Με αφορμή την χθεσινή επέτειο της πρώτης πτήσης του P-3 Orion, αναδημοσιεύουμε την αντίστοιχη είδηση από τα αερονέα του περιοδικού μας, όπως δημοσιεύθηκαν στο τεύχος 124 που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1994 και αφορά την πρώτη επαφή του Πολεμικού Ναυτικού με τα νέα του αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.
«Τις ημέρες που το περιοδικό έκλεινε την ύλη του αναμενόταν το πρώτο από τέσσερα συνολικά P-3A Orion που παραλαμβάνουμε από τις ΗΠΑ στα πλαίσια παλαιότερης συμφωνίας. Τα αεροπλάνα που έχουν ενεργοποιηθεί από μακρά αποθήκευση για τη μεταφορά τους στην Ελλάδα προέρχονται από την παρτίδα 157 αεροσκαφών που
κατασκευάστηκαν για λογαριασμό του Αμερικανικού Ναυτικού την περίοδο 1960-1966.
Πιο συγκεκριμένα τα ελληνικά αεροσκάφη προέρχονται από 28 P-3A που το Αμερικανικό Ναυτικό είχε διατηρήσει σε αποθήκευση. Τα τρία από τα τέσσερα Ρ-3Α μετά την
άφιξή τους θα οδηγηθούν στην ΕΑΒ για “αποψίλωση” δεδομένου ότι προορίζονται σαν πηγές ανταλλακτικών για τον υπόλοιπο στόλο.
Το τέταρτο αεροπλάνο θα χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση τόσο των πληρωμάτων όσο και του προσωπικού εδάφους μέχρι την άφιξη των τεσσάρων επιχειρησιακών Ρ-3Β που αναμένονται τον ερχόμενο Φεβρουάριο (σ.σ. του 1995).
Στη συνέχεια και αυτό θα χρησιμοποιηθεί σαν ανταλλακτικά. Αν και πρόθεση είναι τα P-3B να έλθουν πλήρως επιχειρησιακά, δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό εάν αυτά θα έχουν υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.Το σημαντικό στην όλη υπόθεση είναι ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο απόκτησης δύο ακόμη Ρ-3Β ώστε να αυξηθεί η επιχειρησιακή βάση.
Παράλληλα έχει αρχίσει η προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού και οπλισμού για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής, ώστε να γινει δυνατή η άμεση αξιοποίηση των αεροσκαφών, αμέσως μετά την άφιξή τους.»
Από τότε πέρασαν σχεδόν 25 χρόνια και κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, κι όπως γνωρίζουμε, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα είναι μαζί μας σε υπηρεσία με το ΠΝ για πολλά χρόνια ακόμα…
Η άφιξη των πρώτων P-3A Orion στην Ελλάδα (αερονέα Πτήση & Διάστημα)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή αχτίδα...
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιανουαρίου 1991: Ο πρώτος “κεραυνός” της Καταιγίδας...
Ξεκινά τις πρώτες πρωϊνές ώρες η επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου», των δυνάμεων της Δυτικής Συμμαχίας κατά του Ιράκ. Μετά την εισβολή του ιρακινού στρατού...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...