Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σταθερά μειούμενος βαίνει ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε ελληνόκτητα πλοία. Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, από την απογραφή που διεξήγαγε τον Σεπτέμβριο του 2018, δείχνουν ότι ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που αποτελούν πληρώματα πλοίων ανέρχεται σε 12.042. Αντίστοιχα στην απογραφή του 2016 έφταναν τους 12.163, ενώ το 2014 τους 12.663. Οι Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται σε υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονταν σε 11.307 από 11.649 το 2016 και 11.801 το 2014.
Στοιχεία που φέρνουν στην επικαιρότητα και πάλι την πρόταση που έχει στα χέρια του ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και η οποία αφορά τις συμβάσεις για τα κατώτερα πληρώματα, και την ανάγκη προσαρμογής τους στα παγκόσμια δεδομένα, ώστε να γίνει εφικτό η ποντοπόρος ναυτιλία να μπορέσει να απορροφήσει έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων.

Ανταγωνιστικό νηολόγιο
Πρόσφατα ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ανταγωνιστικό νηολόγιο σημαίνει καταρχήν να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να δημιουργήσουμε πλαίσιο θεσμικό ανάλογο με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Και ναι, αν χρειαστεί σε αυτή τη φάση θα συγκρουστούμε. Διότι δεν μπορούμε να στερούμε ειδικά σε επίπεδο κατώτερων πληρωμάτων την εργασία σε παιδιά τα οποία είτε είναι άνεργα είτε δεν μπορούν να βρουν άλλη επαγγελματική διέξοδο. Άρα πρέπει να καταξιώσουμε το ναυτικό επάγγελμα σε μία χώρα κατ’ εξοχήν ναυτιλιακή η οποία επί δεκαετίες παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη. Δεν μπορούμε να στερούμε εργασία σε αυτά τα παιδιά επειδή κάποιοι για δικούς τους λόγους (το θέλουν) και δεν ξέρω τι εκπροσωπούν αυτοί όλα αυτά τα χρόνια, διότι στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν εκπροσωπείται πλέον ο συνδικαλισμός. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν χρειαστεί να συγκρουστούμε θα συγκρουστούμε προς όφελος των νέων παιδιών που αναζητούν ποιοτική εργασία».
Διαβάστε την συνέχεια του αφιερώματος στην ιστοσελίδα της Ναυτεμπορικής