20.9 C
Athens
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΚΟΙΝΩΝΙΑCORONAVIRUSΠρόωρη απόσυρση μεγάλων αεροσκαφών και Covid-19

Πρόωρη απόσυρση μεγάλων αεροσκαφών και Covid-19

- Advertisement -

Ο γνωστός ιός που έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του φετινού έτους ήρθε για να αλλάξει τις συνθήκες ζωής μας και να μας ωθήσει σε νέες συνήθειες και τρόπους δραστηριοποίησης. Πολλοί είναι οι κλάδοι που επηρεάστηκαν από αυτόν. Ο αεροπορικός κλάδος αποτελεί έναν από τους πιο βαριά ασθενείς κλάδους. Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως περνούν σοβαρή κρίση που τις μεταφέρει πολλά χρόνια πίσω (η γερμανική Lufthansa έφτασε σε επίπεδα ανάπτυξης που είχε επιτύχει πριν από 65 έτη ενώ η παγκόσμια αεροπορική κοινότητα στα επίπεδα του 2006). Η μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης έφερε επακόλουθα αναπροσαρμογή στις στρατηγικές αποφάσεις των εταιρειών, επανασχεδιασμό των πλάνων τους και λήψη νέων κρίσιμων αποφάσεων υπό αβέβαιο μέλλον. Μία από αυτές και εύλογη, η απόσυρση συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών. Παρακάτω θα αναλυθούν οι τύποι και οι λόγοι που αυτά δεν θα επιχειρούν, όταν επανέλθει η κανονικότητα η οποία θα αργήσει.
Η μείωση αεροπορικής ζήτησης και οικολογικοί στόχοι οδηγούν στην πρόωρη απόσυρση
Τα αεροδρόμια όλου το κόσμου παρουσιάζουν την ίδια εικόνα: καθηλωμένα αεροσκάφη σε αεροδιαδρόμους, σε θύρες εξόδου και σε θέσεις στάθμευσης αναμένοντας τη στιγμή που θα βρεθούν πάλι στον αέρα. Η αναμονή τους υπολογίζεται ότι κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ στις αεροπορικές. Ενδεικτικά ένα αεροσκάφος μέσης απόστασης και στενής ατράκτου υπολογίζεται στα 10.000-15.000€ χωρίς τα μισθολογικά κόστη. Ενώ ένα Airbus A330 της Brussels Airlines, σύμφωνα με την ίδια απαιτεί 400 εργατοώρες για τη συντήρηση όσο βρίσκεται εκτός πτήσεων. Παράλληλα, απαιτείται συνεχής έλεγχος στη μηχανή, τους τροχούς οπού πρέπει να κινούνται λίγο εντός της ημέρας ενώ και εντός του θαλάμου επιβατών λόγω της έκθεσής του στον ήλιο.
Έτσι οι αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, κινούμενες στα πλαίσια ενίσχυσης της ρευστότητάς τους, έχοντας απώτερο στόχο την επίτευξη της βιωσιμότητας και την επαναφορά της κερδοφορίας τους λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την τύχη ορισμένων αεροσκαφών που βρίσκονται εκτός πτητικού έργου και δεν συμβάλλουν στα παραπάνω. Οι τρεις τύποι που επηρεάστηκαν άμεσα ήταν το τζάμπο τζετ Boeing 747 ( πρώτο ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε παγκοσμίως ), το τζετ Airbus A380 ( μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος παγκοσμίως ) και το τετρακινητήριο A340.
Air France
Ο γαλλικός αερομεταφορέας έχει στο στόλο του 9 Airbus A380, έχοντας ήδη αποσύρει από τον φετινό Ιανουάριο 1 από αυτά. Παράλληλα, 2 Airbus A340 ανήκουν στην θυγατρική του, Joon. Οι πτήσεις με το Α380 έχουν σταματήσει από τις 22/03 οπού και πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες, ενώ ήδη έχουν μεταφερθεί σε ισπανικό αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης 2 από αυτά, ενώ αναμένεται να μεταφέρει ακόμη 3. Όσον αφορά τα δύο Α340 βρίσκονται σταθμευμένα, εκτός επιχειρησιακού έργου από τα μέσα Μαρτίου.
Η εταιρεία, σύμφωνα με έγκυρες πηγές φαίνεται να έχει αποφασίσει την απόσυρση των δύο Α340 πρόωρα ενώ σκέφτεται να πράξει το ίδιο και με τα 9 εναπομείναντα A380. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγκριτη αεροπορική ιστοσελίδα θεωρείται πιθανό να αποσυρθούν 5 από αυτά ενώ για τα υπόλοιπα οι αποφάσεις θα παρθούν τους επόμενους μήνες, αφού τώρα επικρατεί αβεβαιότητα. Το σίγουρο είναι ότι μετά το 2022 δε θα υπάρχει Α380 με τα χρώματα της Air France αφού μέχρι εκείνη τη χρονιά θα έχουν αποσυρθεί όλα.
