Σε κυρίαρχο παράγοντα του περιστατικού εξόδου από τον διάδρομο και της συντριβής του Boeing 737-800 της Πτήσης 2193 της Pegasus Airlines στο Αεροδρόμιο Sabiha Gökçen της Κωνσταντινούπολης εξελίχθηκε ο άνεμος που έπνεε, σε συνδυασμό με τις γενικότερες καιρικές συνθήκες αλλά και την απόφαση του πιλότου να συνεχίσει τη διαδικασία προσγείωσης.
Στο περιστατικό, στο οποίο τελικά υπάρχουν δυστυχώς τρεις νεκροί και 157 τραυματίες από τους 177 επιβαίνοντες, το αεροπλάνο προσγειώθηκε εν μέσω καταιγίδας στην ευρύτερη περιοχή. Αναφέρεται ότι υπήρχε έντονη συνιστώσα ούριου ανέμου (tail wind), που σε συνδυασμό με πλάγιες ριπές καθιστούσαν πιθανότατα τις συνθήκες προσγείωσης στον διάδρομο «06» του αεροδρομίου εκτός προδιαγραφών. Παρόλα αυτά ο έλεγχος εναερίου κυκλοφορίες ενέκρινε την προσγείωση (αν και ενημέρωσε για δύο GO AROUND προηγουμένως), ενώ ο πιλότος του «TC-IZK», παρά το γεγονός ότι ερχόταν «υψηλά και γρήγορα» επέλεξε να μην ματαιώσει την απόπειρα, που ήταν κατά τα φαινόμενα «unstable approach» και απαιτούσε GO AROUND.
«Έπιασε» σε σημείο του διαδρόμου με μόλις το ένα-τρίτο του μήκους να απομένει για την τροχοδρόμηση της προσγείωσης, ενώ η τελευταία ήταν τόσο «βαριά» που αναφέρεται ότι υποχώρησε/έσπασε το ριναίο σκέλος.
Στη συνέχεια το αεροπλάνο βγήκε από την άκρη του διαδρόμου «06», συγκρούστηκε με κεραία και γλίστρησε σε κατωφέρεια πριν σταματήσει πάνω σε τοίχο της περιμέτρου όπου και κατέληξε σε τρία κομμάτια και το ρύγχος του να έχει συνθλιβεί.
Όπως αναφέραμε και χθες, η Pegasus είχε περιστατικό εξόδου από διάδρομο του Sabiha Gökçen στις 7 Ιανουαρίου 2020, ενώ τον Ιανουάριο του 2018 είχε περιστατικό εξόδου από διάδρομο στο αεροδρόμιο της Τραπεζούντας όπου το αεροπλάνο σταμάτησε σε γκρεμό που οδηγούσε στη θάλασσα.
O άνεμος, κυρίαρχος παράγοντας στη συντριβή του B737 της Pegasus
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Η Γεωπολιτική της Ρωσικής Επιρροής και η στοχοποίηση της Ελλάδας
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Οκτωβρίου 1812: Αμερικανική επίθεση στον Καναδά, μάχη...
Στην πρώτη μεγάλη σύγκρουση του Αγγλοαμερικανικού πολέμου του 1812, δυνάμεις τακτικών του Αμερικανικού στρατού με την υποστήριξη της πολιτοφυλακής της Νέας Υόρκης, εισέβαλαν στον...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...