500 αστοχίες, τεχνικά προβλήματα και άλλα θέμα μέσα σε έξι χρόνια από το 2012 έχει παρουσιάσει ο στόλος αεροσκαφών ηλεκτρονικής αναγνώρισης RC-135 Rivet Joint της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) καθιστώντας τα έτσι από τα πλέον ανασφαλή αεροσκάφη της.
Τα εν λόγω αεροσκάφη βέβαια βρίσκονται σε υπηρεσία για πάνω από πενήντα χρόνια κι η USAF εφαρμόζει ένα αυστηρό κι εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για το ιπτάμενο προσωπικό ώστε να περιορίσει στο ελάχιστο τις πιθανότητες ατυχήματος.
Η Αεροπορία στην ιδιόλεκτό της αναφέρεται σε αεροπλάνα που περνούν μεγάλο χρονικό διάστημα στις μοίρες συντήρησης για επισκευές ως «οι βασίλισσες των υπόστεγων» (hangar queens).
Για του λόγου το αληθές, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη τα τελευταία χρόνια έχουν παρουσιάσει επαναλαμβανόμενες μηχανικές βλάβες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για συμβάντα τόσο κατηγορίας «IFE» (in-flight emergency – επείγουσα κατάσταση κατά την διάρκεια της πτήσης) όσο και «Air Abort», δηλαδή συμβάντα που οδήγησαν στον πρόωρο τερματισμό της αποστολής.
In simulators, 55th Wing RC-135 pilots train like crazy for emergency situations. It's a good thing, because these 55-yr-old jets break down in flight a lot — 500+ times since 2012. https://t.co/NgBelR5d8S
— Steve Liewer (@SteveLiewer) June 25, 2018
Αλλά και τα συμβάντα κατηγορίας «Ground Abort», δεν είναι λίγα. Σ’ αυτά, η αποστολή τερματίζεται ενώ το αεροσκάφος δεν έχει καν απογειωθεί ακόμα, λόγω διαπίστωσης προβλημάτων.
Το πιο πρόσφατο από τα 500 αυτά συμβάντα συνέβει στις 30 Απριλίου 2015, όταν ένα RC-135V ματαίωσε την απογείωση όταν το πλήρωμα παρατήρησε καπνό και φλόγες από το πίσω μέρος του αεροσκάφους.
Ο κυβερνήτης διέκοψε την απογείωση και διέταξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους με αποτέλεσμα τα 27 μέλη του πληρώματος να απομακρυνθούν εσπευσμένα από αυτό. Το αεροσκάφος τελικά επισκευάστηκε με συνολικό κόστος που έφτασε τα 62,4 εκατομμύρια δολάρια.