Παράλληλα η εταιρεία, έχει αρχίσει να αντικαταστεί τον «Γίγαντα των αιθέρων» με το πιο αποδοτικό και οικολογικό Α350 καθώς και το Βoeing 787 «Dreamliner». Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους σημαντικούς παράγοντες πρόωρης απόσυρσής του. Η μη αποδοτικότητά του και το υψηλό κόστος πτητικής λειτουργίας και συντήρησής του. Επιπλέον, δε συνέβαλλε στους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί για τις αεροπορικές (σχετικό άρθρο εδώ:).
Lufthansa
Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει καθηλώσει πλήρως τον στόλο των 14 Airbus A380 και τα 31 από 34 Airbus A340 που διαθέτει. Όσον αφορά τα πρώτα, ο όμιλος Lufthansa (που περιλαμβάνει τουλάχιστον 4 κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές ως θυγατρικές) έχει πάρει την απόφαση απόσυρσης 6 Α380. Τα συγκεκριμένα βρίσκονται σταθμευμένα στο αεροδρόμιο – «νεκροταφείο» αεροσκαφών στην Ισπανία, στο «Teurel», οπού βρίσκονται και τα αντίστοιχα της Air France. Τα παραπάνω 6, προορίζονταν να πωληθούν στην κατασκευάστρια εταιρεία τους την Airbus το 2022. Η κρίση που έχει ξεσπάσει προώθησε αυτή το πλάνο και έτσι αποχωρούν πρόωρα. Εντωμεταξύ, στο ίδιο αεροδρόμιο βρίσκονται 8 από τα A340-600 (υπάρχουν διάφορες παραλλαγές 200, 300, 500 και το πιο «βαρύ» 600) που διαθέτει η αεροπορική, ενώ αναμένεται ο αριθμός του να αυξηθεί στα 17. Σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας αυτά τα αεροσκάφη θα παραμείνουν εκεί για το επόμενο έτος και αναλόγως την κατάσταση θα παρθούν οι αποφάσεις για το μέλλον τους. «Μια απόφαση για τη μελλοντική χρήση του αεροσκάφους ή μια πιθανή επαναλειτουργία δέκα το πολύ αεροσκαφών θα ληφθεί σε μεταγενέστερο στάδιο» δηλώνουν άνθρωποί της.
Πρόσφατα, αρχές Μαΐου το τεχνικό τμήμα της αεροπορικής (Lufthansa Technik) άρχισε να μετατρέπει το Α380 σε αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo aircraft) αφού οι αεροπορικές για να εξασφαλίσουν ρευστότητα έχουν στραφεί σε αυτό το είδος πτήσεων.
Σχετική ανάλυση εδώ:
British Airways
Η μεγαλύτερη βρετανική εταιρεία διαθέτει στο στόλο της 12 Α380 και 28 Β747. Από τα πρώτα, τα 10 βρίσκονται καθηλωμένα σε γαλλικό αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης, στο «Chateauroux». Σχετικά με τα Β747, τα 5 από αυτά έχουν μεταφερθεί στο «Teurel» ενώ κάποια βρίσκονται στο Κάρντιφ, σε μία από τις βάσεις της εταιρείες όπως και κάποια άλλα στο Μπόρνμουθ.
Το πιο παλαιό βρίσκεται στο ισπανικό αεροδρόμιο και φημολογείται έντονα ότι αυτό και τα άλλα 4 ίσως αποσυρθούν πρόωρα. Πάντως, η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει κάτι επισήμως ακόμη. Οι αεροπορικοί αναλυτές όμως, το θεωρούν πολύ πιθανό.
KLM, Virgin Atlantic, Singapore Airlines και Emirates
Η ολλανδική KLM τον προηγούμενο μήνα απέσυρε και τα τελευταία B747 που διέθετε στο στόλο της. Το ίδιο έπραξε και η βρετανική Virgin Atlantic οπού απέσυρε τα Α340 και τα Β747 στο πλαίσιο διάσωσής της. Η Singapore Airlines καθήλωσε τα Α380 σε αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης, οπού υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες για τη συντήρησή τους. Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αραβικής Emirates δήλωσε πως το Α380 δεν θα ξανά πετάξει, όπως και το Β747. Οι δηλώσεις του είναι σημαντικές καθώς η Emirates αποτελεί το μεγαλύτερο χρήστη Α380 παγκοσμίως έχοντας στον στόλο της 115 αεροσκάφη ( 8 σε παραγγελία).
Κείμενο:
Δημήτρης Ζοπουνίδης
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αρχική δημοσίευση: Ναυτεμπορική. Αναδημοσιεύεται κατ’ όπιν άδειας
Διαβάστε περισσότερα:

