31.5 C
Athens
Κυριακή, 20 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΣΕΚΠΥ: Η Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία (πρέπει να) είναι κρίσιμος κρίκος εθνικής ασφάλειας!

ΣΕΚΠΥ: Η Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία (πρέπει να) είναι κρίσιμος κρίκος εθνικής ασφάλειας!

- Advertisement -

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΚΠΥ Τάσος Ροζολής πραγματοποίησε παρέμβαση κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας & Εξωτερικών Υποθέσεων, στη Βουλή, την Τρίτη 11 Μαΐου 2021.

Κατά την ομιλία του ο κ. Ροζολής επισήμανε τα παρακάτω:

Κύριε Υπουργέ, Κύριε Πρόεδρε, Κύριοι Βουλευτές,

Η σημερινή συνεδρίαση και η πρόσκληση της ΕΑΒΙ σε αυτήν δείχνουν την αγωνία και το ενδιαφέρον σας για την αμυντική βιομηχανία και θέλω να σας ευχαριστήσω ιδιαίτερα για αυτό.

Έχω την τιμή να έχω προσκληθεί και άλλες φορές σε αυτή την επιτροπή για να εξετασθούν θέματα σχετικά με την ΕΑΒΙ .

Δυστυχώς όμως το ενδιαφέρον σας από μόνο του δεν φτάνει. Χρειαζόμαστε συγκεκριμένες ενέργειες τις οποίες θα σας αναφέρω σήμερα προκειμένου η αμυντική μας βιομηχανία όχι απλώς να διασωθεί αλλά να μπει σε τροχιά ανάπτυξης και να αποτελέσει παράγοντα επανεκκίνησης της οικονομίας.

Καταρχάς να δούμε την σημερινή κατάσταση όσον αφορά στις εταιρείες της ΕΑΒΙ .

Η ΕΑΒΙ σήμερα αποτελείται από δύο κρατικές εταιρείες ΕΑΒ και ΕΑΣ και από μεγάλο αριθμό, 180 ιδιωτικές μεσαίες και μικρομεσαίες εταιρείες οι οποίες εν όλω ή εν μέρει απασχολούνται στον αμυντικό τομέα.

Ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων σε αυτές εκτιμάται σε 15.000 άτομα και ο ετήσιος αμυντικός τζίρος τους σε περίπου 150.000.000€

Η ΕΑΒΙ στο μεγαλύτερο μέρος της περιλαμβανομένης και της ΕΑΒ δεν παράγει κύρια ολοκληρωμένα συστήματα, άρματα, αεροσκάφη κλπ αλλά παρέχει υπηρεσίες (MRO) συντήρησης ,επισκευών ,ανακατασκευών αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο.

Λίγες εταιρείες παράγουν με επιτυχία και σημαντικές εξαγωγές ολοκληρωμένα προϊόντα όπως ηλεκτροπτικά, μπαταρίες ,τηλεπικοινωνιακά και μικρά σκάφη, όπως και συγκεκριμένα πυρομαχικά από τα ΕΑΣ αλλά χωρίς άδειες εξαγωγών.

Η σωστή διάρθρωση μιας ΕΑΒΙ είναι να υπάρχουν οι μεγάλες εταιρείες ηγέτες σε κάθε κλάδο όπως π.χ. η  ΕΛΒΟ για οχήματα/άρματα ,η ΕΑΒ για αεροσκάφη, Ναυπηγεία για πλοία, ΕΑΣ για πυρομαχικά και πυραύλους και γύρω από αυτές να υπάρχει σμήνος ΜΜΕ οι οποίες να στηρίζουν και να στηρίζονται σε αυτές προσφέροντας  καινοτομία ,ευελιξία και ανταγωνιστικότητα.

Δυστυχώς η σημερινή ημέρα μετά την κρίση, μας βρίσκει χωρίς ΕΛΒΟ και Ναυπηγεία και πολλά προβλήματα σε ΕΑΒ και ΕΑΣ. Αν και γίνονται φιλότιμες προσπάθειες, η κατάσταση και στις δύο είναι τέτοια που χρειάζεται αρκετός χρόνος και χρήμα για να επανεκκινήσουν, πόσο δε για να μπουν μπροστά σε παραγωγικά σχήματα.

