Εξανεμίζονται οι πιθανότητες πώλησης του τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου T129 ATAK στις Φιλιππίνες, σύμφωνα με ανεπίσημες αναφορές στον τουρκικό Τύπο.
Όπως στις υπόλοιπες προσπάθειες που οι Τούρκοι έκαναν για να πετύχουν την εξαγωγή του ελικοπτέρου, το πρόβλημα συνεχίζει να είναι η μη λήψη άδειας για την εξαγωγή του κινητήρα LHTEC CTS800, που κατασκευάζει εταιρικό σχήμα των Rolls-Royce και Honeywell, αλλά και κάποιων άλλων ηλεκτρονικών. Αν και η είδηση δεν είναι ακόμα επίσημη, χωρίς τον κινητήρα είναι αδύνατο το T129 να πωληθεί στο εξωτερικό και, έτσι, μόνος χρήστης του θα παραμείνει η ίδια η Τουρκία.
Στο μεταξύ, εικόνα που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο την 1η Ιουλίου, δείχνει σχεδόν έτοιμο ένα ελικόπτερο γενικής χρήσης S-70i, ένα από τα συνολικά 16 S-70i που προορίζονται για τις Φιλιππίνες. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία και την Αεροπορία των Φιλιππίνων φέτος θα παραδοθούν τα πρώτα έξι ελικόπτερα.
Η Sikorsky Aircraft, που παράγει το S-70i, προωθεί επίσης στις Φιλιππίνες την εξοπλισμένη έκδοση του τύπου, με κυριότερα πλεονεκτήματα την ομοιοτυπία με τα υπόλοιπα S-70i και το χαμηλότερο κόστος χρήσης, συγκριτικά, με την επιλογή ενός εντελώς νέου τύπου.
Η εξοπλισμένη έκδοση του S-70i είναι σε υπηρεσία με τις ΗΠΑ, τα ΗΑΕ και την Κολομβία.
όχι που θα τους αφήνανε………………..
Το ότι οι Η.Π.Α. δεν θα δώσουν δικαιώματα για μεταπώληση του κινητήρα CTS800 της LHTEC είναι γνωστό νομίζω και στην ίδια την γειτονική χώρα,δεν περιμένει θεωρώ η Τουρκία ένα τέτοιο ενδεχόμενο για να υλοποιήσει τις απαραίτητες παραγγελίες προς τις Φιλιππίνες ή το Πακιστάν καθώς αυτό αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας.Αυτό που περιμένουν οι Τούρκοι και δεν είναι καθόλου επιστημονική φαντασία είναι να ετοιμαστεί και να τεσταριστεί δοκιμαστικά στο ελικόπτερο TAI T625 Gökbey ο κινητήρας TEI-TS1400 της TUSAS Engine Industries στο τέλος του έτους αφού θα τοποθετηθεί και στα ελικόπτερα T129 ATAK αλλά και στο επερχόμενο T-130 ATAK II.