Η Boeing κλείνει τo εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνα συναρμολόγησης 787 λόγω του κορωνοϊού

Covid-19: Επανεκκίνηση της παραγωγής ελικοπτέρων Chinook και Grey Wolf από την Boeing

To «διαζύγιο» Boeing και Embaer σε καιρούς  Covid 19

Η Airbus περικόπτει την παραγωγή αεροσκαφών κατά το ένα τρίτο, καθώς 60 αεροσκάφη της δεν παραλαμβάνονται

Η Airbus αναστέλλει τη συναρμολόγηση των A220 και A320 στις ΗΠΑ

Οι Γερμανοί προμηθευτές της Airbus «προ ολέθρου»

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Νοεμβρίου 1824: Ναυμαχία της Αστυπάλαιας, η τόλμη...

0
Παρά τις δυσκολίες και την αριθμητική υπεροχή του Τουρκοαιγυπτιακού στόλου, οι Έλληνες επαναστάτες κατορθώνουν να διαλύσουν μια σημαντική οθωμανική δύναμη στο πέρασμα μεταξύ Αστυπάλαιας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Su-57: τι θέλει να πει ο «ποιητής», επικεφαλής της Rosoboronexport

Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ρωσικού κρατικού ομίλου αμυντικών εξαγωγών, Rosoboronexport, του Alexander Mikheev, για το μαχητικό 5ης γενιάς, Su-57 Fellon, αυτό...

Γαλλικός εξοπλισμός σε χρήση στο Σουδάν κατά παραβίαση του εμπάργκο όπλων

Στρατιωτικός εξοπλισμός κατασκευασμένος στη Γαλλία από τους ομίλους KNDS-France και Lacroix κι εγκατεστημένος σε τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) που παράγονται στα Ηνωμένα Αραβικά...

Μασκ: καταφέρθηκε κατά στρατιωτικού του ΝΑΤΟ που επέκρινε τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το Χ

Ο Ίλον Μασκ, που ορίστηκε πρόσφατα υπουργός στην κυβέρνηση του νεοεκλεγέντος προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, επιτέθηκε χθες Τετάρτη, σε υψηλόβαθμο αξιωματούχο του ΝΑΤΟ,...