30.6 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑScorpion, Μέλλον στη Μέση Ανατολή;

Scorpion, Μέλλον στη Μέση Ανατολή;

- Advertisement -


Αμέσως μετά την αξιολόγησή του από τη Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας, το τρίτο πρωτότυπο του Scorpion (N532TX) πέταξε από την αεροπορική βάση King Faisal στο αεροδρόμιο Al Maktoum, για να συμμετάσχει στο Dubai Air Show. Στη διάρκεια της μεγάλης αεροπορικής έκθεσης οι άνθρωποι της Textron AirLand υποστήριζαν ότι το καινοτόμο αεροπλάνο όχι μόνο έχει μεγάλες πιθανότητες να επικρατήσει στον «διαγωνισμό» ΟΑ-X της USAF, αλλά έχει προσελκύσει και το ενδιαφέρον αρκετών χωρών, ανάμεσά τους και της Σαουδικής Αραβίας που ενδιαφέρεται για τη σύσταση τοπικής γραμμής παραγωγής με εξαγωγικές δυνατότητες.

Αντιγράφοντας από το σχετικό άρθρο μας στο τεύχος ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017 που κυκλοφορεί:
Textron AirLand Scorpion, το οποίο προσπαθεί να βρει τη θέση του σε ένα πλαίσιο δύο αγορών: των αεροσκαφών ISR και των μοντέλων ελαφράς κρούσης. Παράλληλα θέλει να ξεχωρίσει και από λύσεις… μετασκευασμένων αγροψεκαστικών, όπως υπογραμμίζει η κατασκευάστρια εταιρεία.


Σε σύγκριση με αεροπλάνα που επιζητούν επίσης μια θέση στον ήλιο, όπως τα Archangel, AT-802L Longsword ή το T-Bird της βουλγαρικής LASA (βλέπε αναφορά σε άλλες σελίδες), το Scorpion έχει όλα τα χαρακτηριστικά του πολλαπλασιασμένα επί 1,5 ή ακόμη και επί 2. Για παράδειγμα, το μέγιστο βάρος απογείωσης φτάνει τους 10 τόνους, όταν το S2R-T660P Archangel Block 3 δεν ξεπερνά τα 6.700 κιλά με όλα τα παρελκόμενα οφέλη από αυτό, όπως το μεγαλύτερο μεταφερόμενο φορτίο όπλων, αισθητήρων ή και καυσίμων. Χωρίς τη χρήση εξωτερικών βοηθητικών δεξαμενών το Scorpion έχει μέγιστη εμβέλεια (ferry range) 1.600 ναυτικά μίλια έναντι των 1.350 του Archangel. Η επιχειρησιακή «οροφή» του φτάνει τα 45.000 πόδια, όταν του Archangel δεν ξεπερνά τα 25.000, ενώ και οι μέγιστες ταχύτητές τους έχουν αντίστοιχο «χάσμα» 450 KTAS και 210 KTAS (χωρίς εξωτερικά φορτία). Το Scorpion έχει μια εσωτερική αποθήκη οπλισμού με δυνατότητα μεταφοράς 3.000 λιβρών αλλά και έξι υποπτερυγικά σημεία ανάρτησης για 4.200 επιπλέον λίβρες, όταν το σύνολο του φορτίου τού Archangel μεταφέρεται εξωτερικά. Από την άλλη, όμως, το αεριωθούμενο Scorpion, και παρά το γεγονός ότι σχεδιαστικά έχει βελτιστοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, επιδεικνύει αυτονομία πέντε ωρών, όταν το Archangel μπορεί να πετά έως και 10 ώρες. Επιπλέον το κόστος του, τόσο κτήσης όσο και χρήσης, είναι σημαντικά πιο υψηλό. Με όλα τα παραπάνω κριτήρια η Textron AirLand θεωρεί ότι το αεροπλάνο της όχι μόνο δεν έχει άμεσο ανταγωνισμό, αλλά μοντέλα όπως το Archangel μπορούν να δράσουν συμπληρωματικά στο φάσμα των αποστολών ISR και PS (Precision Strike), με το Scorpion να ηγείται στις περισσότερες από αυτές. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η RSAF εξετάζει την πιθανότητα προμήθειας Scorpion μαζί με Archangel ή που η Αεροπορία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (UAΕAF) ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει τον τύπο μαζί με τα αεροσκάφη της ΙΟΜΑΧ που ήδη διαθέτει.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουλίου 1974: Επιχείρηση «Νίκη» στην Κύπρο, η...

27
Τα νέα της τουρκικής εισβολής και η δυσμενής για την Εθνοφρουρά εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Κύπρο, έθεσαν, καθυστερημένα, σε κίνηση τα σχέδια ενίσχυσης  από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Defense Min Dendias: Greece repatriating remains of six soldiers who died during Turkish invasion of Cyprus

National Defense Minister Nikos Dendias attended a ceremony on Tuesday for the repatriation from the Cyprus Republic of the remains of six Greek soldiers...

RIAT 2025: Ελληνικά Mirage 2000-5 στο μεγαλύτερο αεροπορικό σόου

Από την Παρασκευή 18 έως και την Κυριακή 20 Ιουλίου 2025, δύο (2) αεροσκάφη Μ2000-5 και ανάλογο προσωπικό της 331 Μοίρας της 114 Πτέρυγας...

Ο Α/ΓΕΑ με τον απερχόμενο ΑΚΑΜ του Ισραήλ και τον αντικαταστάτη του

Την Τρίτη 22 Ιουλίου 2025, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, συναντήθηκε στο γραφείο του με τον απερχόμενο Ακόλουθο Άμυνας...