Η Σουηδική Διεύθυνση Αμυντικών Προμηθειών (FMV) ανέθεσε συμβόλαιο στην αεροπορική βιομηχανία Saab για να καθορίσει τί ακριβώς χρειάζεται για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της Σουηδικής Αεροπορίας για τη διαρκή και αποτελεσματική λειτουργία και διαθεσιμότητα των αεροσκαφών Gripen C/D ως το 2035. Η αξία του συμβολαίου ανέρχεται στα 185 εκατομμύρια σουηδικές κορώνες (περ. 18.36 εκ. Ευρώ). Οι διαδικασίες θα λάβουν χώρα μεταξύ Δεκεμβρίου 2020 και Δεκεμβρίου 2021.
Η Saab προσφέρει νέο ραντάρ AESA για την αναβάθμιση των Gripen C/D
“Το μαχητικό Gripen C/D είναι η ραχοκοκκαλιά της Σουηδικής Αεροπορίας και θα συνεχίσει να είναι στα επόμενα χρόνια. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας θα είναι ο πελάτης να έχει την ικανότητα να επιλέξει διαφορετικές πορείες ανάλογα με τις μελλοντικές του ανάγκες. Η ικανότητα της Saabνα αναπτύσσει προηγμένη τεχνολογία στα μαχητικά της δίνει στη Σουηδία τα μέσα να αποφασίσει πώς το Gripen C/D θα παραμείνει ένα εξαιρετικό μαχητικό για τη δεκαετία του 2030”, λέει ο Jonas Hjelm, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος οικονομικών της Αεροναυτικής της Saab.
Η SAAB δεν δεσμεύεται για το Tempest, θέλει να βελτιώσει το Gripen E
Το Gripen υπηρετεί με αρκετές ακόμα αεροπορίες περιλαμβανομένης της σουηδικής, της τσεχικής, της ουγγρικής, της νοτιοαφρικανικής και της ταϋλανδικής. Επιπλέον, η ιδιωτική σχολή πιλότων UK Empire Test Pilots’ School (ETPS) χρησιμοποιεί Gripen ως πλατφόρμα για την εκπαίδευση των πιλότων δοκιμών. Σουηδία και Βραζιλία έχουν παραγγείλει επιπλέον 60 και 36 νέα μαχητικά Gripen αντίστοιχα.
Η Saab ψάχνει περισσότερους πελάτες για την τρίτη (και πιο φονική) γενιά Gripen
Το JAS 39 Gripen είναι ένα ελαφρύ, μονοθέσιο, μονοκινητήριο μαχητικό πολλαπλών ρόλων που κατασκευάζεται από τη σουηδική αεροπορική βιομηχανία Saab AB. Το μαχητικό έχει πτέρυγα ‘δέλτα’ και πτερύγια σταθεροποίησης canard με κομψές γραμμές και σύστημα ελέγχου fly-by-wire. Τα αεροσκάφη της σειράς Gripen A και C χρησιμοποιούν τον κινητήρα GE F404G (προηγουμένως αποκαλείτο Volvo RM12) ενώ η έκδοση Eκάνει χρήση του κινητήρα GE F414G και έχει ανώτατη ταχύτητα 2 Mach. Νεώτερες εκδόσεις του αεροσκάφους τροποιήθηκαν για να πληρούν τα κριτήρια διαλειθτουργικότητα του ΝΑΤΟ και για να αναλάμβουν ανεφοδιασμό εν πτήσει.