Το 1979, το Κογκρέσο ζήτησε από την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία να δοκιμάσει το ελαφρύ αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης Piper PA-48 Enforcer, ως ένα εναλλακτικό μέσο στη χρήση του A-10 Warthog. Το παράξενο της υπόθεσης είναι πως το Enforcer δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια εξελιγμένη έκδοση του διάσημου μαχητικού P-51 Mustang που διέπρεψε στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το PA-48 ήταν φθηνό διότι ήταν απλό στη κατασκευή και τη χρήση του. Ξεκίνησε ως το Turbo Mustang που αναπτύχθηκε από τη Cavalier Aircraft Corporation στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και μια δεκαετία αργότερα, τα δικαιώματα πωλήθηκαν στην Piper που το μετονόμασε σε Enforcer.
Στη πράξη επρόκειτο για ένα Mustang εξοπλισμένο με νέο και ισχυρότερο κινητήρα turboprop και άλλες μικρές βελτιώσεις που του επέτρεπαν να φέρει 10 πυλώνες φόρτωσης οπλισμού στις πτέρυγές του.
Η Piper θα λάβει το 1984 $12 εκατομμύρια από το Κογκρέσο και θα κατασκευάσει δυο νέα αεροσκάφη τα οποία αξιολογήθηκαν από την USAF αλλά πέταξαν μόνο με πιλότους της εταιρίας. Ωστόσο το “νέο” αεροσκάφος είχε σοβαρά μειονεκτήματα.
Το Enforcer είχε σοβαρές ελλείψεις στο τομέα της ασφάλειας που επιβάλλονταν από το Πεντάγωνο και τη Federal Aviation Administration. Σημαντικότερο μειονέκτημα όμως ήταν η αδυναμία του αεροσκάφους να φέρει το ατρακτίδιο πυροβόλου GPU-5 των 30mm. Αν και η Piper υποσχέθηκε πως θα διόρθωνε τα προβλήματα, η USAF είχε αρχίσει να χάνει το ενδιαφέρον της και να συνειδητοποιεί πως το δικινητήριο Warthog ήταν μια σαφώς ασφαλέστερη επιλογή σε σχέση με το Enforcer. Στα τέλη του 1984, το πρόγραμμα του Enforcer εγκαταλείπεται οριστικά.
Με πληροφορίες από The National Interest
Το παρόν άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στις 22 Ιουνίου 2018