29.7 C
Athens
Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΌλο και λιγότεροι Έλληνες ναυτικοί σε ελληνόκτητα πλοία

Όλο και λιγότεροι Έλληνες ναυτικοί σε ελληνόκτητα πλοία

- Advertisement -

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σταθερά μειούμενος βαίνει ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε ελληνόκτητα πλοία. Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, από την απογραφή που διεξήγαγε τον Σεπτέμβριο του 2018, δείχνουν ότι ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που αποτελούν πληρώματα πλοίων ανέρχεται σε 12.042. Αντίστοιχα στην απογραφή του 2016 έφταναν τους 12.163, ενώ το 2014 τους 12.663. Οι Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται σε υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονταν σε 11.307 από 11.649 το 2016 και 11.801 το 2014.
Στοιχεία που φέρνουν στην επικαιρότητα και πάλι την πρόταση που έχει στα χέρια του ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και η οποία αφορά τις συμβάσεις για τα κατώτερα πληρώματα, και την ανάγκη προσαρμογής τους στα παγκόσμια δεδομένα, ώστε να γίνει εφικτό η ποντοπόρος ναυτιλία να μπορέσει να απορροφήσει έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων.

Ανταγωνιστικό νηολόγιο
Πρόσφατα ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ανταγωνιστικό νηολόγιο σημαίνει καταρχήν να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να δημιουργήσουμε πλαίσιο θεσμικό ανάλογο με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Και ναι, αν χρειαστεί σε αυτή τη φάση θα συγκρουστούμε. Διότι δεν μπορούμε να στερούμε ειδικά σε επίπεδο κατώτερων πληρωμάτων την εργασία σε παιδιά τα οποία είτε είναι άνεργα είτε δεν μπορούν να βρουν άλλη επαγγελματική διέξοδο. Άρα πρέπει να καταξιώσουμε το ναυτικό επάγγελμα σε μία χώρα κατ’ εξοχήν ναυτιλιακή η οποία επί δεκαετίες παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη. Δεν μπορούμε να στερούμε εργασία σε αυτά τα παιδιά επειδή κάποιοι για δικούς τους λόγους (το θέλουν) και δεν ξέρω τι εκπροσωπούν αυτοί όλα αυτά τα χρόνια, διότι στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν εκπροσωπείται πλέον ο συνδικαλισμός. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν χρειαστεί να συγκρουστούμε θα συγκρουστούμε προς όφελος των νέων παιδιών που αναζητούν ποιοτική εργασία».
Διαβάστε την συνέχεια του αφιερώματος στην ιστοσελίδα της Ναυτεμπορικής

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

0
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιουλίου 1878: Η συνθήκη του Βερολίνου, οι...

13
Υπογράφεται η Συνθήκη του Βερολίνου μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Καρπός του συνεδρίου που οργανώθηκε στο Βερολίνο από τον "αρχιτέκτονα" της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Constellation, που βρίσκεται σήμερα αυτό το πρόγραμμα φρεγατών;

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για το μέλλον των φρεγατών...

ΚΚΕ: Η Ρηματική Διακοίνωση της Λιβύης στον ΟΗΕ κατά της Ελλάδας εκθέτει για μια ακόμη φορά την κυβέρνηση

«Η υποβολή εκ μέρους του καθεστώτος της Λιβύης Ρηματικής Διακοίνωσης στον ΟΗΕ κατά της Ελλάδας, στη βάση του παράνομου τουρκολιβυκού συμφώνου, εκθέτει για μια...