Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr
Σταθερά μειούμενος βαίνει ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε ελληνόκτητα πλοία. Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, από την απογραφή που διεξήγαγε τον Σεπτέμβριο του 2018, δείχνουν ότι ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που αποτελούν πληρώματα πλοίων ανέρχεται σε 12.042. Αντίστοιχα στην απογραφή του 2016 έφταναν τους 12.163, ενώ το 2014 τους 12.663. Οι Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται σε υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονταν σε 11.307 από 11.649 το 2016 και 11.801 το 2014.
Στοιχεία που φέρνουν στην επικαιρότητα και πάλι την πρόταση που έχει στα χέρια του ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και η οποία αφορά τις συμβάσεις για τα κατώτερα πληρώματα, και την ανάγκη προσαρμογής τους στα παγκόσμια δεδομένα, ώστε να γίνει εφικτό η ποντοπόρος ναυτιλία να μπορέσει να απορροφήσει έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων.
Ανταγωνιστικό νηολόγιο
Πρόσφατα ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ανταγωνιστικό νηολόγιο σημαίνει καταρχήν να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να δημιουργήσουμε πλαίσιο θεσμικό ανάλογο με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Και ναι, αν χρειαστεί σε αυτή τη φάση θα συγκρουστούμε. Διότι δεν μπορούμε να στερούμε ειδικά σε επίπεδο κατώτερων πληρωμάτων την εργασία σε παιδιά τα οποία είτε είναι άνεργα είτε δεν μπορούν να βρουν άλλη επαγγελματική διέξοδο. Άρα πρέπει να καταξιώσουμε το ναυτικό επάγγελμα σε μία χώρα κατ’ εξοχήν ναυτιλιακή η οποία επί δεκαετίες παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη. Δεν μπορούμε να στερούμε εργασία σε αυτά τα παιδιά επειδή κάποιοι για δικούς τους λόγους (το θέλουν) και δεν ξέρω τι εκπροσωπούν αυτοί όλα αυτά τα χρόνια, διότι στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν εκπροσωπείται πλέον ο συνδικαλισμός. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν χρειαστεί να συγκρουστούμε θα συγκρουστούμε προς όφελος των νέων παιδιών που αναζητούν ποιοτική εργασία».
Διαβάστε την συνέχεια του αφιερώματος στην ιστοσελίδα της Ναυτεμπορικής
Όλο και λιγότεροι Έλληνες ναυτικοί σε ελληνόκτητα πλοία
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ: Τώρα θυμηθήκαμε να κάνουμε οικονομία;
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας (ΠΝ) αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπου ο αρχικός σχεδιασμός είχε ξεκινήσει πριν από το...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Φεβρουαρίου 1956: Πετράκης Γιάλλουρος, ο πρωτομάρτυρας του...
Σκοτώνεται από πυρά Βρετανών σε διαδήλωση στην Αμμόχωστο, ο τελειόφοιτος μαθητής Γυμνασίου, Πετράκης Γιάλλουρος.Οι μαθητές στην Κύπρο οργάνωναν παραστάσεις διαμαρτυρίας κατά των Βρετανών, κατ’...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...