοτηρίου έχει την ίδια διαμόρφωση με άρθρωση εμπρός και ενσωματωμένο διαχωριστικό στο πίσω μέρος της για την καλύτερη εκμετάλλευση του (περιορισμένου) χώρου στο στελθ μαχητικό.

Το J-35 όμως εμφανίζεται να διατηρεί (τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο) την επιλογή HUD αντί της κάσκας με προβολικό σύστημα του F-35.

Μια ηλεκτρο-οπτική διάταξη κάτω από το ρύγχος θυμίζει έντονα το EOTS (Electro-Optical Target System) του JSF, πιθανότατα με τον ίδιο ρόλο, ενώ ίσως υπάρχουν και άλλες ηλεκτρο-οπτικές διατάξεις περιμετρικά για παροχή αντίληψης 360 μοιρών στον πιλότο.

Η χρωματική απόκλιση στο ρύγχος ανάμεσα στην πρόσθια άτρακτο και το αεροδυναμικό κάλυμμα του ραντάρ, είναι ισχυρή ένδειξη ότι η στοιχειοκεραία AESA είναι τοποθετημένη υπό κλίση, όπως και σε κάποια αμερικανικά μαχητικά.

Δεν υπάρχουν ενδείξεις για πλευρικές αποθήκες οπλισμού, όπως διαθέτει το J-20 για βλήματα Α-Α μικρής εμβέλειας, αν και αποκαλύπτεται μια θυρίδα πρόσβασης στην πλευρική άτρακτο.

Τα ενισχυμένα σκέλη του συστήματος προσγείωσης είναι συμβατά με τις απαιτήσεις των καταπονήσεων των προσνηώσεων, ενώ υπάρχει και η μπάρα πρόσδεσης σε καταπέλτη (launch bar) για επιχειρήσεις CATOBAR (Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery).

Στην φωτογραφία δεν υπάρχει ένδειξη για αναδιπλούμενες πτέρυγες, αλλά αυτό το χαρακτηριστικό είχε ήδη επιδειχθεί σε προηγούμενες απεικονίσεις.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Starlink για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ως game changer

Το σημερινό Out of The Box δεν θα προτείνει κάτι "διαφορετικό" ή αναπάντεχο, αλλά με κάτι που θα έπρεπε να έχει ήδη εφαρμοστεί. Αν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...

8
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου 1812: Μάχη του Κράσνοϊ, πικρή ήττα...

0
Η γαλλική Μεγάλη Στρατιά του Ναπολέοντα, υφίσταται σημαντική ήττα που σφραγίζει το τέλος της ατυχούς εκστρατείας της στη Ρωσία. Έναν ακριβώς μήνα μετά την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αργεντινή: Συμπεριληπτικός ο νέος Ελληνισμός της Νότιας Αμερικής

Αποστολή: Πέτρος ΔημητρόπουλοςΜια νέα Ελλάδα, που απέκτησε γερές ρίζες κατά την 200χρονη παρουσία της στη Λατινική Αμερική, αντικρίζουν, τις τελευταίες ημέρες, τα μέλη αντιπροσωπείας...

Η Εσθονία ενδιαφέρεται για ουκρανικά όπλα

Η Εσθονία φέρεται να έχει εκφράσει ενδιαφέρον σε μια σειρά οπλικών συστημάτων που κατασκευάζονται από ουκρανικές εταιρείες και έχουν δοκιμαστεί στο πεδίο της μάχης,...

ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: 10 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜE TO ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ RAFALE!

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει 10...