Σε γενική ανακατασκευή της δεξαμενής «Βιολάντω» στο Νεώριο Σύρου, αντί της απλής επισκευής όπως είχε αρχικά προγραμματισθεί αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα η ONEX SHIPYARDS του Πάνου Ξενοκώστα. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα διαρκέσει περίπου 3 μήνες με στόχο να καταστεί η «Βιολάντω» που είχε βυθισθεί και ανελκυσθεί πριν από περίπου τρεις μήνες, η πιο σύγχρονη και αξιόπιστη επιλογή για Panamax size στην περιοχή.
Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός της ερχόμενης εβδομάδας ενώ τα πρώτα πλοία στη δεξαμενή αναμένονται από τις 30 Ιανουαρίου του 2019.
Η διοίκηση της ONEX επισημαίνει πως η απόφαση για αναβάθμιση της δεξαμενής ελήφθη παρότι δεν έχει εξασφαλισθεί η έγκριση του Πρωτοδικείου Σύρου για τη μεταβίβασή του ναυπηγείου στην ONEX (αναμένεται μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα).
Υπογραμμίζει επίσης πως η ελληνική γραφειοκρατία και οι καθυστερήσεις που υπάρχουν δεν πτοούν την ONEX SHIPYARDS, η οποία έχει δώσει ελπιδοφόρα δείγματα γραφής σε ένα κλάδο που πολλοί τον θεωρούσαν ξοφλημένο.
Όσον αφορά γιατί η εταιρεία δεν περιμένει την απόφαση του δικαστηρίου όπως θα έκανε κάθε άλλη, υπογραμμίζεται από την ONEX SHIPYARDS πως «το όραμα και η αγάπη του Πάνου Ξενοκώστα για αυτό που κάνει δεν μπορεί να υποκύπτουν και να περιορίζονται μέσα από κανενός είδους γραφειοκρατία».
«Με την κίνηση αυτή», τονίζεται, «περνάμε απλά την πόρτα της νέας εποχής του Νεωρίου και δημιουργούμε άλλες 200-240 θέσεις εργασίας. Είναι κίνηση που οι πελάτες μας απαιτούν, οι εργαζόμενοι μας ονειρεύονται ενώ ταυτόχρονα με τους συνεργάτες μας έχουμε σχεδιάσει εδώ και πολύ καιρό»
Ταυτόχρονα η ζήτηση από τη στιγμή που ανέλαβε η ONEX SHIPYARDS την ευθύνη λειτουργία του ναυπηγείου έχει αυξηθεί σημαντικά. Είναι χαρακτηριστικό πως το ημερολόγιο εργασιών για το 2019 δείχνει να έχει συμπληρωθεί ήδη από τώρα και για τις δυο δεξαμενές.
Να σημειωθεί πως το ναυπηγείο στο πλαίσιο της συμφωνίας για ενδιάμεση επαναλειτουργία σε λιγότερο από πέντε μήνες έχει καταφέρει να εξυπηρετήσει 32 πλοία (!) ενώ μεταξύ των πλοίων που εξυπηρετούνται αυτή την περίοδο είναι και το πρώτο εμπορικό πλοίο αμερικανικών συμφερόντων (βλ. φωτό).