Οι αεροπορικές Δυνάμεις Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν σήμερα ότι ο «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι η κύρια αιτία που πιθανόν να οδήγησε ένα Ιάπωνα χειριστή F-35A να πέσει με το αεροσκάφος του στον Ειρηνικό Ωκεανό τον Απρίλιο.
Το αεροσκάφος της Lockheed Martin εξαφανίστηκε από τις οθόνες ραντάρ κατά τη διάρκεια μιας άσκησης με άλλα τρία F-35 πάνω από τον ωκεανό στα βορειοδυτικά της Ιαπωνίας στις 9 Απριλίου. Ο 41χρονος πιλότος σκοτώθηκε.
Ο υπουργός Άμυνας Τακέσι Ιβάγια σε μια ενημέρωση Τύπου δήλωσε τα εξής: «Πιστεύουμε ότι είναι πολύ πιθανό ο πιλότος να έπασχε από ίλιγγο ή απώλεια χωρικού προσανατολισμού και να μην γνώριζε την κατάστασή του. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει κάθε πιλότο ανεξάρτητα από την εμπειρία του.
Προς το παρόν έχουν απορριφθεί οι πιθανότητες μηχανικής βλάβης ή προβλήματος λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό, η αξιολόγηση του ατυχήματος της Ιαπωνίας πιθανότατα αποτελεί ανακούφιση για άλλες χώρες που επιχειρούν ήδη ή σχεδιάζουν να αγοράσουν το F-35.
Η Αεροπορία δεν έχει ακόμη ανακτήσει οποιαδήποτε χρήσιμα δεδομένα από τον καταγραφέα στοιχείων πτήσης του αεροσκάφους που τελικά κατέστη δυνατό να ανακτηθεί από τα βάθη του ωκεανού. Έτσι η εν λόγω εκτίμηση περί απώλειας προσανατολισμού δεν μπορεί να υποστηριχθεί ακόμα με στοιχεία αφού προς το παρόν στηρίζεται από συμπεράσματα που εξήχθησαν μετά από ενδελεχείς απενημερώσεις των ελεγκτών εδάφους και των υπολοίπων πιλότων του σχηματισμού.
Ο πιλότος, είχε τότε μόνο 60 ώρες πτήσης στο F-35, δεν είχε δείξει όμως να είχε κάποιο πρόβλημα και δεν προσπάθησε να αποφύγει μια σύγκρουση παρά τα προηγμένα όργανα και ένα σύστημα προειδοποίησης εγγύτητας εδάφους που θα τον είχε ειδοποιήσει να πάρει ύψος.
Η αεροπορία δεν βρήκε καμία ένδειξη ότι είχε προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του. Το αεροσκάφος έπεσε στην θάλασσα μετά από 28 λεπτά πτήσης σε σημείο όπου το βάθος έφτανε τα 1.500 μέτρα.
Πρόκειται για το τρίτο συνολικά F-35 που έχει χαθεί σε ατύχημα μέχρι σήμερα.
Απώλεια προσανατολισμού του πιλότου η αιτία της συντριβής του ιαπωνικού F-35
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην...
Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαρτίου 1941: Επιχείρηση “Primavera”, η εαρινή επίθεση...
Μάρτιος 1941: Τις μέρες των μαχών μέσα στο χιόνι και στον πάγο έχει διαδεχθεί μια περίεργη ανάπαυλα, σαν ησυχία πριν την καταιγίδα. Οι στρατιώτες...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...