Η λύση που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου για την ΕΑΒΙ, είναι η εξασφάλιση μέσω κρατικών εξοπλιστικών του 60%-70% του τζίρου των εταιρειών και το υπόλοιπο 30%  από εξαγωγές.  Ισχύει σε ΗΠΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΙΣΡΑΗΛ κλπ

Δυστυχώς στην χώρα μας, λόγω της κρίσης, χάθηκε εντελώς αυτό το 60%-70% του τζίρου της  τελευταίας δεκαετίας , λόγω μηδενισμού των ελληνικών εξοπλισμών ενώ το υπόλοιπο 30% που αφορούσε στις εξαγωγές  μειώθηκε σημαντικά από την παγκόσμια κρίση και την προσπάθεια κάθε χώρας να στηρίξει την βιομηχανία της .

Το τελευταίο διάστημα με ικανοποίηση είδαμε να πραγματοποιούνται επιτέλους ουσιαστικοί εξοπλισμοί που θωρακίζουν την πατρίδα μας.

Συγκεκριμένα η αγορά των RAFALE και του οπλισμού τους αξίας 2.500.000.000€

Εκπαιδευτικό κέντρο Καλαμάτας  1.500.000.000€

Δυστυχώς όμως δεν υπήρξε καμία πρόνοια για έργο στην ΕΑΒΙ ,4  ΔΙΣ χωρίς ένα € στην εγχώρια βιομηχανία!

Θέλω να επισημάνω ως Έλληνας πολίτης την ικανοποίησή μου για την θωράκιση της χώρας με άμεσο, διαφανή και ουσιαστικό τρόπο .

Όμως πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι σε όλες τις χώρες, αντίστοιχα εξοπλιστικά θα επέστρεφαν στην ΕΑΒΙ τους ένα 30% τουλάχιστον σε συμβόλαια συμπαραγωγής και υποστήριξης .

Μας λείπει δηλαδή 1,2ΔΙΣ.

Εκτιμώ ότι πρέπει άμεσα το Υπουργείο να καλέσει τις ξένες εταιρείες και να ζητήσει να συνάψουν συμβάσεις με την ΕΑΒΙ .

Μην ξεχνάμε ότι οι μεν Γάλλοι επιθυμούν να δώσουν και άλλα RAFALE τα οποία θα στηρίξουν την ΠΑ για τα επόμενα 30 τουλάχιστον έτη.

Οι δε Ισραηλινοί θα είναι εδώ για τα επόμενα 20+ χρόνια.

Όσον αφορά στο μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα στην ιστορία, αυτό των Φρεγατών πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούμε ώστε να εξασφαλίσουμε εκτός της εγχώριας ναυπήγησης που αφορά στο 20-30% τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στο λοιπά συστήματα τους.

Η μη συμμετοχή της ΕΑΒΙ στα προγράμματα των Rafale και του Εκπαιδευτικού Κέντρου της Καλαμάτας συνέβη κυρίως γιατί σήμερα δεν υπάρχει κυβερνητική δομή υπεύθυνη για την ΕΑΒΙ .

Τα Γενικά Επιτελεία σωστά προχωρούν σε εξοπλισμούς με βάση τις επιχειρησιακές τους ανάγκες και η ΓΔΑΕΕ διεκπεραιώνει τους διαγωνισμούς.

Δεν υπάρχει δηλαδή κανείς υπεύθυνος για την συμμετοχή της ΕΑΒΙ στα εξοπλιστικά. Σε εκτιμώμενο εξοπλιστικό 15Δις το 30% = 4,5δις για την ΕΛΛΑΔΑ.

4,5 ΔΙΣ =30 φορές ο ετήσιος τζίρος της ΕΑΒΙ σήμερα, οι δε 15.000 εργαζόμενοι μπορούν να γίνουν 100.000 με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς .

Σε όλο τον κόσμο υπάρχει ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ή Αναπληρωτής Υπουργός ΕΑΒΙ.

