Η αμερικανική εταιρεία Omega Air προχώρησε αυτό το φθινόπωρο στην αγορά δύο πρώην ολλανδικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού KDC-10, μια ενέργεια που μπορεί να αποτελέσει ορόσημο στον συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα με το «The Drive», τα δύο KDC-10 θα γίνουν τα πρώτα ιδιωτικά «ιπτάμενα τάνκερ» που θα μπορούν να χορηγήσουν καύσιμο κατά την πτήση στα πολεμικά αεροσκάφη της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF). Μέχρι σήμερα η Omega Air πετούσε αεροσκάφη τα οποία εξυπηρετούσαν αποκλειστικά το Αμερικανικό Ναυτικό (USN) και το Σώμα Πεζοναυτών, αφού η USAF διαθέτει αεροσκάφη που δέχονται καύσιμο μόνο από «ιπτάμενα τάνκερ» με βραχίονα boom.
Η Ολλανδία είπε «αντίο» στο πρώτο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KDC-10
Αλλά αυτό τώρα θα αλλάξει. Τί θα μπορούσε όμως να σημαίνει; Αν είναι μια αξιόπιστη, ασφαλής και (φυσικά) οικονομική λύση, θα μπορούσε να οδηγήσει στην περαιτέρω αύξηση των ιδιωτικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, κυρίως μέσω της αγοράς μεταχειρισμένων αεροσκαφών με βραχίονα boom, τα οποία αποσύρουν οι πολεμικές αεροπορίες διεθνώς. Για παράδειγμα, τέτοια θα μπορούσαν να είναι ήδη 14 αμερικανικά KC-135R που βρίσκονται στην έρημο της Αριζόνας ή τα KC-135R τα οποία απέσυρε πρόσφατα η Σιγκαπούρη. Μελλοντικά θα ακολουθήσουν τα γαλλικά KC-135 αλλά και τα KC-135 που θα αποσύρει η Αμερικανική Αεροπορία. Ίσως η «επανάσταση» να γιγαντωνόταν από φέτος με τα πρώτα KC-10 της USAF, αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα στο KC-46.
Θα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική Αεροπορία;
Ένας νέος κόσμος με πληθώρα ιδιωτικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού για κάθε γούστο. Πόσο σύντομα θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα;