Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει βάλει στο ράφι τα σχέδια για τη διενέργεια της μελέτης που θα το βοηθήσει να αποφασίσει αν συνεχίσει το ναυπηγικό πρόγραμμα των αεροπλανοφόρων κλάσης Ford ή αν στραφεί σε πιο οικονομικές επιλογές.
Σύμφωνα με το «USNI News», η απόφαση να μην γίνει η μελέτη πάρθηκε στις 12 Μαΐου και οφείλεται εν πολλοίς στο ότι ο προοριζόμενος για νέος υφυπουργός Άμυνας με αρμοδιότητα το Ναυτικό, Kenneth Braithwaite, αμφιβάλει για τη χρησιμότητα των μικρότερων αεροπλανοφόρων ως εναλλακτική απέναντι στα supercarrier.
Μέχρι τώρα θεωρείται εξασφαλισμένη η ναυπήγηση τεσσάρων καινούργιων supercarrier, με το τελευταίο να πρέπει να παραδοθεί το 2032. Όμως τα προβλήματα που παρουσιάζει το πρώτο αεροπλανοφόρο της κλάσης Ford, σε συνδυασμό με τον στόχο των 355 πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων έχουν δημιουργήσει αντιπαράθεση γύρω από το αν μικρότερα και (το σημαντικότερο) περισσότερα αεροπλανοφόρα έχουν θέση στην υπηρεσία.
Όπως υποστηρίζει το «The Drive», μαζί θα εξετάζονταν αλλαγές στον τρόπο αξιοποίησης των αεροπλανοφόρων, ίσως απομακρύνοντας τα από την πρώτη γραμμή σε κάποιες περιπτώσεις και δίνοντάς τους κομβικό ρόλο στον έλεγχο των θαλάσσιων οδών ανεφοδιασμού, κάτι που έκαναν τα μικρότερα αεροπλανοφόρα στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Παρόλα αυτά σε ακρόαση στην αρμόδια επιτροπή της Γερουσίας, ο Braithwaite στήριξε πλήρως την κλάση Ford. Ισχυρός θιασώτης των supercarrier είναι τέλος το Κογκρέσο, που θέλει τουλάχιστον 12 ενεργά supercarrier και απέρριψε πέρυσι την απόπειρα απόσυρσης του USS Harry S. Truman αρκετά χρόνια πριν το προγραμματισμένο.
Παρά την κριτική, τα υφιστάμενα σχέδια για την κλάση Ford φαίνονται πως δεν κινδυνεύουν.