Μόνο έτσι θα υπάρχει συνέχεια και στρατηγική και παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων π.χ.DRONES, αλλά και κοινοβουλευτικός έλεγχος

Όσον αφορά εσάς κύριε Πρόεδρε και την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας προτείνω με βάση την Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική (ΕΑΒΣ),  να ζητά – να απαιτεί κάθε φορά που το υπουργείο θα φέρνει ένα εξοπλιστικό για έγκριση, να φέρνει και το πακέτο συμμετοχής της ΕΑΒΙ.

Ούτε αμαρτίες με αντισταθμιστικά , ούτε μεσάζοντες , αλλά συμβόλαια βιομηχανικών συνεργασιών.

Η ασφάλεια εφοδιασμού των ΕΔ και αυτάρκεια σε περιόδους κρίσεως δεν είναι συντεχνιακό ζήτημα της ΕΑΒΙ αλλά σοβαρό ζήτημα Εθνικής Ασφάλειας .

Επιγραμματικά οι προτάσεις μας είναι οι παρακάτω :

  • Α)Υπουργείο  ή Αναπληρωτής Υπουργός για ΕΑΒΙ.
  • Β) 30% βιομηχανικές επιστροφές από εξοπλισμούς
  • Γ) Εξυγίανση άμεσα των κρατικών βιομηχανιών
  • Δ) Ενεργοποίηση ΣΑΕΤΒ / θεσμικής συνεργασίας Υπουργείου – ΕΑΒΙ
  • Ε) συμμετοχή σε μεγάλα αναπτυξιακά προγράμματα Ευρωπαϊκά ή Αμερικανικά

Στο σημείο αυτό να σας επισημάνω ότι μετά από 10 χρόνια, στις  13-15 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί στην Χώρα μας η αμυντική Έκθεση  DEFEA με την υποστήριξη του ΣΕΚΠΥ και την αιγίδα ΥΕΘΑ

Είναι η καλύτερη ευκαιρία διαφήμισης της ΕΑΒΙ και πρέπει όλοι να κάνουμε το καλύτερο για να πετύχει.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Από τις αποφάσεις που θα παρθούν αυτήν την εποχή σχετικά με το παρόν εξοπλιστικό, θα κριθεί και το μέλλον της ΕΑΒΙ και αυτό εξαρτάται από εσάς.

Είμαι σίγουρος ότι θα πράξετε το καθήκον σας.

Σας ευχαριστώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Gowind με πυραύλους Aster για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό – η εναλλακτική σοβαρής ενίσχυσης

Σύμφωνα με τον έγκυρο αναλυτή Xavier Vavasseur, σε ανταπόκριση του από την αμυντική έκθεση IDEX 2025 που έγινε νωρίτερα φέτος στο Άμπου Ντάμπι,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

18
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιουλίου 1940: Ναυμαχία του ακρωτηρίου Σπάθα

1
Δύο ιταλικά ελαφρά καταδρομικά, τα Bande Nere και Bartolomeo Colleoni επιδιώκοντας να μπλοκάρουν την κίνηση του βρετανικού στόλου στην Κεντρική Μεσόγειο, καταδιώκουν τέσσερα βρετανικά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΥΠΕΞ: Η διαιώνιση του σημερινού status quo και η δημιουργία «δύο κρατών», δεν αποτελούν αποδεκτές λύσεις

«Η επίλυση του Κυπριακού, στο πλαίσιο των παραμέτρων που έχει θέσει το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, η επανένωση της Μεγαλονήσου και η άρση...

Κυρ. Μητσοτάκης: διεθνής νομιμότητα και ο πολιτισμός του 21ου αιώνα απαιτούν τη δίκαιη λύση του Κυπριακού

«Η μαύρη επέτειος της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο πυροδοτεί και φέτος τη μνήμη της ωμής βίας, του χαμού και του ξεριζωμού. Δυναμώνει, ωστόσο, και...

Η «Πτήση» Nο 61, Ιούλιος 2025, κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 61, Ιούλιος 2025  είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει και ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Paris...