Το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ έχει προχωρήσει σε τροποποίηση σύμβασης με την εταιρεία Northrop Grumman για την ανάπτυξη και την κατασκευή μέχρι 372 ραντάρ AESA APG-83 SABR, με εκτιμώμενο κόστος $1 δις.
Το πρόγραμμα γίνεται υπό την αιγίδα της Αμερικανικής Αεροπορίας και πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο του 2027. Να σημειωθεί, η Northrop Grumman είχε προηγουμένως επιλεγεί το 2017 να προσφέρει 72 SABR, ανταλλακτικά και υπηρεσίες υποστήριξης στην Αμερικανική Αεροπορία έναντι $243,8 εκατομμυρίων.
Το APG-83 SABR, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστατικά του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 84 μαχητικών F-16C/D Block 52+/52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο F-16V, έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με εμπειρίες που πηγάζουν από από τα ραντάρ AESA APG-77 του F-22 και APG-81 του F-35. Χάρη στο νέο ραντάρ, τα 84 ελληνικά F-16V θα προσφέρουν στον χειριστή / χειριστές μια τακτική εικόνα απείρως ανώτερη από ότι με το APG-68(v)9, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ακτίνα αποκάλυψης αντίπαλων αεροσκαφών, ειδικά αυτών που πετούν σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, θα έχουν βελτιωμένη αξιοπιστία και αυξημένη επιβιωσιμότητα, αλλά και μειωμένο RCS στα εχθρικά ραντάρ.
Γιατί το AESA στα εκσυγχρονισμένα ελληνικά F-16V είναι εκ των ων ουκ άνευ;
Το APG-83 SABR είναι ήδη σε παραγωγή για προγράμματα εκσυγχρονισμού F-16 διεθνών χρηστών σε F-16V και για καινούρια F-16 Block 70. Επιπλέον, το ραντάρ έχει εγκατασταθεί σε μαχητικό F/A-18C Hornet του Σώματος Πεζοναυτών.