
Πολύς λόγος έχει γίνει τις τελευταίες ώρες για την μεταστάθμευση των F-35A της USAF σε ευρωπαϊκό έδαφος. Στο θέμα της μετακίνησης, το ενδιαφέρον εστιάστηκε στον εναέριο ανεφοδιασμό, αλλά και το καύσιμο που καταναλώθηκε, καθώς προηγούμενη μετακίνηση F-35B κόστισε αρκετά σε jet fuels (για όσους δεν το θυμούνται η είδηση εδώ).

Στην περίπτωση των F-35A η USAF δεν έδωσε στην δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε ακόμη ούτε πόσα F-35A βρίσκονται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Ένα “τοπικο” ΜΜΕ από το Κάνσας, αναφέρθηκε στην συνεισφορά των KC-135 από την βάση McConell στην ιστορική όπως την χαρσακτήρισε μεταστάθμευση των F-35A, ενώ φιλοξένησε και την συνέντευξη ενός χειριστή KC-135 από την McConell.

Καταρχάς μαθαίνουμε πως στην Ευρώπη έχουν έρθει 8 μαχητικά, πληροφορία όμως που δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από αλλού. Επίσης ο χειριστής του KC-135, σμηναγός Ben Hessney, ανέφερε πως τα F-35A χρειάστηκαν τρεις ανεφοδιασμούς πάνω από τον Ατλαντικό, και τα KC-135 της McConell ανέλαβαν τον πρώτο. Έτσι 2 KC-135 φορτωμένα με 180.000 λίβρες καυσίμου συνάντησαν τα F-35A, και το αεροσκάφος του Hessney “παρέδωσε” τις 79.000 λίβρες. Δεν έγινε γνωστό πόσο καύσιμο παρέδωσε το δεύτερο.

Αν όμως υποθέσουμε πως τα F-35A “μοιράστηκαν” στα δυο ιπτάμενα βενζινάδικα, τα δυο KC-135 θα παρέδωσαν περίπου ίδια ποσότητα το καθένα. Αυτό όμως ισχύει για το πρώτο σκέλος της διαδρομής, δεν έγινε γνωστό πόσο καύσιμο παραδόθηκε στους άλλους δυο ανεφοδιασμούς. Σημειώνουμε πως η USAF έχει πολύ υψηλούς συντελεστές ασφαλείας για τα αποθέματα καυσίμων στα αεροσκάφη που περνούν τον Ατλαντικό, συνεπώς οι δεξαμενές των F-35 δεν πρέπει να ήταν σε κρίσιμο επίπεδο όταν έγιναν οι ανεφοδιασμοί, ούτε φυσικά όταν έφτασαν στην βρετανική βάση.

Ροή Ειδήσεων
16/04/2017
0