Τρία μισοτελειωμένα “κουφάρια” φρεγατών κατευθυνομένων βλημάτων, που προορίζονται για το στόλο της Μαύρης Θάλασσας, παραμένουν σε ναυπηγείο του Καλίνινγκραντ. Ο λόγος για αυτή τη καθυστέρηση, μάλλον αναπάντεχος. Οι Ουκρανοί, αρνούνται να παραδώσουν τους κινητήρες που θα κατασκεύαζαν για τις φρεγάτες, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία το 2014.
Σε ομιλία του πριν λίγες ημέρες, ο Βλαντιμίρ Πούτιν τόνισε πως η ενίσχυση του Ναυτικού, είναι ζήτημα προτεραιότητας. Έκανε λόγο για παραλαβή 7 νέων υποβρυχίων νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, και 16 νέων σκαφών επιφανείας μέχρι το 2027.
Η Μόσχα ωστόσο δυσκολεύεται να βρει άλλες μηχανές για τις φρεγάτες κλάσης Admiral Grigorovich, ενώ και οι φρεγάτες κλάσης Admiral Gorshkov, ξεκίνησαν να ναυπηγούνται το 2006, όντας το αποτέλεσμα ενός πολύπαθου σχεδιαστικού προγράμματος με προδιαγραφές συνεχώς μεταβαλλόμενες, με μόλις μια να έχει παραδοθεί μέχρι σήμερα, από τις 15 που ήταν ο αρχικός στόχος.
Όσον αφορά τις Admiral Grigorovich, η Ρωσία προσπαθεί να μετριάσει τη “χασούρα”, προσφέροντας τις προς πώληση στην Ινδία (χωρίς μηχανές).
Οι κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας είναι εν μέρη υπεύθυνες για την δυσκολία ένταξης νέων πλοίων σε υπηρεσία. Η πρώτη Gorshkov χρειάστηκε 12 χρόνια για να κατασκευαστεί και μόλις πέρυσι μπήκε σε υπηρεσία. Η Ρωσία ευελπιστεί να αποκτήσει 14 συνολικά σκάφη της κλάσης, αλλά για τα 12 εξ αυτών, δεν υπάρχουν κινητήρες. Οι προσπάθειες ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα δεν έχουν ακόμη ευοδωθεί, με τους πιο αισιόδοξους να περιμένουν αποτελέσματα εντός του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε επίσης
Οι υπερσύγχρονες ρωσικές φρεγάτες που όταν παραδοθούν… δεν θα είναι πια υπερσύγχρονες.